• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil European Car Formula 5w30 AEL norma 504/507

U Niemca analiza chyba jest podobnie wyceniona, nie wiem jak teraz ale Blackstone chyba nawet miał ciut taniej parę lat temu. Tylko po doliczeniu kosztów przesyłki już tak fajnie nie wygląda. Dopóki polskie laby nie zrozumieją, że kasa od klienta indywidualnego jest takim samym pieniądzem jak od firmy to @wlyszkow będzie miał monopol :)
 
Last edited:
Panowie, wiadomo ile ten Amsoil ma w składzie PAO? Tylko domieszka jak w innych 504/507, czy tu raczej więcej?
 
kiedys w jakims msds widzialem ze mial 20-25% PAO w bazie
wiec by sie zgadzalo Hydrogenated 15-40 reszta dodatki
 
Last edited by a moderator:
To po pierwsze...




po drugie

Ten widoczny w MSDS olej bazowy pochodzi od Chevrona.
 
Last edited:
Jeśli masz a myśli SS to było to już wyjaśnione na forum
 
Zauważyłem ostatnio ze w Amsach bardzo szybko leci TBN nawet na Bitogu sporo analiz gdzie TAN przekracza TBN już po 7k mil. Jakie są szkody i po ilu tysiącach km je widać gdy TAN>TBN. Chodzi mi o sytuację jak ktoś robi 15kkm a przy 10kkm już mu TBN poleci

https://www.oil-club.pl/index.php?threads/amsoil-asl-5w30-2-0-ecoboost-3500km.431/post-11023 tutaj była dyskusja na ten temat ale czy to Ci coś rozjaśni to wątpię bo ja nadal nie wiem jak po analizie oceniać TBN Amsoila skoro nie można bezpośrednio odnieść TBN uzywanego oleju wg. ASTM D4739 do TBN świeżego wg. ASTM D2896
 
Pomiar nowego i używanego tą samą metodą rozwiązuje problem.
 
To po co wymyślone osobną normę dla używanego i osobna dla nowego? Sam kiedyś podkreślałeś, że olej używany należy badać inna metodą niż świeży, a teraz widzę Amsoila trzeba badać na specjalnych warunkach :)
 
Na BITOG przy dyskusji o teście 4kulkowym Amsoilu w jego kontekście pojawił się przedstawiciel firmy i powiedział, że dyskutować o teście można, ale chyba nie podważają cyfr jakie pokazuje Amsoil. Dziwnie wszyscy podkulili ogon więc podejrzewam że już ich nie forum miało do czynienia z prawnikami firmy.

Ten test ma za zadanie ocenę oleju. Twierdzenie że jednego się nie da tak ocenić (a wszystkie inne tak) jest dziwne.
 
To po co wymyślone osobną normę dla używanego i osobna dla nowego? Sam kiedyś podkreślałeś, że olej używany należy badać inna metodą niż świeży, a teraz widzę Amsoila trzeba badać na specjalnych warunkach :)
Dla starszych formulacji było OK
 
Może ocenę przydatności SS do eksploatacji, ze wzgledu na wartość TBN przy zastosowaniu D4739, ułatwi informacja, że min. dla tych produktów to 2.0.
 
Hmm...https://polarislabs.com/battle-of-base-number-testing-d2896-vs-d4739/
Mamy dwie metody testowania analizy numeru podstawowego ASTM: D2896 i D4739. D2896 mierzy całkowitą zasadę i obejmuje wszystkie źródła liczby zasadowej, w tym detergenty, środki dyspergujące, przeciwzużyciowe i przeciwutleniające. Z drugiej strony, D4739 mierzy „twardą bazę”, taką jak ta z detergentów na bazie.

Czyżby jednak 2896 bo 4739 nie pokaże pełnej zasadowości niektórych dodatków?
 
Back
Top