• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR9400

Aivars

Użytkownik
Samochód
-Audi S6 C5
Panowie,

Jakie doswiadczenia macie z AR9400?
Czym on sie dokladnie rozni od 9100 i 9200v2? W jakim celu powinno sie go stosowac ? Jestem bardzo ciekaw Waszych opinii ;)
 
Podobno działa w niższych temperaturach pracy i pod niższym obciążeniem co ma się przekładać na niższe spalanie w codziennym użytkowaniu. Ja nie zauważyłem różnicy.
 
Może dlatego że nie jest nano ale swoje potrafi - szczególnie w benzynowych wolnossakach gdzie chyba najlepiej obniża spalanie z całej serii 9000. Lepiej działa w niższych temperaturach i obciążeniach. Świetnie działa także w hybrydach obniżając tarcie i spalanie podczas częstych restartów silnika spalinowego.
 
Czy można taki dodatek dolać w 2.5tys km po wymianie oleju? Mam wlany olej shell 5W30 AF Profesional w Hyundai ix20 1.6 125KM. Zamierzam jeździć na tym oleju rok czyli interwał ok 13tys km. I czy taki dodatek w jakiś sposób pomoże zachować dłuższą sprawność oleju?
 
Można dodać w każdej chwili. 9400 zawiera dobre antyoksydanty więc jak najbardziej pomoże utrzymać kondycję oleju longlife.
 
Dzięki za szybką odpowiedź. Z jednej strony nie lubię cudować i poprawiać jak jest dobrze ale chyba się skuszę. I jeszcze jedno pytanie czy AR 6200 ma jakiś termin przydatności? Mam go jeszcze trochę ale to zakup z przed dwóch lat
 
6200 zakręcone może stać wiele lat...
 
Ok, zakręcone i w ciemnym miejscu tylko nie ogrzewanym
 
Podobno działa w niższych temperaturach pracy i pod niższym obciążeniem co ma się przekładać na niższe spalanie w codziennym użytkowaniu. Ja nie zauważyłem różnicy.

Nie zauważyłeś różnicy w spalaniu czy różnicy między 9400 vs 9100, 9200v2?
 
Testowałem tylko 9400 i 9100. Obydwa na różnych samochodach. Nie zauważyłem różnicy.
 
Ja przetestuje 9400 i 6200 do paliwa (bo został mi po dieslu), a do benzyny nie odczuwałem potrzeby go stosować. Pewnie też nie zauważę różnicy ;) Ale może, może.
 
Znam przypadki nawet wyższego spalania po dodaniu modyfikatora tarcia tylko potem się okazało, że jazda była inna bo silnik chętniej się wkręcał... ;-)
 
Autem głownie jeździ moja żona. Stałe "trasy", stały sposób jazdy, stałe zużycie paliwa 7.8-7.9 L (jeśli nie wyjedzie za granicę powiatu). Nawet zima lato praktycznie nie robi tu różnicy. Ale jak coś się zmieni we wkręcaniu na obroty to na pewno mi o tym powie ;)
 
A jak się ma stosowanie modyfikatorów tarcia na przykładzie 9400 w silnikach z hydraulicznym napinaczem łańcucha rozrządu?
 
AR9400 to mieszanka modyfikatorów tarcia która dodatkowo smaruje także łańcuch więc i prowadnica napinacza nie powinna być zagrożona .
 
Back
Top