• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alternator - kilka pytań

xtremesystems

Użytkownik
W aucie ori alternator o ile pamietam byl 140A . mechanik sukinsyn wymienił na 110A (tez wychodził mój model auta z takimi ale z klimą manualną , ja mam półautomatyczną .)
Wymieniłem na 140A ze szrotu zeby sprawdzic czy napiecia bedą prawidłowe (na 110A bez obciazenia było 13.9 , z obciazeniem 13.6) .teraz mam z bez obciazenia 14.2 a z obciazeniem 14.0

podejzewam ze ten altek ze szrotu dlugo nie pozyje i mam dylemat. Bo jeszcze sa altki do mojego auta z systemem START STOP. moje auto nie ma tego systemu ale wielkosciowo altek podejdzie.
Czytalem ze takie altki jeszcze lepsze daja napiecia i to przy jałowych obrotach. Obecnie kupilem aku polecany tutaj EFB AMEGA Start -stop.

Mam wiec taka rozkmine czy nie kupic altka do start stop?

Auto to fabia 2 fl z 2010 roku .1.6tdi
 
U siebie w alternatorze masz złącze komunikacyjne?
Poza tym 14v+ jest jak najbardziej w porządku latem. Alternator ma regulację napięcia też od temperatury otoczenia. W mrozy pewnie osiąga 14.6v
 
@xtremesystems wydajność alternatora pod Twój samochód i jego wymogi prądowe dobrał producent. Ty nie musisz się o to martwić dopóki nie zainstalujesz jakiegoś znacznie zwiększającego pobór prądu wyposażenia. Załóż taki jak wyszedł fabrycznie i ma być dobrze. Napięcie napięciem - od tego jest regulator. Ważny jest prąd ładowania a ten dobiera się pod kątem prądożerności samochodu. Stąd jak zauważyłeś różnice w zależności od wyposażenia. Producent jakby nie musiał to by nie tworzył kilku wersji alternatorów.
 
rozumiem. ale czy jak zamontowalem akumulator efb start stop to nie będzie lepiej go lsdowal alternator do takowych akumulatorowm?

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
U siebie w alternatorze masz złącze komunikacyjne?
Poza tym 14v+ jest jak najbardziej w porządku latem. Alternator ma regulację napięcia też od temperatury otoczenia. W mrozy pewnie osiąga 14.6v
jakie zlacze komunikacyjne? jest plus na srobke i wtyczka podejzewam ze na minus.
b5a5ab55130d1ce8cdd4e1615eb9e483.jpg


Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Alternatory S&S mają inne podłączenie.
 
jakie zlacze komunikacyjne? jest plus na srobke i wtyczka podejzewam ze na minus.
Śrubka na plus, masa jest z obudowy. Chodzi o złącze od BMS, czyli inteligentnego układu ładowania, który S&S zazwyczaj posiadają, bo akumulator potrzebuje być tam mocno eksploatowany. Jeżeli zamontujesz alternator ze zmienną wydajnością, ale nie podłączysz mu sterownika, to ten będzie Ci walił ciągiem nawet ponad 16V.
 
takie zlacze jak na zdjeciu mam. regulator napiecia ten alternator posiada na pewno [ten co mam w aucie] bo jest to nawet w czesciach wymienione

ten od S&S wyglada na zdjeciu tak samo i cha schemat tez taki sam. znajde to zamieszcze po robocie konkretne modele zebysmy wiedzieli o czym gadamy

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Śrubka na plus, masa jest z obudowy. Chodzi o złącze od BMS, czyli inteligentnego układu ładowania, który S&S zazwyczaj posiadają, bo akumulator potrzebuje być tam mocno eksploatowany. Jeżeli zamontujesz alternator ze zmienną wydajnością, ale nie podłączysz mu sterownika, to ten będzie Ci walił ciągiem nawet ponad 16V.
Nie będzie, bo będzie pracował w trybie awaryjnym czyli jak zwykły alternator z napięciem 14.2
 
