• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Analiza dodatków do paliw

@SACZI wlasnie mi chodzi o to, ze sa same gów..no testy. A nie ma nic rzetelnego. Moja dywagacja jest taka, ze rzetelne testy sa chyba usuwane na "żądanie" producentow, a zostaja jedynie takie testy nic nie wskazujace.
Dodatki na rynku sa od kilkudziesieciu lat, fora internetowe od kilkunastu, yt juz tez sie rozwinal na jedno z wiekszych mediów, (uwaga teoria spiskowa) czy nie jest dziwne, ze zaden duzy kanal moto lub inny chemiczny nie zrobil na ten temat rzetelnego materialu?
Wg mnie ciezko bedzie zrobic cos rzetelnego.
Na jedno auto zadziala, na drugie nie. I wez to wyjasnij potem
 
Bez przesady, zaczynamy krążyć w okół tego, ze jednak dodatki moga nie dzialac bo:
- dzialaja tylko na wybranym paliwie
- dzialaja tylko na wybranych samochodach
- dzialaja tylko w wybranym wojewodztwie
 
No to zróbmy to badanie i zobaczymy czy nas ktoś zbanuje😉
 
zostaja jedynie takie testy nic nie wskazujace.
A może prawda jest bardziej banalna, niż komukolwiek się wydaje?
Np., te dodatki, płukanki i inne siuwaksy nie są w stanie czegokolwiek zmienić?
Albo zmiany są na takim poziomie, że użytkownik nawet nie wie o ich działaniu, co z inż punktu widzenia tak to działać powinno.
 
Prawda jest taka, że taki producent jest w stanie na tyle postraszyć 'testera' stąd nikt nie chce się w to babrać
 
@sprajt2 - w US zrobili kiedyś wielki test różnych dodatków do ichniego ON. Smarności na poziomie ponad błędem statystycznym nie polepszał prawie żaden. Chyba tylko Stanadyne i jakiś amerykański którego już nie produkują. Oprócz tego dodatki bio, jeden olej 2T - taki do silników zaburtowych, przepalony olej silnikowy :D i coś tam jeszcze. Archoila tam nie było, bo to dość odległa sprawa. Reszta dodatków była albo neutralna albo pogarszała smarność, na czele z wszelakimi olejami 2T które wtedy przeżywały boom jako dodatek.

Jeżeli dodatek poprawia smarność to powinien ją poprawić ponad błąd badania. I to jest możliwe, tylko chyba niezbyt często spotykane. Może od tamtego czasu coś się zmieniło w dodatkach. Więc testujcie, zobaczycie co wypadnie. Zawsze możecie później dla porównania zrobić zrzutkę nr 2 i wysłać jakiego LM np. mają dedykowany smar do paliwa.
 
Stanadyne to jest wspominane na kazdym forum US dla kierowców ciężarówek.
Zrobimy jedne badania i zobaczyny co dalej.
 
Ciekawe czy producent nie zbanuje wyniku badania tu na forum nam 😁. Bo żeby nie okazało się po badaniu że te dodatki jedynie co zmieniają to stan portwela.
Post automatically merged:

Archoil niby ma tam na swojej stronie wynik badania zwykłego on i z dodatkiem i są niby wykresy że coś tam poprawia. W innych firmach tego nie widziałem , a przynajmniej nie znalazłem tego , chyba że mają gdzieś ukryte w jakichś czeluściach internetu.
 
@wlyszkow kiedyś wystawiał wynik badania paliwa z jeszcze chyba wtedy oilem hybrogen road ale nie mogę go odnaleźć. Tam była poprawa smarności rzędu 60um (chyba)

Edit: niestety znalazłem ale to jest wynik badania czystego ON, o poprawie smarności z 450 do 390um jest tylko mowa pisana
 
Last edited:
Ja mam tylko takie pytanie: po co? Skoro prawie wszystkie paliwa spełniają normę smarności poniżej 450, a spora grupa nawet połowę z tego, to co chcecie osiągnąć? HFRR najbliższe 0 ?
 
Mnie najbardziej interesuje poprawianie smarności ON, bo we "flocie" są dwa Common Raile Delphi, których żywot fajnie by było możliwie jak najbardziej wydłużyć. Swoją drogą, pompa w Almerze już zdążyła się "rozkręcić" w środku, mam nadzieję że po naprawie pojeździ jeszcze trochę, bo wtryski są dobre i nawet nic nie opiłkuje.
 
Robiłem jakiś czas temu sekcję zwłok filtra z 1.6hdi, byłem ciekaw co kryje się w plastikowej kanciatej obudowie. Na szczęście opilków nie znalazłem jedynie dość mały jak na paliwowy wkład filtra.

Już wcześniej pisałem, że głównie interesuje mnie badanie HFRR. Właściwie LC to z powodów finansowych proponowałbym odpuścić
 
LC bym zostawil, większość uzytkownikow takowych preparatów stosuje je ze względu na obiecany "wzrost mocy", z którym wszyscy wiążącą liczbe cetanowa.
 
Ok . Tylko , że wtedy z dwudziestu chętnych potrzeba żeby wyszło poniżej stówki na głowę
 
Oprócz tego dodatki bio, jeden olej 2T - taki do silników zaburtowych, przepalony olej silnikowy :D i coś tam jeszcze. Archoila tam nie było, bo to dość odległa sprawa. Reszta dodatków była albo neutralna albo pogarszała smarność, na czele z wszelakimi olejami 2T które wtedy przeżywały boom jako dodatek.
No to tak organoleptycznie - na wolnossącym wanklu użyłem jak na razie "badawczo" i trochę też "użytkowo" - do poprawy smarności ogólnej i zabezpieczenia apeksów (zwłaszcza bocznych) i housingów przed zużyciem - trzech olejów potraktowanych jako "premix" do benzyny w ilości 220-250 oraz 110-125 ml na 52-56 l paliwa (tyle było tankowane do full zapełnienia 60litrowego baku): to były Idemitsu Racing Rotary Premix (polibuten) oraz Maxima Castor 927 2T (rycynus) i też Maxima Racing Formula K2 Injector 2T (estry). We wszystkich przypadkach nastąpiła zauważalna poprawa kultury pracy na niskich obrotach, lepsza niż na "dodatkach" i "bez dodatków", czyli owa smarność oleju (a przynajmniej tych trzech konkretnych) dała tu o sobie znać... z drugiej strony to jest w zasadzie sensowne tylko w trasie i na jazdę na "wyższych" obrotach oraz na tor, inaczej szkoda kata "oblepiać tłustym", no i wyczuwalne też to nosem trochę jest (i tylko Castor jako rycynus ma jakiś tam "zapach", pozostałe dają trochę po receptorach węchu)...
I to tyle tytułem dygresji o olejach 2 t i smarności w nietypowym benzyniaku...

 
Pompa wstępna po 216 tys km, 207tys w Niemczech na ich paliwie, 9 tys na naszym +ar 6900
 

Attachments

  • received_510971977686519.jpeg
    received_510971977686519.jpeg
    186 KB · Odwiedzin: 83

Attachments

  • IMG_20230125_215050_026.jpg
    IMG_20230125_215050_026.jpg
    296,9 KB · Odwiedzin: 50
Back
Top