• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil asl 5w30 2.0 ecoboost 3500km

W temacie tutułowego oleju i spadku wartości BN. Kilka moich obserwacji, jako użytkownika tego oleju.
Patrząc na ilość oraz procentowy udział detergentów opartych na Ca/Mg w załaczonej analizie, to powinna być ostatnia wersja tego produktu z oznakowaniem SN PLUS.
Przy tym składzie spadek BN jest najszybszy, porównując do poprzednich wersji. Zaobserwowałem takie zjawisko w swoim silniku.
Na przestrzeni czasu, w analizach SS 5W30 Amsoil-a łaczna ilość Ca/Mg spadła znacząco. Zwiększa się tez zawartość Mg względem Ca.
Jest to oczywiste, uwzględniając trendy na rynku, więc nie ma co się tu rozpisywać.
Wyczerpywanie się zdolności neutralizacji kwasów detergentów opartych na Mg jest szybsze.

Wg Amsoila, dla SS, minimalny BN to 2.0 .
 
Poziom Mg zmieniono dla redukcji LSPI. Redukcji uległ także poziom SAPS przy utrzymaniu tego samego TBN.
TBN w tej nowej formule w większej części pochodzi z innych dodatków niż metaliczne detergenty na bazie Ca i Mg i dlatego pomiar TBN dla olejów używanych D4739 wykazuje spory spadek w porównaniu do ASTM D2896 który pokrywa także niemetaliczny TBN.
 
[mention]wlyszkow[/mention] , dobry i zwięzły opis.
Jesteś w stanie podać jakie związki w tym przypadku są zastosowane i wpływają na BN ?
 
Bezpopiołowe dyspergatory i pewne przeciwutleniacze :)
 
I czym tam najlepiej zalać w końcu 2.0 ecoboost żeby chronić przed LSPI ? Posiadam fokę z tym silnikiem a czeka mnie wymiana i zastanawiam co dobrego wlać żeby chronić silnik. Dwóch znajomych już zaliczyło zerwana półkę w tłoku przez lspi :-/// więc nie ma na co czekać tylko trzeba się zabezpieczyć.
 
Back
Top