• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aplikacje do diagnostyki na urządzenia mobilne (telefon, tablet, ipad)

Kozenko

Użytkownik
Samochód
BMW F31, 320d (N47) 2013, BMW F20 118d (B47) 2017
Cześć,

Próbowałem przejrzeć forum pod kątem takiego tematu ale nie znalazłem więc pozwoliłem sobie założyć. ;)
Z jakich aplikacji korzystacie ?
Ja do kodowania BMW używam BimmerCode. Do diagnostyki nie posiadam żadnego.

Tym razem chcę się podpiąć do VW Tiguana (2009 rok).
Ktoś ma jakiś z którego korzysta i jest OK?
Interfejs z którego korzystam to Vgate ID50 (ELM327) icar pro BT4.0

Dzięki
 
Do VAG bardzo dobre recenzje ma OBDEleven.
Post automatically merged:

Można nim tez kodować. Duże masz doświadczenie w Bimmercode?
 
Jeśli chodzi o BMW to sam używam bimmercode plus Btool do diagnostyki, całkiem przyjemne aplikacje choć powiem że bimmercode to tylko podstawowe ustawienia w Expert mode wolę się nie bawić.

Jeśli chodzi o interfejs to vgate icar pro i jestem zadowolony.
 
Do VAG bardzo dobre recenzje ma OBDEleven.
Post automatically merged:

Można nim tez kodować. Duże masz doświadczenie w Bimmercode?

Niezbyt. Raczej koduję według instrukcji znalezionych w sieci.
Mój największy wyczyn to odkodowanie strumieniowania muzyki przez bluetooth - to wymagało kodowania w trybie expert ale również wg instrukcji znalezionej w necie. ;)
Ale ten program nawet w tych ustawieniach basic ma dość dużo ciekawych opcji.
 
Do VAG tylko OBD11. Robi w zasadzie wszystko to, co stacjonarny VCDS. Pierwsza rzecz, którą kupiłem od razu po zakupie Golfa VII, jeszcze przed pandemią dałem 284 zł, teraz kosztuje 312. Chyba że nie mamy Androida, tylko IOS, to trzeba droższą wersję kupować. Fajne są logi, wybieramy parametry i włączamy start, rysują się wykresy, kończymy, wyślij do mnie i już mamy logi na poczcie. Starsze VAGi, jak Skoda Fabia II, którą kiedyś podłączyłem, w live data pokazują tylko kanały podobnie do VAG COM, czy VCDS i trzeba wiedzieć, w który kanał wejść, natomiast nowsze VAGi, nawet te 2021r apka ma wszystko opisane normalnie po polsku. W Golfie mam ok stu parametrów do odczytu (nie wiem dokładnie, bo nigdy tego nie liczyłem) , ale są takie pierdoły jak ilość uruchomień od nowości auta z kluczyka i z S&S.
 
Okay. A coś tańszego lub ewentualnie darmowego.
Chcę odczytać błąd bo się zaświecił check engine.
Raczej nie planuję nic czarować tą aplikacją akurat w tym przypadku więc szkoda mi 300zł na jednorazowy użytek. ;)
 
Zwykły adapter obd2 na bluetooth, taki za 15 zł i darmowa polska aplikacja Piston. Działa z G7, działała z BMW e46, F20. Kasuje błędy i widzi podstawowe live data.
 
Niestety chyba tylko na androida bo nie widzę jej w appstore :(
 
Może zadam inaczej pytanie. ;)
Ktoś może polecić aplikacje na iphona/ipada do diagnostyki VAG - do 100zł?
 
Zależy co rozumiesz pod stwierdzeniem "diagnostyka", bo jeżeli chodzi o odczyt i kasowanie zamrożonych ramek, czy bieżący podgląd podstawowych parametrów, to ja jakiś czas temu kupiłem sobie VGate i appkę SDProg. Do takich bieżących pierdół w zupełności mi wystarcza.

Ogólnie przez telefon na bieżąco ogarniam wszystko SDProgiem, do Forda mam Forscana. A do takiej bardziej kokretnej diagnostyki mam kilka kabelków od Viakena, chińskiego OP-Coma i Dephi DS150e, z tego ostatniego jestem zadowolony najbardziej :D.
 
