• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Bosch i Varta to będą te same akumulatory.

Banner jest świetny, w poprzednim aucie wytrzymał mi 10 dni z zostawioną lampką w środku samochodu. Model Power Bull 62 albo 64ah. Z zawahaniem, ale odpalił i po doładowaniu działał jakby nigdy nic aż do sprzedaży.
 
Bosch i Varta aftermarket to powiedzmy średnia Polka z rachitycznym kratkami. Drogą eliminacji ja omijam.

Centra i Exide to już niepolskie niestety.

@DWojtek A jaki w ogóle Tobie największy wejdzie? L2 czy L3?
 
Ja bym wybieral tak:
- banner
- amega
- ktorys z polskich marek
- nowy oem z alledrogo
- topla, moll, yuasa
- bosche, varty, centry, exide
- no name

Moj ojciec ma no name w berlingo/partner 1.6hdi juz 7 rok. Ja mu zawsze ladowarka z boedry podladuje jak u nich jestem. Byc moze jak sie dba, to i taki wystarczy na dlugo. Ale zeby bylo jasne, nie namawiam. Raczej w formie testow/doswiadczenia jesli komus sie chce w to bawic, czy dbajac o aku mozna i korzystac dobre kilka lat z no name'a.
 
Last edited:
@Pedros O widzisz, i to muszę jeszcze sprawdzić 🙂, ale max chyba L2. Wysoki na 19 cm powinien się zmieścić. To tylko VW Polo. Muszę jeszcze dokładnie pomierzyć i się upewnić. Czy grubość bolców pod klemy też ma znaczenie? 😶
 
Last edited:
Jak jest okazja na OEM to warto brać OEM nawet Renault ;)
Post automatically merged:

@DWojtek w Octavii mam tak: był oryginalnie 45 Ah i obudowa plastikowa na L2. Jakiś czas dobijałem trupa AGM L3 bo mocowanie było w poprzek. Na L3 obudowy oczywiście nie mogłem założyć - jeździł sotè.

I taka ciekawostka on nawet jak miał 180 A kręcił jak szatan zimą.
 
Do każdego auta wkładam akumulatory firmy Yuasa i jeszcze nigdy nie miałem z nimi problemów ale max co 4 lata auto zmieniałem. Oryginalny aku z Volvo miał 14 lat w chwili wymiany.
 
Ja kupiłem dwa ukraińskie marki Oberon i po 3 latach trzymają parametry ponad etykietę.

Za dużo MrAkumulatora oglądacie
 
MrAkumulator nie sprawdza trwałość akumulatorów tylko parametry...
 
Nie, on rozne akumulatory sprawdza. Poleca te, bo sa dobre i mozna je kupic w kazdym mieście. Gdyby chcial na siłę cos "wciskac", to by mowil "wchodzcie ponizej w link do mojego sklepu i kupujcie nasze autorskie R1, R2, R3, R4."
O polskich akumulatorach tez mowi dobrze.
 
Mam na tapecie obecnie ZAP Sznajder z Piastowa. Czy ktoś potrafi łopatologicznie wyjaśnić różnice pomiędzy seriami Calcium Plus, Vecter i Silver Premium? Bo Carbon to już EFB.
 
Gdybyście mieli voltomierz w samochodzie, taki zegar non stop wyświetlający wartość napięcia
U mnie jest. Przy bardziej rozładowanym akumulatorze przekraczało 14. Po ładowaniu prostownikiem mikroprocesorowym pokazało 13.7-8
 
@DWojtek mam od 3 lat akumulator redhorse produkcji zap. Ładowany tylko raz po 2,5 roku użytkowania. Trzyma parametry, a jeździ praktycznie wokół komina.
 
Akumulator kupiony. Zwycięzyła strategia patriotyczna. Wybraliśmy ze sprzedawcą lewantyńskim targiem pojemność 52 Ah - pośrednią pomiędzy tym, co jest na kodzie VAG z wklepki (czyli 44 Ah) a tym, co było włożone (61 Ah). Pojemność zalecaną 52 Ah do tego auta, rocznika i silnika podaje np. dobieraczka Varty. Wybór padł na Autopart Galaxy Gold II 52 Ah 480 A. Prąd rozruchowy pokazał wyższy, bo 510 Ah. Koszt zakupu to 329,00 zł. Wiem, że można było taniej, ale czas to też pieniądz, a chciałem sprawdzić od razu instalację elektryczną (na fachowe ucho sprzedawcy tulejki/łożyska w rozruszniku do wymiany oraz słychać jak szczotki trą o stojan alternatora, więc też wymaga zainteresowania się). W ramach gwarancji mam jeszcze 8 darmowych sprawdzeń akumulatora w ciągu 2 lat. Mogę sobie jeździć i co kwartał sprawdzać. Na szczęscie mam po drodze z pracy do domu.
 
Last edited:
Profilaktycznie wymieniam akumulator, bo nie ufam obecnemu Exide 60Ah 480A, który jest z resztą za mały do tego samochodu. Wybrałem wersję centusiowo-patriotyczną, czyli Jenoxa Gold 77Ah 770A P+ w cenie 330zł z montażem. Dobrze zrobiłem? ;)
 
Profilaktycznie wymieniam akumulator, bo nie ufam obecnemu Exide 60Ah 480A, który jest z resztą za mały do tego samochodu. Wybrałem wersję centusiowo-patriotyczną, czyli Jenoxa Gold 77Ah 770A P+ w cenie 330zł z montażem. Dobrze zrobiłem? ;)
Źle, należało wybrać jenixa EFB , każdy najtanszy EFB jest leoszy niż kwasiak.
Jeśli mozesz jeszcze wymienic to wymień

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Do benzyny, dobrze.
Oba spokojnie pożyją 3-4 lata ☺️ .
Nie będzie żalu zakupić nowy.
 
Back
Top