Zielony34
Użytkownik
- Samochód
- Renault Laguna II PH II 2.0 F4R 714 135KM + LPG Zenit Blue Box rev.4\Honda CBF600S
Ja powtarzam od zawsze - nie 15, nie 12, tylko 10 tysięcy interwał górny, jak amen w pacierzu. Kłócicie się tutaj o stosunek TBN do TAN, ale weźcie pod uwagę również jakość samego filtra i jego zdolność przyswajania i zatrzymywania zanieczyszczeń. Oleje to jedna sprawa, ale filtry są równie ważne, bo to one mają za zadania zatrzymać w sobie to, co sprowadzi z magistrali olej.
Najlepsze historie, jakie czytałem, to trzymanie oleju w Dieslu z DPFem 15 tysięcy, bo przecież wszyscy tak robią i mechanik mówi, ze tak jest OK. Filtr oleju? Przecież producent napisał, że wytrzyma 30 tysięcy... Później pojawiają się problemy z panewkami i ludzie zastanawiają się, czy jakaś partia silników nie jest wadliwa [2.0Dci]
Olej sam w sobie ciekawy, producent prawdopodobnie przewidział szybki spadek, więc receptura ukierunkowana na wyższy TBN. Pakiet dodatków bardzo fajny.
Najlepsze historie, jakie czytałem, to trzymanie oleju w Dieslu z DPFem 15 tysięcy, bo przecież wszyscy tak robią i mechanik mówi, ze tak jest OK. Filtr oleju? Przecież producent napisał, że wytrzyma 30 tysięcy... Później pojawiają się problemy z panewkami i ludzie zastanawiają się, czy jakaś partia silników nie jest wadliwa [2.0Dci]
Olej sam w sobie ciekawy, producent prawdopodobnie przewidział szybki spadek, więc receptura ukierunkowana na wyższy TBN. Pakiet dodatków bardzo fajny.