• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

@JohnJohn to jest aku zap 60ah, ale nazwali go Red horse :) Pomiar poza autem, zaraz po ładowaniu. Dostęp do elektrolitu jest. Nie był ładowany nigdy, jeszcze na jesieni pokazywał 98%. Jego życie to jazda wokół konina, głównie w korkach po 40 minut w jedną stronę. Zmierzę go jeszcze dziś.
 
Pomiar zrob dopiero na drugi dzien po naladowaniu. Dodatkowo ladowanie oowtorz kilkukrotnie.
 
Był niedoładowany i elektrolit stracił gęstość. W moim ładowanie akumulatora do 16.5v podniosło gęstość elektrolitu z 1.25 na 1.28-30, SOH poprawił się o 20%

Musisz go najlepiej rozładować do 10.5v i wtedy ładować po korek
20220424_210001.jpeg
20220428_073200.jpeg
 
Dostep do elektrolitu to cenna rzecz.
Sprawdź jego poziom gestość i wygląd (kolor). Areometr za 10-15 zł nada sie do tego.
Proste ładowarki automatyczne jak tylko widzą założone apięcie to uznają aku za naładowany. Zwylke to zbyt wcześnie.
A jeśli używasz go do benzyny i nie masz jeszcze gratów, to do wozu i bez paniki :)
Przy jakim napięciu ta ładowarka kończy ładowanie ? Ma jakiś tryb recond?
 
Pomiar zrob dopiero na drugi dzien po naladowaniu. Dodatkowo ladowanie oowtorz kilkukrotnie.
Mr akumulator po 14 dniach osiągnął na tej lidlówce gęstość 1,28 więc ja sobie podaruje ten wynalazek. Trzeba kupić porządny prostownik.
 
Mr akumulator po 14 dniach osiągnął na tej lidlówce gęstość 1,28 więc ja sobie podaruje ten wynalazek. Trzeba kupić porządny prostownik.
Ta lidlowa ładowarka do doładowania nie jest zła. Ale jak Aku nie był dawno ladowany to gęstości nie zrobi.

Zawsze można uzywac jej do ładowania bez nadzoru, a potem gęstość zrobić tanim prostownikiem.
 
Ja trafiłem po kilku próbach na taki fajny transformator że przy moim napięciu (245v) nigdy nie wychodzi poza 16.5v, zostawiam na noc i idę spać
 
Te recondy to można sobie wsadzić...
 
Można i tak i nie. Jesli pomoże, to ok, jesli nie, to nie. Skoro ktoś nie dbał o akumulator przez 4 lata, to nie powinien się spodziewać, że coś mu "naprawi" akumulator.
 
Tylko wydaje mi się że ta sena recond
uruchamia tylko jak napięcie po naładowaniu spadnie.

Ja mam MW SC-6B i puszczam ja w trybie 24V recond z szybka żabka. Daje wtedy maksymalnie 1 amper przez 4 godziny i nawet działa to spoko. Zależnie od akumulatora dobija ponad 16V.

A zwykły tryb 12v recond ładuje przez 2 godziny do 15,7V

Minus taki ze jak oporny akumulator to trzeba ja puscic od nowa co te 2 albo 4 godziny. Zależnie którego trybu używany
Post automatically merged:

Ja teraz swojego Boscha eksprymentalnie rozladowalem 2 razy. Pare dobrych godzin lądował się małym prądem na napięciu powyżej 16V

Teraz na zamkniętym samochodzie akumulator trzyma 12.8 V, zapłon 12.4.

Nawet jak sprzątałem i światełka były włączone to napięcie już tak nie spada szybko jak kiedyś
 
Last edited:
Back
Top