• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

No jak to? Nie wolno dbać, trzeba wyrzucać i kupować nowe.

Powiedz coś więcej. Ile lat ma? Jakie parametry przed i po?
Do obu dolałeś?
 
Parametry ma słabe bo auto ledwie zagadało w niedzielę. A i po postoju 11H też coś mało ochoczo kręcił rozrusznik. Jakie dokładnie może sprawdzę jutro jak będzie czym. Akumulatory mają jakieś +1.5 roku. W drugim poziom elektrolitu ok.
 
W szeregu zawsze gorszy odpada i dostaje w dupsko.
Jak nie ma brunatnego elektrolitu to warto go prądem popieścić na 12V jeśli jest sensowny.
 
Powinno się je zamieniać miejscami co jakiś czas ale komu by się chciało. Jutro odepnę naczepę i popatrzę na kolor elektrolitu. Ładować tylko ten jeden jak by coś?
 
Powinno się je zamieniać miejscami co jakiś czas ale komu by się chciało. Jutro odepnę naczepę i popatrzę na kolor elektrolitu. Ładować tylko ten jeden jak by coś?
Jeśli są w szeregu to nie powinno mieć znaczenia bo ten co ma większa imepdancję będzie odstawał coraz bardziej. Chyba ze są bardzo daleko od siebie i kupę kabli po drodze to warto zamienić.

Zawsze warto podładować dwa. Bo pojazd to pieści się a nie ładuje.
 
Zap dla ciężarowych i autobusów daje rok gwarancji, więc dlatego wytrzymują 2 lata :) Nie wiem jak inni. Dziś czytałem swoją kartę gwarancyjną.
 
Co te bydlaki tak niszczą akumulatory ?
Któryś jest kabinowy czy co?
 
Zap dla ciężarowych i autobusów daje rok gwarancji, więc dlatego wytrzymują 2 lata :) Nie wiem jak inni. Dziś czytałem swoją kartę gwarancyjną.
Większość dla ciężarowych i autobusów ma rok gwarancji ;)

Ale jest kilku producentów co dają po 18 miesięcy i akumulatory nie muszą być EFB ;)
 
Co te bydlaki tak niszczą akumulatory ?
Któryś jest kabinowy czy co?
Przy dwóch akumulatorach żaden nie jest stricte kabinowy. Nie wiem czemu nie mam odcięcia mediów przy spadku napięcia poniżej 24V. Może to jest w opcji i szef nie zamówił takiej.
W samochodach z czterema aku dwa są "kabinowe".
 
Co te bydlaki tak niszczą akumulatory ?
Elektronika pokładowa, w E6 RVI/VOLVO często jest też klima z elektryczną sprężarką do chłodzenia na postoju.
Może też jakieś dziwne strategie ładowania. Tak na prawdę to ciężko określić czemu tak się dzieje skoro fabryczne aku też 2 lata i śmieć.
W Euro 5 nie było takich problemów. Średnio 4 lata bateria wytrzymywała.
Dodatkowo pomyśłowość niektórych kierowców nie zna granic i podłączają sobie sprzęty na 12v do 1 aku bo po co przez przetwornicę.
 
Jakie sprzęty 12V masz na myśli? Ja nie mam nic na 12V po za radiami. A jeśli nawet to jest fabryczna instalacja 12V z dwoma gniazdami 10A
 
A no najrózniejsze sprzęty radia telewizorki i inne pierdoły. Jak auto nie jest wyposazone fabrycznie w gniazdo 12v to ciągnie sobie taki delikwent kabelki od 1 akumulatora i zasila tym co popadnie.
 
Jakie sprzęty 12V masz na myśli? Ja nie mam nic na 12V po za radiami. A jeśli nawet to jest fabryczna instalacja 12V z dwoma gniazdami 10A
Może jeden ma znacznie cieplej?
Jakiś kompresor go nie podgrzewa? Albo bardziej narażony na wibracje, traci pastę i gotuje się szybciej?
 
Jeden się gotuje bo jest wyżej? 😁
20220512_114610.jpg
Trochę je ogarnąłem do foto. Dolalem jeszcze wody mniej więcej na jednakowy poziom taki jak w dolnym aku. Co ciekawe napięcie właśnie ten gotujący ma większe napięcie. Nie mam zbytnio sprzętu do sprawdzenia. Na opornicy wychodzą dobrze. Może trzeba by sprawdzić rano przed rozruchem. Ale zostawiam pod prostownikiem.
 
Albo go coś podgrzewa, albo ma znacznie mniejszą pojemność od drugiego i szybciej osiąga stan naładowania i się zaczyna gotować z przeładowania o czym świadczy właśnie wyższe napięcie na nim. Układ szeregowy to najgorszy układ do ładowania. W układzie szeregowym ogniwa muszą być prawie idealnie sparowane pod względem pojemności, bo ogniwo o mniejszej pijemności dostaje po tyłku. Prostownik widzi sumę napięć i tyle będzie walił prądu, aż uzna, że suma napięć odpowiada stanowi naładowania całej baterii. Dlatego np. w akku Li-ion stosuje się balansery i bardzo zaawansowane układy ładowania bo przeładowanie grozi wybuchem i intensywnym pożarem. W przypadku Pb tylko gotowaniem itd. Zmierz rozkład napięć na obu.
 
Jeden się gotuje bo jest wyżej? 😁
View attachment 11814
Trochę je ogarnąłem do foto. Dolalem jeszcze wody mniej więcej na jednakowy poziom taki jak w dolnym aku. Co ciekawe napięcie właśnie ten gotujący ma większe napięcie. Nie mam zbytnio sprzętu do sprawdzenia. Na opornicy wychodzą dobrze. Może trzeba by sprawdzić rano przed rozruchem. Ale zostawiam pod prostownikiem.
Paradoksalnie to ten drugi może być przyczyna.

Co ja zrobiłbym.

- Uzupełnił wodę.
- każdego oddzielnie pod prostownik do 16 V
- przed tem pomiar rezystancji.
- potem pomiar rezystancji
- kolejna tura ładowania tego z największa rezystancja

Oczywiście dopięte od pojazdu na czas ładowania.

Prostownik musi być albo po byku min 20A.
 
Prostownik jest odpowiedni.
Niestety nie ma czasu na pierdoły.
Szeryf powiedział, że jak nie będą wytrzymywać to zamówi nowe gdyż paliwo jest za drogie aby parkotać na postoju.

Mechanik zaś stwierdził, że jak by je przełożyć do euro 5 to może jeszcze pochodzą ale w euro 6 brak szans.

Dzięki za rady. Może wykorzystam przy obsudze swoich akumulatorów.
 
Last edited:
akumulator jakiej marki kupić żeby dłużej pożył? jakie macie pozytywne/negatywne doświadczenia. Mój obecny Delkor auto postoi 3 dni i ma problem z rozruchem
 
Back
Top