• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil AZF 0w40 2.0 ecoboost 3000km

Nie zapominajmy o borze... bo sie zamknie w sobie, a coś podziałał i najwyraźniej go ubylo :D

@Plywak, może miec absolutną racje, ocena zużycia na podstawie jednego zdjecia bez pomiarów może być bezowocna.

@xpl1337, nie przepadam za stosowaniem 0 jesli nie ma wyraźnej potrzeby. W przypadku wysilonej eksploatacji tym bardziej. Co nie oznacza, że to kardynalna zasada, a zaraz ktoś minie zasypie cała gama silnikow na których nie robi to wrażenia ;)
 
Ogólnie w tym przypadku polecam standardowe "jeździć, obserwować". Z analizy nie wynika nic niepokojącego jedynie do czego bym sie przyczepił to zawartość paliwa ale to akurat standard w ekobuście no i może krzem bo dosyć sporo jak na 3K km. Masz sportową wkładkę filtra powietrza?
 
Krzemem sie nie przejmuje. W poprzedniej analizie bylo tyle samo, a od tego czasu wlecial nowy filtr i zmieniony dolot od rs-a. Wkładka fabryczna. Pozatym pobieralem olej niesterylna strzykawka i węzykiem, wiec przez to tez moze byc wiecej. Co do oleju, to nie upieram sie na 0w40, ale z olejów pao nadajacych sie do tego silnika jest chyba tylko amsoil, a oni nie maja 5w40 z serii ss. Do 5w30 nie wroce, bo zaraz robi sie w20.
 
Przy tak niewielkim przebiegu silnika to może byc też ślad nowych uszczelnień.
 
Co do oleju, to nie upieram sie na 0w40, ale z olejów pao nadajacych sie do tego silnika jest chyba tylko amsoil, a oni nie maja 5w40 z serii ss.

To lej HC, GTL albo mieszanki. Jakiś obowiązek lać PAO?
 
Mysle, ze olej hc po jednym trackdayu bedzie do wyrzucenia. Poza tym raczej olej na pao spisze sie lepiej przy 130 stopniach na torze.
 
Wlej Motula X-Max + AR 9100 i wydaje mi się że też da radę.. :cool:
 
Ale jakas korzyść z takiej zmiany wyniknie? Techniczna czy tez ekonomiczna?
 
Jezeli uwzgledniam cene, to taki tani ten Motul nie jest.
 
Motula na pewno nie wleje. Po glowie chodzi mi helix ultra+ AR, ewentualnie cos innego w podobnym przedziale cenowym, zeby sprawdzic z ciekawosci jak taki olej da rade. Na razie tego jeszcze nie zmieniam. Mysle ze jeszcze jeden wypad na tor zaliczy.
 
Sam Motul wychodzi cenowo prawie dwa razy taniej niż np. 5L Amsa.., + z dodakiem AR jest już podobny cenowo ale nie wiem czy z tym dodatkiem nie zapewni w tym silniku lepszej ochrony niż Ams solo..
 
A jesteś pewien, ze zapewni ewentualną ochronę przed wystąpieniem LSPI. Ile Ca ma motul? Już faktycznie lepiej brac Shella w nowej formulacji API SN Plus
 
Na występowanie LSPI największy wpływ ma jakość używanego paliwa i czystość wtryskiwaczy. (poza złym ustawieniem zapłonu lub zbyt dużym sprężaniem..)
Właściwy olej oczywiście pomaga.., ale wystarczy regularnie lać jakieś PB 98 Premium lub V-Power Racing, przed każdą wymianą zastosować odpowiedni dodatek do paliwa i nie będzie LSPI bez względu na to na jakim oleju będzie pracował silnik..
 
To zdradź chłopską od Astr co to za dodatek bo się biedaki męczą z tym LSPI i to w całkiem nowych autach ;)
 
Warto też podać to dalej. Grupy ekspertów zajmujących się tym zjawiskiem jak i ośrodki zajmujace się przygotowaniem nowej klasy olei silnikowych odetchną z ulgą, że jest prostrze rozwiązanie i moga zająć sie innymi zadaniami ;)
 
Co takiego jest super w tym motulu, poza wysoką ceną w stosunku do parametrów? Bo na papierze wygląda tak samo jak 2 razy tańszy lotos. Ja juz jeden silnik zajechałem i akurat był zalany motulem. Pewnie to zbieg okoliczności, nie wiem. W kazdym razie ja juz jestem troche uprzedzony do tej marki, no ale to moje subiektywne odczucie. Pozatym jeśli miałbym sie skusić na olej z wysokim Ca, to zalał bym juz typowo sportowy olej.
 
Wiesz.., "każdy problem ma swoje rozwiązanie.., a jeśli rozwiązania nie ma to znaczy że nie ma też problemu.."
Z dodatków polecam preparaty AR a paliwo jak pisałem wyżej, najlepiej V-Power Racing (100 oktanów) i nie powinno być LSPI.. ;)
Rzecz jasna jeśli technicznie z zapłonem i sprężaniem wszystko jest ok. Bo jeśli nie.., to nawet najlepszy olej na świecie niewiele pomoże..
 
Last edited:
Na oleju zaoszczędzę ale będę lał paliwo po 6zł za litr i jeszcze kupował drogie dodatki. Fuck logic ;)

IMO jeśli Ci @xpl1337 nie wadzi cena tego Amsa to bym na twoim miejscu przy nim został.
 
Cena nie wadzi, ale lubie eksperymentować i jestem ciekaw jak zachowa sie teoretycznie gorszy i tanszy olej w takim trybie użytkowania i jaki bedzie mial wplyw na zuzycie.
 
Back
Top