• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 482
Last edited by a moderator:
Trochę się obawiałem bo auto na gwarancji ale zadzwoniłem do kumpla z ASO i powiedział żebym się nie przejmował.
 
Nic konkretnego. Powiedziałem mu jaki olej kupiłem i że nie ma normy na butelce a wcześniej miał i powiedział, że nie będzie problemu.
Rozmawiałem też ze sklepem i powiedzieli, że nic się nie zmieniło w tym oleju.
 
Aral zalany do BMW. W porównaniu do wcześniejszego Millersa 5W30 róznic brak. Chociaż wydaje mi się, że na Millersie pracował trochę bardziej gładko. Ciekawostką jest, że jak rozmawiałem z doradcą w ASO i pytałem jaki olej leją to odpowiedział, że Mobila 5W30. Ale jakiego dokładnie to już nie był w stanie powiedzieć. Byłem przekonany, że w ASO leją tylko ori BMW ewentualnie Shell który robi dla nich oleje. A tu taka niespodzianka.
 
Macie może jakieś inne źródło tego oleju w PL? Chciałem kupić a tu bryndza jakaś ....
 
Dla zdesperowanych pozostaje amazon.de z wysyłką do PL ok 66euro za 4L
 
No nie wiem czy z desperacji, ale już się do niego przyzwyczaiłem a i silnik (MULTIAIR) mi się z tym olejem najlepiej dogaduje. Może byliby chętki na zakup wspólny bańki 20l. i rozlewkę :) jak za PRL ... jestem z Wrocłąwia, mogę podjąć się "organizacji".
 
No widzisz, tez tak myslalem, ale po pierwsze ze mój jest z 2011r, po drugie to że jezdziłem na AMSIE 0w30 i tez po 4-6kkm zaczynał łapać mi błędy. z Aralem jest lepiej. NIe umiem tego wytłumaczyć dlaczego ale nie łapie ich już tak często jak na 0w30.
 
Last edited by a moderator:
Olej jest dostępny na jednej ze stron (pytałem mają w magazynie) - 1l wychodzi około 36 zł. (bańka 20 litrowa) to koszt 706 zł.
 
@KamilJB kolega pare postów powyżej szuka już chętnych do zrzutki na zakup tej dwudziestki ;)
 
Pało podrożało...
 
W nowszej specyfikacji jest Super Tronic G.
Sam zacząłem go szukać i faktycznie mała już dostępność na niemieckim ebayu. A ten G ma już troszkę wyższą lepkość i dużo niższą temp zapłonu - 244 vs 208 st wg kart to już dużo.
 
Back
Top