• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR6200

Właśnie dojeżdżam ostatnią porcję AR6200. Lane w zalecanych proporcjach pi-razy-oko (5ml na 35-40l tankowanie).

Co tu powiedzieć. Miłośników oszczędzania na paliwie zawiodę - spalanie nie spadło. W ogóle. Właściwości czyszczące trudno ocenić, zarówno co do układu paliwowego jak i wtrysków/komory spalania. Nic się nie zmieniło jakoś specjalnie.

Co się zmieniło?

1) smarowanie. TGDI, chyba jak większość silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest dość hałaśliwy na luzie, słychać pompę i wtryski, generalnie cyka, szumi i koncertuje. Dodatek tego nie zniwelował do zera, ale z całą pewnością zredukował. Czy to pozytywnie wpływa na działanie układu... no to jest dobre pytanie. Ale brzmi ładnie więc mi odpowiada

2) kultura spalania. Mój TGDI ma wyważenie silnika działające pod obciążeniem. Ponoć dla oszczędności paliwa na postoju. Więc jak stoi, to działa jak diesel. Klekocze, trzęsie się i robi dziwne rzeczy. Znów - AR6200 nie zniwelował tego, ale kultura pracy na luzie znacznie wzrosła w porównaniu do czystego paliwa.

Jest to pierwszy dodatek, który wniósł do działania silnika cokolwiek co dało się zauważyć, także spośród gamy dodatków Archoil/Oilem. Na dodatek jest wyjątkowo ekonomiczny biorąc pod uwagę wysokie skoncentrowanie.

Czy polecę? Jeżeli ktoś jest ciekaw niech spróbuje. Podejrzewam że co silnik i właściciel to reakcje będą inne. U mnie prawdopodobnie zagości na stałe.
 
No proszę... Jak to mówią nigdy nie mów nigdy ;)
 
@jerseyAdmin a co z AR6900P? Będziesz próbował czy raczej nie?
 
Spróbuję, zamówiłem mała buteleczkę.
 
Ciekawy jestem tego porównania, daj znać koniecznie.
 
Jasne. Butelka (jednak 500ml) do mnie dotarła, @wlyszkow po moich marudzeniach na to jak się niewygodnie z tej dużej korzysta nawet dorzucił dodatkową chyba 50ml mogącą robić za miarkę :D

Jestem bardzo ciekaw jak wygląda skład spalin po takich dodatkach, niby lepiej ale może się kiedyś skuszę na jakąś analizę porównawczą tylko będę musiał znaleźć stację ze skalibrowanym sprzętem.
 
Ktoś też był ciekawy jak wygląda skład spalin po dodaniu AR6900P-max i podzielił się wynikami na yt. Jedna uwaga to dodatek wg poprzedniej receptury, bo film z końca 2018 roku.

 
Ktoś też był ciekawy jak wygląda skład spalin po dodaniu AR6900P-max i podzielił się wynikami na yt. Jedna uwaga to dodatek wg poprzedniej receptury, bo film z końca 2018 roku.

Teraz to auto jeździ na Oilsyn Hybrogen Road :)
 
Ja dodawałem AR6200 do Volvo 2.4 NA (170 KM) + do instalacji LPG i miałem podobne obserwacje do @jerseyAdmin. Może to efekt placebo ale mimo wszystko miałem wrażenie, że odrobinę zmniejszył spalanie w tamtym silniku, podobnie łudzę się teraz z AR6900p używanym obecnie w innych autach Pb.
 
Stosuję ten dodatek do LPG od paru miesięcy. Nie zauważyłem spadku spalania. Jeśli już to widoczny wpływ miał inny tryb eksploatacji 😉
Liczę tylko na lepsze smarowanie, wyciszenie popychaczy na zimno być może ale muszę to jeszcze sprawdzić 😎
 
U mnie po AR6900p czystość spalin na przeglądzie wyszła OK, a silnik spala olej. W parametrach produkty spalania oleju powinny być chyba widoczne i zakłócić wynik? Czyli działa?
 
Dużo spala?
 
@Hlava: Od zakupu przejechane niecałe 5 kkm, dolałem dotychczas ok. 1,5 l oleju (czyli prawie połowę pojemności układu). Na 10 kkm powinno być ok. 3 l. Na liczniku 205 kkm. Pobiera głównie po autostradach i ekspresówkach. Częste rozruchy na zimnym i krótkie odcinki. Uszczelniacze lub zapieczone pierścienie (aktualnie w trakcie czyszczenia LL, ale połowę dawki płukanki LL też pewnie już przepalił). Wcześniej zapalała się jeszcze kontrolka check engine z błędem katalizatora. Po czyszczeniu archoilami już się nie zapala. Kompresja w cylindrach - 12.0, 11.8, 12.0 atm. VW Polo z podpisu.
 
Last edited:
@DWojtek u mnie będzie podobnie - na początek proponuję Protec Carbon X lub Xado Anticarbon - ja próbuję w najbliższym czasie, ale na cuda nie ma co liczyć
 
Back
Top