• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

analiza SHELL AM-L 5w30

MADO

Użytkownik
Samochód
-BMW E90 320d N47
Witam,
po EUROL FS analiza SHELL AM-L 5w30 (drugie zalanie) Auto BMW E90 320 D 177 KM (N47) z Dpf
Interwał; 139 400km (03.2020) do 147000km bez dolewek, zużycie niezauważalne. Tryb jazdy tempo miejskie ( czasem przelot obwodnica 120-160 km/h) średnia prędkość wg.BC 34,6 km/h 😕 220 motogodzin
A0EA8314-03B8-48DE-9539-C626022C3FE7.jpeg
 

Attachments

  • #4776-Z-151219-Sev1.pdf
    103,3 KB · Odwiedzin: 238
Last edited:
Ponad połowa żelaza mniej niż u mnie i to przy mniej korzystnym trybie eksploatacji. Chyba możesz być zadowolony ;)
 
Jak kontrolujesz wypalanie DPF? Apka?
Wartości b.dobre też przez brak paliwa w oleju 😁
 
Tak, korzystam z Bimmer - tool
 
Last edited:
Ponad połowa żelaza mniej niż u mnie i to przy mniej korzystnym trybie eksploatacji. Chyba możesz być zadowolony ;)
😀 Zastanawia mnie tylko obecność potasu Czyżby jeszcze pozostałość po AR 9100???
 
@MADO60 gdyby była pozostałość Ar9100 to oprócz podwyższonego potasu byłby obecny również bor.
 
K jest również stosowany jako detergent w niektórych formulacjach. Tak na marginesie @MADO60 nie stwierdziłeś ubytku płynu chłodniczego?
 
Do tej pory nie sprawdzałem aż tak dokładnie poziomu płynu chłodzącego. Przez ostatnie pół roku znajdował się prawie w górnym zakresie i znacznego ubytku nie zaobserwowałem. Ostatnio dolałem ok.50-70ml na max i będę obserwował dokładniej ,bo właśnie wydawało mi się ,że lekko ubyło.
 
Last edited:
Back
Top