• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR6900P-Max

Zgodnie z obietnicą moje spostrzeżenia dotyczące tego dodatku. Przejechana prawie cała butla, dawkowanie "pi razy oko". Jak przy tankowaniu było co najmniej pół zbiornika to jedna miarka (25ml), jak poniżej połowy to dwie. Co 3 tankowanie połowa dawki żeby się wyrównało. Stosowane paliwo to czyste Pb95, głównie Lotos, czasami Orlen. Żadnych paliw reklamowanych "z dodatkami".

Co do działania:
- układ paliwowy chodzi "ciszej" niż na czystym PB95, jest porównywalnie z AR6200 jeżeli chodzi o pracę układu zasilania

- wpływ na proces spalania, tutaj już gorzej niż w wypadku AR6200, silnik wrócił do narowów z czasów używania czystego paliwa, czyli pracuje jak diesel na luzie. Praktycznie nie widać wpływu dodatku w porównaniu z AR6200. Za to "czuć nosem", bo spaliny z tym dodatkiem mają charakterystyczny zapach

Korekty etc nie zmieniły się, zużycie paliwa podobne jak w wypadku AR6200 i czystego paliwa więc na te parametry dodatek w żaden sposób nie wpływa.

Wg mnie jakieś działanie jest, w moim silniku. W innych może być różne, może go nie być. Warto spróbować, to jeden z niewielu dodatków do paliw które dały jakiś zauważalny, odczuwalny w dłuższym czasie skutek. Ja osobiście bardziej zadowolony byłem z AR6200.

Jeżeli ktoś chce żebym jeszcze jakiś dodatek do paliwa przetestował to możecie się zgłaszać, jak mnie coś zainteresuje to spróbuję.
 
Wynns Supremium Petrol
 
Czyścik Wynnsa już miałem i był spoko, to w sumie może i spróbuję. Cena w miarę sensowna.
 
Ja AR 6900 P max stosuje regularnie od prawie roku . Zawsze tankowany pełny zbiornik i zawsze dodane 2x25ml p max . Zauważalnej różnicy brak . Jedynie ostatnio ze 3x nie dodałem AR i silnik pracował mniej metalicznie . Zauważyłem to po dodaniu Ar . Ale stwierdziłem ze przewrażliwiony jestem i zrzuciłem na olej PAO i niższe temp na dworze
 
Czyścik Wynnsa już miałem i był spoko, to w sumie może i spróbuję. Cena w miarę sensowna.
Z racji, że mam ten sam silnik co Ty, też coś będę chciał stosować. Narazie kupiłem Valvoline Petrol System Protector do jednego tankowania. Chciałbyś coś aby dodawać do każdego tankowania, jest sens ? Co byś polecił ? Wynns Supremium Petrol czy AR6900P-Max, a może coś innego ?
 
Zależy jakie paliwo lejesz :) I czego oczekujesz. Tutaj ludzie różne dziwne mieszanki i preparaty stosują i generalnie każdy ma inne odczucia z tego samego dodatku.

Ja zalewam dodatek czyszczący co wymianę oleju (instrukcja serwisowa każe co 15000 kilometrów), a do każdego tankowania coś dolewam. Obecnie szukam czegoś co mi będzie najbardziej odpowiadać. Wcześniej jeździłem na paliwach premium i nic nie dodawałem, ale przy cenach jakie są obecnie dodatek do Pb95 się bardziej opłaca niż premium, zwłaszcza moje ukochane VP100 :(.
 
A moze czysty alkohol 99% typu ipa
W proporcji 1:1000
Będzie porównanie
 
Tylko co IPA da poza usunięciem wody z układu. W tak małym stężeniu raczej wpływu na proces spalania mieć nie będzie, a mnie to najbardziej interesuje - jak najczystsze spaliny.
 
Oczekuję czegoś wydajnego, nie drogiego :) do utrzymania układu paliwowego w dobrej kondycji, czystości itd. Na jakieś zmniejszone zużycia paliwa nie liczę. Tankuję zwykłą 95. Wynns Supremium Petrol będziesz kupował ?
 
Jedynie ostatnio ze 3x nie dodałem AR i silnik pracował mniej metalicznie . Zauważyłem to po dodaniu Ar . Ale stwierdziłem ze przewrażliwiony jestem i zrzuciłem na olej PAO i niższe temp na dworze

Ja przejechałem 300km od dodania do paliwa AR6900P-Max oraz do gazu AR6200 i właśnie wczoraj wieczorem jak podjechałem pod dom to miałem wrażenie że silnik zaczął pracować bardziej metalicznie. Też uznałem, że to wina oleju :) na którym jest przejechane niecałe 3 tys, km a do tego w oleju jest AR 9200V2.
 