Przełożenie regulatora to błahostka. Mam identyczny Alternator ( wymiarami, z wyglądu, firma itp.) i zanim go wymieniłem całego to wymieniałem najpierw sam regulator. Bardzo prosta sprawa.
 
a coś trzeba zdejmowac czy od razu mozna regulator wykrecac? bo widze ze śruby od regulatora sa pod jakims plastikiem
 
Te dwie duże nakrętki odkręcasz, rozmiar 13 i 15 jak dobrze pamiętam i jedną śrubkę i schodzi plastikowa osłona. I masz regulator na wierzchu na 3 albo 4 śrubkach. Zobaczysz sam, błachostka aby tylko dojście było, żeby przyłożyć narzędzie.
 
Te dwie duże nakrętki odkręcasz, rozmiar 13 i 15 jak dobrze pamiętam i jedną śrubkę i schodzi plastikowa osłona. I masz regulator na wierzchu na 3 albo 4 śrubkach. Zobaczysz sam, błachostka aby tylko dojście było, żeby przyłożyć narzędzie.
u mnie cały altek wychodzi w 5-10 minut od gory ;)
 
Ale nie rozumiem co Ty chcesz kombinować skoro nie masz start stop. To że kupiłeś akumulator EFB nie zmienia NIC. Po prostu płyty dodatnie ma wzmocnione specjalną folią co zabezpiecza przed opadem mas czynnych oraz podnosi wytrzymałość akumulatora na dużą ilość odpaleń silnika. Z punktu widzenia instalacji samochodu i alternatora taki akumulator nie różni się w zasadzie niczym. Tyle że powinien posłużyć dłużej w przypadku osób które często odpalają samochód czyli np start stop(tu bardziej sprawdza się AGM) ale zazwyczaj chodzi o różnych dostawców pizzy kurierów taksówkarzy gdzie częściej niż przeciętnie ta płyta plusowa jest obciążana przy uruchamianiu silnika
 
EFB szybciej ładuje się niż tradycyjny model.
 
Nie wiem skąd opinia że EFB ładuje się szybciej. AGMy ładują się nieco szybciej z powodu niższej rezystancji wewnętrznej co wynika już z całkiem innej budowy gdzie elektrolit jest całkowicie pochłonięty w chłonne porowate maty. Ale EFB raczej nie ma takiej właściwości. Ma po prostu wzmocnioną konstrukcję a do tego różni producenci podchodzą różnie do tematu i w jednych dodatkowa mata z syntetycznego materiału jest dołożona luźno w innych jest wręcz wtarta i złączona z masą czynną. Ale o tym żeby ładowały się szybciej nie słyszałem. Jak są jakieś ciekawe badania bądź analizy na to to chętnie się zapoznam.
 
tu jest trochę na ten temat
 
Producenci tych akumulatorów zapewniają że przyjmują ładunek o 30% szybciej.
ostatnio mimo ze szurem zadnym nie jestem, mam opinie ze producenci robia wszystko na styk[jak zalicza fakup to nawet pod styk tzn ze uzytkownik ma problem jak np z napinaczami 1.2 tsi czy zlymi piercieniami jak w 1.8 tsi bodajze gen2] . stad w ogole watek.

mam i tak do wymiany pewnie niedlugo altek. wiem jedno do mojego nodelu auta byly 3 rozne tj. 110A, 140A i 140A do systemu S&S. Moze kwestia budżetowa sklodnila producenta zeby dawac trzy rozne zamiast jeden mocny. wiec jesli mam wymiane czemu nie poprawic fabryki

zaglebiajac sie w temat doczytalem zr 140A i 140A S&S roznia sie tylko i wylaczbie regulatorem napiecia. moze jak brde mial luzne 150zl kupie regulator od S&S i zrobie test jaki napiecia daje.

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top