• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil SS 5W-30 - Ford Mustang GT, olej wymieniony po 10800 km

emtiem

Użytkownik
Samochód
KIA Sorento
Cześć,
wklejam analizę oleju, proszę o komentarz, bo te cyferki nic mi nie mówią.
Auto: Ford Mustang GT, olej wymieniony po 10800 km, większość to autostrada, raz upalany na torze, problem z doborem oleju opisany:

#4869-Z-159461-Sev1-page-001.jpg
 

Attachments

  • #4869-Z-159461-Sev1.pdf
    102,8 KB · Odwiedzin: 217
Last edited by a moderator:
Wygląda dobrze. Paliwa niewiele, zużycie wg pierwiastków w normie, olej ma jeszcze ciut zapasu więc wg mnie się sprawdził.
 
Filtr powietrza kiedy wymieniany ?Trochę krzemu widzę.
 
Si jest w normie <15 ppm (nowy olej), dodatkowo obecność z samego oleju, stosuje się związki krzemu jako dodatek przeciwpienny.
 
Olej ma jeszcze zapas na kilka tys km. Dziwne, że paliwa 2% a lepkość praktycznie taka jak w nowym.
 
Trudno się ''wymądrzać'' jak praktycznie wszystko zostało przez kolegów już napisane ,dodam tylko,że nie od dziś wiadomo ,że Amsoil od lat daje coś w zamian za swoją cenę i nie jest to stricte czysty marketing.
Bardzo dobry olej wart swojej ceny.
 
Topowe Amsoile w USA traktowane są jako oleje LongLife. I raczej pod takie używanie są robione stąd niewielkie spadki parametrów mimo domieszki paliwa. Wg mnie sensowne byłoby robić analizy po 10, 15 tysiącach kilometrów. Jak po 15 byłoby nadal ok to trzymać kolejne 2000 i znowu analiza. Byłbyś w stanie wypracować sobie optymalny interwał wymian i w pełni wykorzystać zalety tego oleju. Tak jak teraz, to cała para idzie w gwizdek.
 
Nie można z góry zakładać ze ten olej wytrzyma 10 czy 15tys km. To zależy od silnika i sposobu użytkowania. U mnie po 3000 juz tbn był 4,7, wiec wątpię zeby w moim przypadku wytrzymał więcej niz 5tys km. W tym przypadku na pewno autostradowy tryb użytkowania wydłużył życie oleju.
 
Ale mówimy o tym konkretnym przypadku, a widać że silnik jest zdrowy, olej po 11000 kilometrów ma jeszcze zapas. Po co wymieniać coś co jeszcze nadaje się do użytku? Lepiej przetestować dalej, laboratorium przy badaniach porównawczych powie, ile to maks dla tego oleju i silnika. Po to się (także) te badania robi, a nie po to żeby sprawdzić czy jeden olej jest lepszy od drugiego.
 
Back
Top