@Skiper - w nowych czasach producent pojazdu lubi wsadzić akumulator z parametrami na styk, także oczko wyżej może być.
Z mojego doświadczenia (akumulatory zwykłe), to warto pochodzić za akumulatorem na pierwszy montaż, jak się uda.
W Nubirze Delkor mi funkcjonował 11 lat, w Focusie aku Ford 9 lat (ostatni rok już naciągany) - codzienna jazda miejska.
Jak się da, to warto zwykły akumulator wymienić na EFB z uwagi na mocniejsze płyty.
No i żeby miał dostęp do elektrolitu, żeby można było go dobrze obsłużyć - to najbardziej ogranicza wybór.
Obecnie mam Molla M3 plus 71Ah/620A - zwykły, z korkami ładowany w kwietniu, na ten weekend zaplanowane ładowanie (bieżąca gęstość 1,22, napięcie z włączonymi zegarami 12,13V), miasto 90%, jak zwykle - czy mogło by być lepiej? No może by i mogło.
Do Forda niestety musi iść niski akumulator (175 mm).
Rozważałem jeszcze: Viking (była wątpliwość czy już z serii z odlewanymi plusami) , Autopart czerwony (tanio a często
a może nie...), Autopart EFB - ale tu nie wiem jak Autopart sobie radzi z jakością EFB więc go odpuściłem.
Kusiła też Centra EFB ale już bez normalnego dostępu - Mr Aku przetestował z dobrym rezultatem - tu albo wiercenie dziury, albo ładowanie na czuja...
A do aku forda po 9 latach weszło po szklance wody na celę, żeby płyty zalać +1cm, bez zbytniej przesady