• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR9400

Gdzie mogę znaleźć jakieś wyniki niezależnych badań środków o których mowa w tym wątku?
 
@Robert1 jak tam 9400? Widzę, że masz w podpisie. Odczuwasz jakąś różnicę po dodaniu?
 
Problem polega na tym,ze to auto ma silnik tak cichy jak benzyna kto ma lub miał tą jednostkę wie o czym piszę ,dlatego organoleptycznie to ja nic nie ocenię natomiast głównym zamiarem dodania było podniesienie TBN i pośrednio wspomóc łańcuch rozrządu.Na obecną chwilę nic więcej nie jestem w stanie napisać.
 
Czy ten dodatek sprawdzi się w Specol Gold 0w40 w silniku diesla? Interesuje mnie na jakich pierwiastkach bazuje Ar9400.
 
Sprawdzi się ale 9100 albo 9200v2 sprawdzi się w diesel lepiej

Z widocznych w analizie pierwiastków 9400 zawiera molibden i magnez oprócz tego zawiera organiczny modyfikator tarcia i pakiet inhibitorów
 
Rozważałem dodanie ar9200, ale przekroczy to delikatnie mój budżet. W tej chwili mam olej 504/507 na nowym pakiecie z borem i ar9100, więc boru jest dość sporo, ale to sprawdzone połączenie, które dużo osób tutaj stosowało i chwaliło. Zastanawiam się czy jak w Specolu Gold jest już dość sporo molibdenu a zwłaszcza magnezu, to czy śmiało można jeszcze dorzucić te pierwiastki z ar9400 dodając go?
 
Last edited by a moderator:
To nie jest tylko kwestia samych pierwiastków, różne są rodzaje związków molibdenu i różne działanie z innymi składnikami i w różnych dawkach ale do diesela lepiej 9100 albo 9200v2 jak pisałem, napisz mi na pw jakie auto to pomyślimy
 
Siema, silnik BMW n52b30 w x5 z LPG. Klekoczące popychacze prawdopobnie jak w większości przez przytarty wałek wydechowy. Zmieniłem olej z Valvoline 5w30 z płukanka archoil na PMO extreme 5w40, jeszcze nie słyszałem jak chodzi czy coś pomogło dopiero będę mógł za jakiś czas sam to sprawdzić szczególnie po zimnym odpaleniu rano. Pomyślałem nad wlaniem jakiegoś dodatku archoila. Gdzieś mi się kiedyś w oczy rzuciło, ze do tego silnika na popychacze właśnie archoil 9400. Chyba, ze ktoś ma jakieś inne zdanie albo doświadczenia.
 
Last edited:
9400 to jest ester+moly więc coś tam pomoże w kwestii wypełnienia ale cudów się nie spodziewaj, jeśli są znaczne ubytki mechaniczne na wałku, to żaden dodatek ich nie wyleczy. Czy zmieni coś w kwestii akustyki, na pewno większy skutek będzie mieć sama wymiana oleju, niż dodanie dodatku.
 
Ja bym zaczal od 9100, olej 0w40 tez bylby ok tam byly problemy z glowicami też. Ogolnie ten silnik nie lubi krotkich odcinkow i zbyt delikatnej jazdy, dobrze go przegonic od czasu do czasu powinno troche pomoc ale calkowicie problemu nie zlikwiduje. Z LM tez jest srodek do uciszania popychaczy gdzies czytalem ze niektórym pomoglo
 
Myślałem, że AR-em można naprawić wszystko
Poszukaj wątku na forum BMW Rivasiego o n52
Procedura płukania długodystansowego może ,,uleczyć,, Twój silnik, jeśli to nie pomoże to tylko remont
Żaden dodatek nie pomoże na wadliwe kanały olejowe które na 90% masz zatkane syfem ograniczające przepływ oleju i smarowanie góry stąd masz stukanie
Albo mechaniczne czyszczenie albo płukanie, płukanie i jeszcze raz płukanie
Wałek wcale może nie być wytarty
AR9400 w moim n52 znacznie wyciszył pracę silnika i poprawił jego kulturę pracy do tego stopnia że na w pełni rozgrzanym silniku słychać tylko szum
Ja również jak inni polecam dodatki AR ale dopiero wtedy kiedy silnik jest conajmniej w dobrym stanie
 
Osobiście silnika nie słyszałem po ostatniej zmianie oleju na pmo extreme 5w40 jak pisałem i płukance AR2820, ale narzeczona, która użytkuje auto mówi, ze na zimnym po odpaleniu już nie klekocze jak wcześniej, wiec coś tam pomógł ten zabieg

Ogólnie auto kupiłem rok temu. Teraz była 3 wymiana oleju. Coś koło 20 tys doszło. Zrobiona płukanka LM od razu po zakupie i świeży olej Valvoline tylko 5w30 no i trochę później było słychać był tez delikatny brokacie w oleju, przy drugiej wymianie dodałem ceramizer (powinienem dać 2 według producenta, ale dalem 1 - w sumie niewiele pomogło, ale brokatu już nie było widać) ale wiem dużo czytałem o tych kanałach w głowicy i ogólnie, ze te silniki tak chodzą. Z silnikiem nie ma większych problemów poza tym dźwiękiem i falowaniem chwilowym obrotów zaraz po odpaleniu. Nie ma żadnych błędów z tym związanych, ani utraty mocy czy coś.

Mechanik stawia na wałek choć niekoniecznie, ale mówi ze większość n52 ma z nimi problem i ciężko znaleźć wałek używany w bdb stanie. Zastanawiam się nad rozrządem bo ma już 360 tys i może zajrzymy do tego co jest w środku przy okazji. Na razie zmieniony olej i jest podobno dużo tak jak pisałem wyżej, wiec może profilaktycznie bym coś dodał jak będę niedługo na miejscu z autem.
 
Całkiem popularny produkt w niższej cenie. Ester ten sam jak w 9200v2 - dobry także dla uszczelnień, spory pakiet przeciwutleniaczy, sporo moly działającego od niskich temp (ok 350ppm Mo dodaje do oleju w dawce 200ml na 5L oleju), sporo OFM dobrego przy Mo, trochę magnezu i świetnego dyspergatora dla kontroli depozytów dodatkowego Mo i poprawiającego działanie pary Mo/zddp.
Generalnie kompleksowy kondycjoner oleju obniżający poziom depozytów i tarcie/zużycie szczególnie przy niskim/umiarkowanym obciążeniu i bez ekstremalnych temp oleju jak w hybrydach i benzyniakach szczególnie NA i w trybie stop&go nie wymagających regeneracji itp.
Dobrze współdziała z nanoC5 jeśli ktoś potrzebuje więcej.
 
Pięknie napisane. Pozostaje wierzyć na słowo, że tak jest.

Jeśli ktoś się decyduje na stosowanie dodatków AR to warto dorzucić 30zł (opakowanie 200ml) i kupić 9100 lub 9200. Nawet do nieobciążonego wolnossaka.
 
Last edited:
A wg mnie nie. Jeżeli już ktoś chce stosować dodatki, to najlepiej wybrać najtańszą opcję spełniającą oczekiwania. Po co marnować pieniądze. 30 złotych to już z 2 kostki masła :D
 
Back
Top