• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil asl 5w30 2.0 ecoboost 3500km

xpl1337

Użytkownik
Samochód
-
Olej pobrany z focus st mk3 2.0 ecoboost. Amsoil Signature series 5w30. Silnik nie modyfikowany.
Przebieg silnika 9500km,
przebieg oleju 3500km. Dolane ok 200ml.
Styl jazdy agresywny. W tym przypadku ok 50% autostrada i 50% miasto. Temp. oleju do 120 stopni, ale sporadycznie. Zaskakująco duże rozrzedzenie paliwem, ponieważ zawsze starałem się żeby olej osiągnął optymalną temperaturę. Nie wiem dlaczego, zawartość paliwa badana metodą dla silników diesla, oraz czy ma to duży wpływ na wynik. W każdym razie lepkość w 100 stopniach spadła z ok 10,3 do 9,1, czyli już do poziomu 5w20. Metale ze zużycia chyba nie najgorzej, natomiast dużo krzemu nie wiem skąd, ponieważ zamontowany jest oryginalny filtr.

analiza.PNG
 
Last edited by a moderator:
Czy to Amsoil SS ASL?
Gdzie go kupowałeś?

Odnośnie analizy, jedź do ASO niech sprawdzą wtryski, bo za dużo paliwa ...
Zużyciówka rewelacyjna (głównie Fe i Cu, czyli rozrząd i panewki), szczególnie przy tak małym przebiegu.
Krzem = piasek = "nieszczelne" filtry.
Mocno spadła liczba zasadowa, a trzeba wiedzieć, że Amsoil ma "stuningowany" TBN do 12.5.
 
Tak amsoil ss asl. Kupowalem w zmienolej. Wiem, ze te silniki podobnie jak te z focusa rs maja tendencje do rozrzedzania oleju paliwem. W internecie mozna znalezc analizy rs-a po 3000km, to jest juz 4,5% procenta benzyny w oleju. Jest dosyc bogaty afr jak na takie eko wynalazki. 12,5 opadajace na 10,5 pod odcinką. Zrobilem jeszcze ok 400km na tym oleju zanim przyszly mi wyniki. W przyszlym tygodniu to spuszczam i zalewam 0w40. Co do krzemu, mozliwe zeby powstalo takie zanieczyszczenie przez to ze spadła rura z przed intercoolera? Ewentualnie podejrzewam jeszcze zanieczyszczenia w strzykawce lub w wężyku którym pobierałem olej przez bagnet. Sam filtr raczej nie ma nieszczelności i jest dosyć świeży.
 
Krzemem bym się nie przejmował, ale sprawdź wszelkie rury dolotowe na połączeniach.
Co do paliwa, to moim zdaniem jednak za dużo. I TTTM to po prostu "spławienie natręta".

Odnośnie oleju, to czy przypadkiem EcoBoost nie wymaga normy przeciwdziałającej LSPI (Ford WSS-M2C946-A)?
To olej z normą Dexos1 gen2, czyli pakietem dodatków "uniepalniającym" olej w cylindrze.
 
SACZI napisał:
Odnośnie oleju, to czy przypadkiem EcoBoost nie wymaga normy przeciwdziałającej LSPI (Ford WSS-M2C946-A)?
To olej z normą Dexos1 gen2, czyli pakietem dodatków "uniepalniającym" olej w cylindrze.
Tak, ale z tego co wiem to teraz wszystkie amsoile ss mają takią samą recepture i pakiet dodatków, zmienioną własnie żeby przeciwdziałać lspi
 
To cenna informacja!
Jest gdzieś w necie VOA 0w40 Amsoila?
 
TBN spadł bo olej dostał sporo paliwa, i spadła także lepkość, choć zapas TBN jeszcze jest. Zużycie w normie, olej ma raptem 3,5kkm...ale też silnik nowy. Krzem przeważnie z filtra powietrza, bo płynu chłodzącego chyba nie ubywa znacząco? Temp. oleju nie jakaś zabójcza specjalnie, ale jeżeli jest rozrzedzenie paliwem i spadek lepkości to bym go już nie męczył za bardzo.
 
Plynu nie ubywa, chociaz jakies 4k km temu spadl waz z chlodnicy i auto jechalo kawalek bez chlodzenia, wiec mozliwe ze wynikła z tego jakas usterka i bedzie powoli postepowac. Dla pewnosci wrzuce nowy filtr powietrza, olej i za nastepne 3,5k kolejną analize.
 
cytrynowiec napisał:
TBN spadł bo olej dostał sporo paliwa, i spadła także lepkość, choć zapas TBN jeszcze jest. Zużycie w normie, olej ma raptem 3,5kkm...ale też silnik nowy. Krzem przeważnie z filtra powietrza, bo płynu chłodzącego chyba nie ubywa znacząco? Temp. oleju nie jakaś zabójcza specjalnie, ale jeżeli jest rozrzedzenie paliwem i spadek lepkości to bym go już nie męczył za bardzo.

