• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil Signature Series 5W-30 - Astra k 1,4 turbo (wtrysk bezpośredni) 150KM.

No, olej potęga!
Cynk/Fosfor na bardzo niskim poziomie.
Wapń też niżej, niż w innych analizach.
Molibdenu to nawet mniej niż w Orlenie DEX1.
Amsoil coś z formulacją kombinuje?
Oceniaj skład na podstawie VOA raczej i zauważ Mg, Ca jest w bezpiecznym limicie dla LSPI gdyż z tego powodu został zredukowany i zastąpiony Mg słusznie.
 
@feecle potwierdzasz właśnie moje słowa. Nie znasz tematu. Cierpliwości a wszystko wyjaśnię w swoim czasie :) Jeśli cierpliwości nie masz to polecam nie zaglądać do tego tematu :)
 
Poważna awaria dotyczy silnika?
@feecle tak.
Na chwilę obecną centrala Opla podjęła decyzję o wymianie tłoków i pierścieni a jeśli to nic nie da to nowa jednostka ma zawitać pod maską.
Analiza jak najbardziej jest na miejscu a przelanie paliwem w jednostkach benzynowych z turbo jest całkowicie normalna.

Według mnie przelanie paliwem jest jeszcze bardziej typowe dla uszkodzonych pierścieni, ale niech będzie, że nie znam tematu. Czekam zatem.

popcron.jpeg
 
Dodam tylko, że auto nie brało oleju i dolewek nigdy nie robiłem. Dolot czysty.
 
Oceniaj skład na podstawie VOA raczej
Właśnie na podstawie VOA oceniam i wartości pierwiastków w tej analizie są ok 25% niższe, niż przeciętnie pokazywane.
Posłużę się pierwszą lepszą VoA tego oleju z nową formulacja:

Zauważ, że mo jak i Ca vs Mg są na znacznie niższym poziomie w analizie @mati.
Tak duży jest rozrzut między laboratoriami?
Inne metody badania (normy)?
Zmieniony skład oleju?
 
Link jest do VOA a mati zrobił UOA czyli analizę używanego oleju w dodatku z paliwem.
W linku VOA poziomy są prawidłowe.
 
Czyli wynika z Twojej wypowiedzi, że dodatki metaliczne zużyły się w około 25%?
Post automatically merged:

W takim razie, dlaczego w tej analizie poziomy są mniej więcej zbliżone do VOA:
 
@mati ,
Jakie oznaczenie API było na opakowaniach ?
API SN PLUS

Jeśli chodzi o skład to ciężko byłoby zrobić teraz VOA tego oleju co miałem w silniku z tego względu, że tam poszedł cały kanisterek i trochę z opakowania małego o 964ml.
 
Zawsze jest ryzyko w analizie UOA, zużycie, degradacja z innych powodów, zmieszanie z poprzednim olejem, kwestia pobrania próbki itd. Wiele czynników ryzyka. Przy VOA tego nie ma dlatego lepiej patrzeć na VOA jeśli ktoś ciekaw poziomów.
 
Nie zgodzę się z tym...
Jeżeli byłoby to prawdą, oznaczałoby, że poprzedniego oleju zostałoby około litra (do silnika wchodzi 4L).

Może znowu Polaris "się pomylił"...?
Bo skoro są tak duże rozbieżności na dodatkach, to może i metale zużyciowe są niedoszacowane?
 
Przecież zddp i związki boru a także moly są od tego aby tworzyć film na metalu kiedy jest potrzeba a przy paliwie w oleju bywa to konieczne, zależy też od stylu jazdy... Wtedy w UOA będzie mniej metali niż w VOA. To dodatkowy czynnik ryzyka dla oceny składu na podstawie UOA.

Co do żelaza to znam metodę pobrania próbki aby było go mniej ale nie ujawnię.
 
Jeszcze sprawa się nie rozwiązała.
 
Back
Top