• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Bierz plusa zamiast standard. Pieniądze te same a parametry lepsze.
Post automatically merged:

Mnie Banner Powerbull odpalił po ponad tygodniu z lampką w środku (praca zdalna, czasem przez tydzień lub dłużej nie zaglądam do auta/garażu) Chwilę mi zajęło dojście czemu tak się wahał.
Hehehe ponad tydzień powiadasz. Chyba jak do kombajnu zamontowałeś baterię 😅
Post automatically merged:

Co do tej bm-ki nie ma to znaczenia. I tak nie rozpozna co to za akumulator. Jeśli ma podobne parametry. Rzadko się zdarza że akumulator dzisiaj produkowany trzyma swoją pojemność, ewentualnie ma większy prąd rozruchowy niż na etykiecie.
 
Last edited:
Hehehe ponad tydzień powiadasz. Chyba jak do kombajnu zamontowałeś baterię 😅
Czy ja wiem czy 70Ah to od razu do kombajnu... Jedna z dwóch lampek w podsufitce z przodu się świeciła kliknięta manualnie. A to jakiś wyczyn, że odpalił, że sugerujesz, że ściemniam? Ludzie pozycyjne zostawiają na całą noc i odpala.
 
Ja sugeruję że masz oświetlenie led. Zwykła żarówka 5W wyciągnęła by przez tydzień cały prąd z aku.
 
Nie wiem co mam na dobrą sprawę, bo nic przy nich nie grzebałem, ale dają żółte i słabe światło, więc stawiam, że to zwykłe żarówki i od dłuższego czasu się przymierzam do zmiany na ledowe.
 
Panowie, może ktoś mi podpowie:

w F30 328i padł mi akumulator. Fabryczny, z kwietnia 2014 roku, 90AH 900A AGM. Wybrałem Vartę G14 wg konfiguratora na ich stronie, jednak jest to 95AH 850A. Akumulator muszę zakodować to wiem, ale zastanawia mnie fakt zmiany pojemności akumulatora - otóż w komputerze samochodu zakodowany jest 90AH. W aplikacji którą posiadam (bimmercode) nie mogę wybrać innej opcji jak 90AH albo 105AH. Czy to będzie miało jakiś wpływ, że w aucie zakodowany jest 90, a fizycznie będzie 95?
Jeśli fabrycznie miałeś AGM 90AH i teraz założyłeś AGM 95AH to nie kodujesz nic tylko wystarczy sama rejestracja nowego akumulatora aplikacją bimmerlink lub bimmer-tool
 
U mnie było 24 godziny włączone i był delikatny problem z odpaleniem. Także wątpię żebyś miał ośmiokrotnie większą pojemność akumulatora. Jeśli mój jest sprawny, a jest, to po prostu niewiarygodne. Ale ta dyskusja nie ma sensu bo to słowo przeciwko słowu więc myślę że nie ma sensu tego ciągnąć i odpuszczamy 😉. Banner robi naprawdę zaje..ste akumulatory. Jakby ktoś chciał najlepszy to można śmiało polecić. A co do Zap to moja ciotka kiedyś faktycznie reklamowała tego silvera, teraz sobie przypomniałem. Widocznie był jakiś wadliwy wypust przez jakiś czas.
 
Last edited:
Nie mam żadnego interesu, by pisać nieprawdę czy nawet koloryzować, ale też by kogoś przekonywać. Auto od pandemii ruszam raz na tydzień i nikt inny nie ma do niego dostępu. Jeżeli świeciła się lampka, to znaczy, że musiała się świecić przez te wszystkie dni.

Co do Bannera, czy ogólnie akumulatorów, jestem laikiem, a tego PowerBulla wybrałem po obejrzeniu różnych testów i zestawień. Zdecydowałem się na niego m.in. dlatego, że miał mieć duże nadwyżki nad tabliczkę. Jeżeli do tej sytuacji podchodzicie z niedowierzaniem, to tylko utwierdza mnie to w tym, że to był świetny wybór.

Dodam, że wtedy po odpaleniu zrobiłem 150km trasy i od razu podłączyłem do prostownika mikroprocesorowego, który jeszcze parę godzin ładował do pełna, miał co robić. Od tamtej pory, po paru miesiącach, podłączyłem profilaktycznie jeszcze raz i po niecałej pół godzinie było po wszystkim.
 
