• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AMSOIL Signature Series 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Reasumujac: Bardzo dobry olej na bazie PAO/Estry, nowoczesna receptura z Mg, reduktory tarcia w postaci Mo i B, stosunkowo wysoka lepkosc w temperaturze 100 °C swiadczaca o dadatkowej ochronie, bardzo wysoka calkowita liczba zasadowa TBN oraz wysoka temperatura zaplonu. Rowniez widzimy parametr ulteniania, ktory wzrosl i potwierdza obecnosc Estrow.

Spektroskopia IR: Ma typowe cechy dla oleju PAO i nieco estrow.

Zrodlo: https://oil-club.de/index.php?thread/2896-amsoil-signature-series-0w-40/&postID=41421#post41421

Amsoil-Signature-Series-0W-40-NEW-FTIR.gif

AMSOIL.jpg
 
Last edited by a moderator:
Bardzo dobry olej z bardzo przyzwoitą temperaturą płynięcia zimą (-50) jeden z lepszych na rynku olei 0w40
 
Dla 0W-40 to nie jest jakis niezlykly wynik. Sa 5W-40 z lepszymi wartosciami. Ale biorac pod uwage cala receptura naprawde godny polecenia.
 
Bardzo ciekawy olej, myślę że wleci przy wymianie do mojego samochodu. Nie widział ktoś może analizy tego oleju zużytego jak wygląda po tych 10tys przebiegu?
 
https://oil-club.de/index.php?thread/3086-amsoil-signature-series-0w-40-a6-4f-2-7-tdi-190ps/

Ale stara receptura....Musisz brac pod uwage, ze analizy nalezy intepretowac indywidualnie. Nie wiemy jak sie sprawdzi w Twojej jednostce napedowej.
 
Wiecie może czy aktualna wersja europejska od amerykańskiej różni się czymś w składzie ???
 
Dotarłem do testów i porównań wersji USA vs EU - EU jest lepsze pod DPF (mniej sadzy/popiołów), ale poza tym jest dużo gorszym smarowidłem, mniej PAO i innych dodatków. Zatem do Benzyny tylko wersja USA. Do diesla są lepsze oleje niż ten amsoil eu...
 
Tu chyba chodzi o porowniane amsoil european car formula vs signature series. Przeciez to dwa zupelnie inne oleje a nie zadna europejska wersja.
 
Bo z tego co wiem dla 0W-40 Signature Series jest tylko jedna receptura.
 
Tak chodziło mi o porównanie Amsoil Signature Series 0w40 do Amsoil European Car Formula 0w40
To w zasadzie dwa różne oleje... niestety
Signature series to TOP - jeden z najlepszych, ale bez aprobat, norm EU
European Car Formula to już niestety średni olej, ale z atestami, normami i aprobatami EU


 
Bez sensu porownianie, dwie różne formulacje.
 
Teraz wiem, że bez sensu, ale była taka "plotka", że Amsoil European Car Formula to europejska wersja Signature Series, że niby tylko zrobili atesty, aprobaty, certyfikacje i dali ten sam olej na europę. Sam prawie na to sie nabrałem dopóki nie zobaczyłem porównania technicznego tych olei. Signature Series nadal nie ma żadnych europejskich aprobat motoryzacyjnych.
 
tylko pytanie czy z Signature Series jest coś nie tak pod kątem aut europejskich i nie przeszedł homologacji/aprobat (może kwestia popapranych norm euro 4/5/6), czy mieli po prostu pomysł zrobienia dla "głupich" europejczyków słabego oleju (no średniego) w cenie niewiele niższej od oleju TOP.
 
Dla Amsoil rynek EU to pewnie nadal max 5% biznesu więc uzyskanie aprobat dla wersji SS na rynek EU zwyczajnie nie opłaca się. Taniej było kupić pakiet gotowy pod aprobaty.
Osobiście wątpię aby w którymkolwiek teście silnikowym wersja 0W40 EU wypadła lepiej od SS
 
SS to jest olej raczej pod specyficzne wymagania amerykańskiego rynku gdzie przebiegi między wymianami potrafią być bardzo długie, do 30000 mil. U nas gloryfikowany jako ósmy cud świata a to po prostu zwykły olej LongLife na autorskiej recepturze. Zresztą w USA też mają przez to problemy z certyfikacją SSa w API.

Na tej samej zasadzie np. Mobil 1 nawet nie sprzedaje w Europie oleju EP bo po co? Inne silniki, inne wymogi, inne oleje.
 
Back
Top