• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Dziś/wczoraj spotkała mnie niespodzianka - auto pierwszy raz od paru lat nie odpaliło. (wcześniej w tym tygodniu zostawiłem lampkę w kabinie na parę dni, ale zaraz po tym normalnie odpalał tego samego dnia i następnego)

Na kable odpalił. Ładowałem prostownikiem (Yato YT-8301, level marketowca) około 6 godzin, aż nie pokazał, że jest naładowany. Po ładowaniu nadal nie odpala, nawet nie zakręci, kontrolki i wskazówki przez chwilę świrują po przekręceniu stacyjki. Możliwe, że akumulator to już śmietnik? 2.5 roczny Banner Power Bull, z którego do tej pory byłem bardzo zadowolony. Nie mam jak zmierzyć napięcia chwilowo.

Kiedyś jak miałem przygodę z ledwo zipiącym akumulatorem, to rozładowywał się w pół dnia, ale zaraz po ładowaniu auto przynajmniej odpalało.
 
Może zwarcie na celach? Ale wtedy chyba ladowsrka by sie wylaczyla (zabezpieczenie/wykrywanie uszkodzonego akumulatora)?
 
Jakby jedna cela bylaby uszkodzona to napięcie bylaby ok. 10V. Tak miałem u siebie. Albo u mojego dzadtka pandzie po 2 latach fabryczny exide złom, mimo że pokazał 12.5V to po skręceniu to spadał do 5V. i to w dwóch pandach i tipo padały po 2 latach.
 
Akumulator jest OK, diagnoza to rozrusznik. Może zbieg okoliczności, a może szlag go trafił od słabego akumulatora albo odpalania na kable.
 
Takich cudów nie ma
 
Lepiej brać wyższy akumulator? Zauważyłem że w przypadku Amegi (Vikinga), ale także Ultra Powera niski akumulator ma lepsze parametry na papierze za to niższą wagę.

Wydaję mi się jednak że waga jest ważniejsza i lepiej brać cięższy, dobrze mi się wydaje?

1650999287006.png


Przedtem brałem pod uwagę tylko niski bo teraz taki mam, ale okazuje się że wejdzie wyższy
 
Pół litra mniej elektrolitu
 
Wedle tradycji, wyższy i cięższy.
Szkoda, że do Forda takiego nie idzie wcisnąć 😔
Można by nawet o efb pomyśleć.
 
Ja tak się zastanawiam czytając ten temat, czy Wy naprawdę jeździcie tak długo tymi samochodami czy patrzycie aby zrobić prezent kolejnemu właścicielowi, bo zawsze kupuje najtańszy aku jaki znajdę i wszycho zawsze przez parę lat git ;)
 
Ja tak się zastanawiam czytając ten temat, czy Wy naprawdę jeździcie tak długo tymi samochodami czy patrzycie aby zrobić prezent kolejnemu właścicielowi, bo zawsze kupuje najtańszy aku jaki znajdę i wszycho zawsze przez parę lat git ;)
Wolę kupic lepszy i miec jakis zapas na mróz w razie W. Dodam 50-100zl i spie spokojniej.
Wydaje mi sie, ze tu sa bardziej wymierne korzysci niz dodatki do oleju i paliwa.
 
Oberon lat 3

Co prawda akumulator jeszcze długo nie odstał i nie naciągnął mocy, ale póki co po 3 latach jeszcze trzyma parametry z etykiety. Kiedy był nowy wyciągał w teście 760A.
20220428_073200.jpeg
 
Podłączyłem autoola pod swój przeszło dwuletni aku i otrzymałem wynik, że jest do wymiany. Mam ładowarkę z lidla, która po podłączeniu przestała ładować po około pół godziny. Znów autool i wynik jak poniżej. Czy jak kupię prostownik, to podniesie mi on soh czy raczej czeka mnie wymiana aku?
Czy wynik tego testera traktować poważnie?
 

Attachments

  • IMG_20220429_150746.jpg
    IMG_20220429_150746.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 102
Last edited:
Podłączyłem autoola pod swój przeszło dwuletni aku i otrzymałem wynik, że jest do wymiany. Mam ładowarkę z lidla, która po podłączeniu przestała ładować po około pół godziny. Znów autool i wynik jak poniżej. Czy jak kupię prostownik, to podniesie mi on soh czy raczej czeka mnie wymiana aku?
Czy wynik tego testera traktować poważnie?
Robiles recond? Ta ladowarka ma te opcje? Jels tak, to zrob ja ze trzy razy.
 
Mam ładowarkę z lidla, która po podłączeniu przestała ładować po około pół godziny.
Standard dla tej pseudo ładowarki. Też ją kupiłem i szybko byłem zmuszony kupić normalny prostownik. Czy w Twoim przypadku zwykły prostownik pomoże ciężko powiedzieć, ale na pewno zrobi więcej niż to coś z Lidla.
 
@dagetto a co to za aku?
Pomiar na wpiętym z samochodu, dobrze zgaduję? Dostępu do elektrolitu brak?
Czy ten aku był już kiedyś ładowany, testowany?
Jak wygląda jego życie? ;)
Jak na moje Int R dosyć wysoki. Można poczekać aż mu spadnie napięcie do np 12,7V ale chyba znacznej poprawy nie będzie.
Napis "wymienić" to ogólnikowa interpretacja wg testera ale różowo nie jest.
 
Back
Top