• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil AZF 0w40 2.0 ecoboost 3000km

xpl1337

Użytkownik
Samochód
-
Amsoil signature series 0w40 z 2.0 ecoboost. Olej zalalny we wrześniu, przejechał ok. 3000km. przebieg silnika 13tys km. Olej zaliczył 2 trackday-e, jeden zaraz po zmianie i drugi 300km przed pobraniem. Poza tym jedna trasa ok 300km, a reszta to jazda po mieście- trasy po 5km w jedną stronę i regularne dłuższe przejażdżki. Auto użytkowane jest bardzo agresywnie, oczywiście po nagrzaniu. Mam betonową noge. Zużycie nieznacznie większe jak w przypadku 5w30 przy interwale 500km mniejszym, ale sądząc po TBN i utlenianiu warunki użytkowania były cięższe. W przypadku 5w30 auto nie jeździło po torze. Olej pobrałem 500km wczesniej, poniewaz zaniepokoił mnie wygląd krzywek wałka rozrządu. Niby na analizie nic nie wyszlo, rowniez w filtrze nie bylo nic nie pokojacego, ale wyglad wałka jest nie najlepszy, szczegolnie jak na taki przebieg. (zdjęcie w załaczniku). Sprawia to, ze mam coraz wieksze wątpliości co do jakości tego oleju. Na razie cięzko coś jednoznacznie stwierdzić, być może to nie wina oleju. Może to być wada materiałowa, ewentualnie naturalny proces.
analiza2.PNG
 

Attachments

  • walek3.jpg
    walek3.jpg
    95,4 KB · Odwiedzin: 566
Moim zdaniem olej dał radę. Żadnych niepokojących wyników nie ma. Utlenienia jest zapewne spowodowane zawartością Estrów w oleju wiec startowo było pewnie w granicach 25. Zawartość paliwa chyba już standard dla silników 2.0 i 2.3 EB

To jest kolejna analiza, a raczej jej opis potwierdzający, że nikt tych wyników w Polarisie nie czyta tylko robią kopiuj wklej...
 
TBN ma wciaz daleko do 2. 0.
Oksydacja na starcie u Amsoila to sa poziomy rzedu 30 abs/cm i w gore, z powodu jaki @Plywak juz podał. Wartość 37 to nie jest znaczny wzrost.

Jakie tym popychaczy zaworów jest zastosowany? Rolkowe czy płaskie?
 
Last edited:
Super Analiza. Tylko 2 miedzi, żelazo 8 to jak zerowe zużycie i to przy butowaniu i trackdayach.
 
Co do wyników analizy nie mam zastrzeżeń. Utlenianie jest zaznaczone jako krytyczne, ponieważ nie podałem marki oleju, zresztą specjalnie, bo były tu pewne podejrzenia co do polarisa. Jedyne co jest podane to klasa lepkości. Zastrzeżenia mam za to co do wyglądu wałków, ponieważ wydaje mi się, że jednak nie powinny tak wyglądać przy takim przebiegu.
 
Jeśli sa tam popychacze z bezpośrednim kontaktem z krzywkami, a nie rolkowe, do tego 0W..., użytkowane na torze, olej z ograniczonym ZDDP. To obraz szczytów wałka, przy granicznym rodzaju smarowania jaki tam występuje, może być tego wynikiem.

Pytanie czy przed użytkowaniem SS 0W40 wyglądały lepiej?
 
Jeśli nastąpiło by wycieranie krzywek analiza by to pokazała no chyba, ze ford stosuje powłoki z pierwiastków, których nie bierze pod uwagą analiza.
 
Ja ogólnie daleki jestem od oceniani zuzycia po fotkach. Wystarczy inne oświetlenie i kąt jego padania i możemy mieć na zdjęciu zupełnie co innego niż wcześniej.
 
Racja, ale realnie nie liczyłbym na pomiar wymiarów kalibrowanym narzędziem w stabilnych warunkach temperatury.
 
Jeśli ford nie stosuje, żadnych specjalnych powłok, które się wycierają, a które nie zawierają pierwiastków badanych w podstawowej analizie to ja bym się ich wyglądem nie przejmował.
 
Nie wiem jak wyglądały wcześniej, zauważyłem to dopiero 500km temu, dlatego też nie chce zwalać winy na olej. Wcześniej był zalany AMS ss 5w30 gdzie w analizie i w filtrze również nic nie wyszło. Wcześniej nie wiem co było bo auto mam od przebiegu 5500km. Z tego co się orientowałem to okrężne wzory są od kręcących się popychaczy i w internecie można znaleźć zdjęcia z takimi śladami na walkach z małym przebiegiem, ale też na takich wadliwych, gdzie wyciera się powłoka hartowana np w Mercedesach c63 AMG.
 
Jak juz @murgos wspomnial, jezeli mamy stycznosc z plaskimi popychachami to bym sie skupil na wyzszej zawartosci ZnDDP, biorac pod uwage Twoj styl jazdy.
 
@xpl1337 Imo jeśli wałek jest tylko hartowany powierzchniowo i ewentualnie dodatkowo azotowany to jego ścieranie powinno wyjść na analizie w postaci Fe i ewentualnie chromu.

Tutaj za wspomaganie ZDDP robi prawie 250ppm molibdenu imo w ecoboost z bezposrednim wtryskiem taka formulacja jest bezpieczniejsza niż stare tradycyjne "tłuściochy"
 
Last edited by a moderator:
Przy doborze oleju ogranicza mnie konstrukcja silnika. Silnik podatny na spalanie stukowe i lspi przez rozne dziwne rozwiazania. Zreszta raczej nie jestem jedyny ktory uzytkuje takie auto na torze, czy jakiekolwiek inne wymagające takiego oleju. Narazie będe jezdzil i obserwowal. Co ciekawe szperajac w internecie znalazlem informacje, ze molibden w oleju przyspiesza zużycie wałków. @murgos Jaki negatywny wplyw na walki ma olej 0w? Lepszy byl by 5w? Też z tego co wiem to ss 0w40 do 5w duzo nie brakuje
 
@xpl1337
Fordy chyba tak juz mają z tymi krzywkami wałka, mój 19letni ford z przebiegiem silnika 210000km tez mą startą powłoke krzywki, mocniej niż u Ciebie,ale również to występuje.
 
Musimy wlasnie brac pod uwage, ze modyfikatory tarcia uzupelniaja nizsza zawartosc ZnDDP.
 
Back
Top