No fakt, aku Bannera słyną z nadwyżek wartości ponad to co jest napisane. Osobiście mam takiego EFB i ponad stany miał chyba rok, potwierdzone przy okazji testerem w warsztacie.
 
Bierz ukraiński, mój Oberon trzyma po 1.5 roku parametry ponad etykietę.
@Michalos12 bierz Oberon bo i ja przypadkiem taki mam :) Gość w sklepie miał tego całą paletę (w sensie stos na europalecie jakby dopiero co miał dostawę). Nie wybierałem po poradach z forum tylko to co miał w sklepie w dodatku w cenie niższej niż z netu.
 
Last edited:
@Michalos12 bierz Oberon bo i ja przypadkiem taki mam :) Gość w sklepie miał tego całą paletę. Nie wybierałem po poradach z forum tylko to co miał w sklepie w dodatku w cenie niższej niż z netu.
O co Tobie rozchodzi się, bo nie kumam?? Moim zdaniem akumulatory produkcji ukraińskiej są o wiele lepsze niż te produkowane w UE.
 
Moim zdaniem akumulatory produkcji ukraińskiej są o wiele lepsze niż te produkowane w UE.

Tak też mówił sprzedawca. Mam oberona 45Ah w Pandzie dopiero 2-3 miesiące, więc o trwałości się nie wypowiem. Ale póki co wszystko ok. Sądząc po ilości Oberonów w tym sklepie chyba muszą dobrze się sprzedawać :)
 
Jenox gold też są bardzo dobre. Ładnie trzymają parametry i nasza rodzima marka do tego. Auto Part także daję radę jako jeden z naszych polskich produktów. Od wyboru do koloru.
 
Aktualnie mam jenox golda 77ah, aczkolwiek dopiero pół roku także się nie wypowiem zbyt wiele, jedynie trzyma gęstość wzorowa, nie był jeszcze ładowany przezemnie. - 28 nawet się nie zająknął przy odpalaniu 1.8T
 
Ja mam w 1.8t trzy letni 77ah 4 max i też kreci super.
Wczesniej przez 2 lata użytkowany był w transicie 2.5 td
 
6 lat Topla Top kręci jak szalony non stop pod chmurką,większość krótkie odcinki.
Niczego innego nigdy nie kupię.
 
Panowie, może ktoś mi podpowie:

w F30 328i padł mi akumulator. Fabryczny, z kwietnia 2014 roku, 90AH 900A AGM. Wybrałem Vartę G14 wg konfiguratora na ich stronie, jednak jest to 95AH 850A. Akumulator muszę zakodować to wiem, ale zastanawia mnie fakt zmiany pojemności akumulatora - otóż w komputerze samochodu zakodowany jest 90AH. W aplikacji którą posiadam (bimmercode) nie mogę wybrać innej opcji jak 90AH albo 105AH. Czy to będzie miało jakiś wpływ, że w aucie zakodowany jest 90, a fizycznie będzie 95?
Też wymieniałem u siebie agm , mój wytrzymał 14 lat , z tego co czytałem w temacie to jest tolerancja do 10 ah której kodować nie trzeba , wystarczy skasowanie starego
 
Panowie, który z was wymieniał akumulator AGM na EFB w samochodzie? I jak wymiana taka się sprawdziła. Pytam się bo akumulatory AGM mają zalecenie założenia ich z dala od komory silnika. Temp silnika powyżej 50 stopni szkodliwa. I to by się potwierdziło, u mnie akumulator ma 4,5 roku i jest do wymiany. I teraz pojawiła się myśl by założyć akumulator EFB większy od AGM. W Corsach były zakładane EFB a teraz zakładają AGM. Chodzi jak to się sprawdza w praniu..
 
I ja polecam Jenox Gold. Siedzi w 2 autach.
W X5 OEM z 2015 roku - dla BMW wtedy robiło akumulatory Exide.
 

Attachments

  • P_20210123_234559_1.jpg
    P_20210123_234559_1.jpg
    642 KB · Odwiedzin: 132
Właśnie myślę o Jenox EFB.. Cena ludzka a skoro akumulator od nowości wytrzymał 4.5 roku to oznacza że nie ma sensu chyba Agm zakładać.
 
Możesz spróbować Amegi (też mają EFB) - ponoć bardzo dobre akumulatory.
 
Back
Top