Na forum Insignia jest gość co napisał program opelDPF.info do kontroli wypalania DPF, procent zapełnienia , kilometry od ostatniego temperaturę DPF.
Rozszerzona wersja ma też podgląd otwarcia EGR, ciśnienie oleju , temp. wody i coś jeszcze .
Trzeba być na forum i dostosować się do jego wymagań to udostępnia i przypisuje klucz do programu.

Kiedy mi się zatrła Insignia na komputerze zero komunikatu, a woda 90⁰C , w apce czerwona kontrolka niskie ciśnienie, czyli wg czujnika poniżej 0,3 Bara i woda 115⁰C.
Można było też odczytać i skasować błędy z modułu silnika , skrzyni automatycznej, ABS i coś jeszcze.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Dobrze pamiętam , że bimmercode działa tylko z nowszymi modelami ?
U siebie w E91 używam bimmertool do diagnostyki , podglądania livedata itd , ale chętnie bym dorzucił jakąś nowa funkcjonalność.
Ewentualnie macie do polecenia coś względnie dobrego do grupy fiata ?
 
czym się łączysz z aplikacją , bój adapter vgate nie ogarnia. Kupowałeś licencje czy darmowa wersja jest jakas sensowna?
 
Btool w wersji Pro. Polska apka robiona przez Polaka na bmw-klub rozwijana w temacie. Błędy poprawiane na bieżąco nowe auta dodawane również. Polecam jak najbardziej. Kodowanie podstawowe też jest, ale lepiej ISTA jak ktoś chce coś więcej.
 
czym się łączysz z aplikacją , bój adapter vgate nie ogarnia. Kupowałeś licencje czy darmowa wersja jest jakas sensowna?
Lacze sie przez Vgate ID50 (ELM327) icar pro BT4.0
Tak, kupowalem licencje na bimmercode - nie wiem ile teraz kosztuje ale ja placilem ok 150zl ponad rok temu jakos.
 
Mam do ogarnięcia w zakresie podstawowej diagnostyki obejmującej czytanie błędów, naprawę przyczyn błędów oraz kasowanie błędów, dwa auta: Civica VIII (R18A2) i Golfa 4 (1,6 BCB).
Proszę o pomoc doświadczonych forumowiczów, jaki interfejs diagnostyczny wybrać. Skłaniam się do rozwiązania opartego na kostce z bluetoothem wpinanej do OBD2 i łączącej się z aplikacją na androidzie.
W naprawach auta kieruję się zasadą "primum non nocere" :cool:
Tak po wstępnym rozejrzeniu się, widzę, że popularny jest vgate. Poradźcie co wybrać, żeby nie przepłacić za rzeczy niepotrzebne, a jednocześnie żeby nie brakowało najważniejszych rzeczy. Rozbieżność w cenach jest od 50 do 360 zł...
 
Last edited:
Miałem V-Gate, jak z VAG-ami łączył się, zazwyczaj - bez problemów, tak z obsługą innych marek, Opli, MB, Fordów etc. bywało różnie. Kupiłem sobie kostkę na STN1170, dokładnie polskiego CCY, do tego do Forda mam wiadomo - ForScan-a, do reszty samochodów mam CarScanner ELM i jak na razie ogarniam tym wszystko jak leci, w kwestii bieżącego podglądu podstawowych parametrów, odczytu i kasowania błędów, bo wiadomo, że jakieś grubsze grzebanie, programowania, adaptacje, lepiej robić po kablu.
 
Ta kostka to połowa sukcesu. Vgate powinien być ok, bo obsługuje protokoły dla samochodów japońskich, czyli J1850 i J1939. Ja używam kostki Nexpeak NX101 PRO, która obsługuje 10 różnych protokołów. Vgate podaje tylko 5. Druga połowa sukcesu, to program, który będzie współpracować z Twoimi samochodami. W moim przypadku, żeby odczytać coś więcej w Oplu, w aplikacji Torque Pro musiałem dodać niestandardowe PIDy, czyli kody dla danego pojazdu/producenta. To tyle teorii, a w praktyce koszt interfejsu jest na tyle niski, że kupisz i zobaczysz jak to u Ciebie działa.
 
Do opla używałem apki jednego z klubowiczów Insignia klub Opel DTC. Ten sam autor robi apke do obsługi DPF w oplu. Do VW używam apki Carisma. Apka nie tylko pozwala na odczyt błędów ale i na jakieś małe zmiany w niektórych modułach. Błędy odczyta też z innych aut. Do łączenia używam vGate icar 3 pro zakupiony na promce za 0.01$ wraz z przesyłką.
 
Back
Top