Jak w 3K kilometrów TBN spadł z 12 na 6 to bym powiedział, ze zapas jest ale na jakiś maks 1K km ;) Coś te Amsoile szybko degradują z tym TBN. U mnie Ravenol z AR czyli startowo TBN na podobnym poziomie jak w Amsoilu zanotował taki sam spadek TBN ale po 9K km. Dodam, ze też miałem trochę paliwa w oleju bo jakieś 2,5%.


Co do AFR to 10 przy podcince to jest bardzo nisko jak na seryjne auto.
 
Różne są metody pomiaru TBN dla nowego i używanego oleju. W starych formulacjach o niskiej ilości dyspergatorów te różnice były niskie ale w przypadku nowych formulacji bywają spore jak tutaj.
 
No tak ale tutaj wykonano pomiar prawidłową metodą dla oleju używanego czyli D4739 więc można to chyba odnieść do TBN wykonanego prawidłową metodą dla nowego oleju czyli D2896 czy nie? Bo skoro nie można odnieść jednego pomiaru do drugiego jak również nie można tą samą metodą zbadać oleju nowego i używanego to w sumie jest brak jakiegokolwiek odniesienia.
 
Te metody dla tego samego nowego oleju mogą tu pokazać różnice nawet kilka punktów.

Z samych metalicznych detergentów Ca i Mg jest tu TBN na poziomie 8-9 wg D4739 i z tego poziomu jest spadek do 6.29
 
Plywak napisał:
... Coś te Amsoile szybko degradują z tym TBN. ...

A może to nie jest kwestia oleju, a silnika?
T-GDI wychodzi na to, są bardzo agresywne dla smarowideł!
 
Być może ale skoro winą jest silnik, a nie sam olej to aż strach pomyślać jak by zachował się w takim silniku olej z eko normą np. Acea Cx i TBN w okolicach 7-8 wg ASTM D2896.
wlyszkow napisał:
Z samych metalicznych detergentów Ca i Mg jest tu TBN na poziomie 8-9 wg D4739 i z tego poziomu jest spadek do 6.29
No ale skoro metoda 4739 nie jest odpowiednia dla oleju nowego to dlaczego określasz, ze startuje z 8-9 wg metody dla oleju używanego? Bo skoro jednak można metodą ASTM D4739 określić olej świeży to dlaczego producenci podają wg D2896? Po prostu zastanawia mnie jak odnieść wartość TBN oleju świeżego wg ASTM D2896 do oleju używanego wg ASTM 4739 bez wróżenia na podstawie składników tak aby było prościej określić szybkość degradacji oleju.
 
D4739 dla nowego oleju nie określi w pełni zalet nowego oleju, dlatego nie jest stosowana do nowych olejów i takie zasady przyjęto w API i ACEA.
 
Ale czy D4739 w pełni określi prawidłowy TBN dla oleju używanego i dlaczego ASTM 2896 nie jest miarodajne przy oleju używanym?

Bo skoro ktoś określił obie normy to powinno być jakieś odniesienie miedzy metodą dla oleju świeżego, a metodą dla używanego. Bo skoro nie można odnieść analizy oleju świeżego wykonanej odpowiednią metodą dla świeżego do analizy używanego z odpowiednią metodą dla używanego to trochę to bez sensu.
 
Różnie to wypada w zależności od formulacji. W starszych pakietach różnice pomiędzy badaniem nowego a potem używanego będą naturalne dla degradacji oleju. W przypadku SS albo niektórych low saps spadek jest skokowy.
 
xpl1337 napisał:
Co do krzemu, mozliwe zeby powstalo takie zanieczyszczenie przez to ze spadła rura z przed intercoolera?

Jak najbardziej
 
Plywak napisał:
Jak w 3K kilometrów TBN spadł z 12 na 6 to bym powiedział, ze zapas jest ale na jakiś maks 1K km ;) Coś te Amsoile szybko degradują z tym TBN. U mnie Ravenol z AR czyli startowo TBN na podobnym poziomie jak w Amsoilu zanotował taki sam spadek TBN ale po 9K km. Dodam, ze też miałem trochę paliwa w oleju bo jakieś 2,5%.

Archoil potrafi zrobić różnicę i to nie tylko zużyciową ;)
 
Back
Top