Miałem w swoim tsi ar6400p-max i ten zauważalnie najwięcej poczyścił, bo od tamtej pory spadło spalanie L/h na postoju. Najdłużej stosowałem ar6900p-max, był też czyścik Wynns Power Petrol 3, dalej 10 baków z Millers Petrol Ecomax, obecnie wykańczam Wynns Petrol Supremium. Wszystkie, które stosowałem do każdego tankowania nie robiły żadnych spektakularnych efektów, ale widzę, że po ar6900p-max jest inaczej utrzymana komora spalania i świeca zapłonowa bez najmniejszych osadów. Po Wynnsie wracam do ar6900. Jako profilaktyka dla mnie jest ok.
 
Choć słuch mam dobry, to na żadnym nie jestem w stanie wychwycić różnic. Musiałbym w idealnie tych samych warunkach np w zamkniętym garażu bez hałasu z zewnątrz, przy tej samej temperaturze otoczenia i silnika zrobić nagranie tym samym urządzeniem ustawionym w tym samym miejscu pod maską, pod takim samym kątem mikrofonu. Może wtedy na dobrych słuchawkach wychwycę różnicę, kiedy co chwilę będę mógł odsłuchać pracy na jednym i drugim paliwie.
Gdyby były takie różnice, to zapewne bym je usłyszał podczas testów, gdzie np wlewałem Millers Petrol Ecomax, albo ar6900p-max w dawkach ponad 16 krotnie większych. Było tak, gdy wlałem dawkę na 50L, w baku było 3L, później jechałem 3 km do stacji benzynowej dodankować do pełna. Wtedy celowo wsłuchiwałem się w pracę silnika pod dystrybutorem przed tankowaniem, ale różnic brak.
 
Last edited:
Żeby wyprostować, silniki nie chodzą głośniej, po prostu inaczej. TGDI szału kulturą pracy na wolnych obrotach nie robi, na AR6200 było bardziej gładko, niemal jak normalna benzyna :D Na 6900 było "normalnie". Zmienia się kultura pracy wtrysków/pompy które normalnie na mrozie są dość hałaśliwe, dodatki to poprawiły.

To nie jest tak, że na dodatku jest cicho, a bez czy z innym jest Ursus. Poza tym każdy będzie je odbierał inaczej, po prostu musisz przestestować na sobie i dobrać co ci odpowiada.
 
właśnie skończyła mi się buteleczka 500ml z AR6900P-Max
ja jednak bym stwierdził że z dodatkiem AR6900P-Max auto pali mi mniej
takie 5% oszczędności można sie spodziewać wiem że to może być błąd pomiaru ale nie pisał bym tego dla reklamy tylko to są moje jakieś tam wyliczenia generalnie dodatek się zwraca :) a jak coś poczyści no to tym bardziej OK
co do pracy silnika to jakoś nie mogę wysłuchać różnicy chyba nie ma żadnej
 
Ja z AR6900 P Max zadowolony. Czy spalanie spadło to nie wiem, ale silniki chodzą jakby minimalnie ciut zrywniej - jakby lepsza reakcja na gaz.
 
W Żonki Golfie AR6900 P wyrównał pracę silnika, jakimś cudem obniżył delikatnie obroty. Spalanie? Spala teraz na dystansach 7km 8.1l paliwa na 100km. Znów w motocyklu dodaje prewencyjnie. Spalanie mam aktualnie 4.7l przy średnio ekonomicznej jeździe. Tak, jeżdżę już motocyklem. Czyli w Golfie widzę jakąś zmianę, a w bwu nie. Przy 20 tyś będę wymieniać świece to zrobię zdjęcie, pokaże jak wyglądają. Czy będzie jakiś osad itd.
 
Od listopada 2021 leję AR6900P-MAX, silnik pracuje ciszej. Zauważam to jeśli nie naleję tego dodatku, bo od tamtego miesiąca z 5 razy pominąłem dolewkę. Poza tą zmianą widzę, że delikatnie lepiej silnik wkręca się na obroty.
 
Podzielam opinię. U mnie podobnie.
 
Back
Top