• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

@Bodex podejrzewam, że dopłacając te 20% dostanę coś lepszego, tyle że:
- samochód jest garażowany, na mrozie odpala może parę razy w roku
- czasem nie jest odpalany tydzień, po mieście bywa, że robi bardzo krótkie dystanse, ale zdecydowana większość kilometrów to trasy. Banner w poprzednim samochodzie po 3 latach w takich trybie nie wykazywał oznak zużycia
- Profilaktycznie podładowuję akumulator minimum 2 razy w roku
- Samochody sprzedaję co około 3 lata, ten może 4

Bardziej mnie interesowało czy sama marka daje radę, bo jeżeli tak, to ten aku to zakup dożywotni :)
 
Ponoć jenox z 77aH ma mniej niz 70 w rzeczywistości i duuużo reklamacji ostatnio było.
Jak stoi długo to żeby się nie zasiarczal , warto podłaczyć taką ladowarke , która ma funkcje podtrzymania non stop.


Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
jenox classic nie trzyma nalepkowej pojemności, gold już w miarę tak, trzeba było dołożyć do efb skoro jenox
 
Ok, dzięki za opinie. Wg. tegorocznego testu MrAkumulator nie było źle, stosunek cena-jakość jest bardzo przyzwoita.
Gdyby samochód mi stał pod chmurką i mało wyjeżdżał z miasta to bym drugi raz kupił Bannera PowerBull. Ale nie wydaje mi się, by ten Jenox padł zanim zmienię samochód. Jeżeli padnie, to na pewno napiszę i drugiej szansy nie dam ;)
 
No i kupiłem tego Jenoxa. Sprzedawca mówił, że reklamacje są sporadyczne. W sumie mówił to samo, co wy, że seria Classic słabo, Gold jest w porządku. 3 lata wytrzyma.

Chwalił Banery i Amegi, czyli wszytko się zgadza z tym wątkiem ;)
 
tydzien temu test akumilatora z 2007 roky
 

Attachments

  • IMG_20220902_064226.jpg
    IMG_20220902_064226.jpg
    850,5 KB · Odwiedzin: 142
Dobrze o nim swoadczy, ze tyle sluzyl. Ale opor wewnetrzny juz ma ogromny. Zeby nie zawiódł Cie któregoś zimnego poranka.
 
W Mercedesie mam najtańszego Maxgear 95 Ah 800A i 7 rok służy bezproblemowo. W czasie zimowania systematycznie co 2 miesiące doładowywany zwykłą Sena 4A.
 
W Micrze mojej żony też jest maxgear (taki był wsadzony jak kupiliśmy ten samochód), póki co służy bezawaryjnie, jak gdzieś wyjedziemy i auto stoi np 10 dni, to po powrocie odpala bez problemu, wręcz bym powiedział że rozrusznik kręci jak wściekły.
 
Podzielę się z doświadczeniem jakie mam po zakupie akumulatora 4Max 60Ah 510A. Kupiłem go w kwietniu ubiegłego roku. Produkcja z 2020r. Akumulator był zakupiony via popularna platforma na A.. Po otrzymaniu akumulatora ładowałem go niemal cały Boży dzień, bo przyjechał o 10-tej a skończyłem go ładować (z wysycaniem) ok. 22-giej. Po czym wylądował w samochodzie, którego nikt nie użytkował i który w związku z tym stał w garażu. Akumulator był aż do dnia dzisiejszego podpięty do ładowarki automatycznej w trybie buforowym.
Okresowo badam akumulatory i padło właśnie na ten właśnie. Coś mi nie przypasowało i postanowiłem sprawdzić pojemność tego akumulatora. Podłączyłem do niego żarówkę H4, i na jednym włóknie żarnika zacząłem rozładowywać, mierząc pojemność zbudowanym sobie miernikiem (dla ubogich) pojemności. Okazało się, że napięcie 10,5V przy rozładowaniu prądem ok. 5A zostało osiągnięte po 50min i 40s wykazując się pojemnością 3,83Ah. Gęstość przed rozładowaniem 1,28g/cm3 a po rozładowaniu 1,275 g/cm3. Po rozładowaniu, tester elektroniczny zaleca wymienić akumulator: SOH 50%, SOC 85% Rw 10,69 mOhm, prąd rozruchowy 258A.
Ponowne ładowanie z pomiarem pojemności wykazało że władowałem 3,92Ah - czyli nic się nie zmieniło. Akumulator mierzony testerem elektronicznym przed rozładowaniem i po rozładowaniu wykazuje że jest ok. (SOH 96%, SOC 100%, Rw 5,61 mOhm, prąd rozruchowy 493A). Po teście opornicą 100W spadek napięcia do 11.2 V jest też ok. Przy okazji podjadę do jakiegoś sklepu z akumulatorami i zweryfikuję swoje spostrzeżenia.

Wniosek: Moim zdaniem akumulator od samego początku był niezadbany przez sprzedawcę i nie miał deklarowanej pojemności.
Morał: Zawsze po kupnie akumulatora, najpierw należy naładować go do pełna, a potem rozładować dowiadując się w ten sposób czy ma deklarowaną pojemność. Będzie wówczas pewność, że to co zostało kupione jest tym czego się oczekiwało.
 
Last edited:
Ładowałem znajomemu akumulator Sznajdera, 2 może 3 letni. Ładowania pacjent nie przeżył, oberwała się jedna cela i pokazał 10,8 V po naładowaniu.
 
@dagetto gada, ale zabrał mój zapasowy akumulator z garażu zanim czegoś nie kupi :D jak dla mnie w obecnych czasach jednorazówek i tandety nie ma pewniaków i każdy może się posypać zazwyczaj zaraz po upływie gwarancji.
 
To mnie zdeterminowaliście by zrobić korki w moim EFB i po 4 latach sprawdzić poziom i stan elektrolitu.
Korki już są w bagażniku

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
@Bodex wrzuć jakąś fotorelacje z prac nad tym akumulatorem, może też się skuszę na taki zabieg?
 
Back
Top