• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 482
Last edited by a moderator:
Jeśli masz dopuszczoną lepkość według producenta 40 i potrzebujesz oleju C3, to śmiało możesz zastosować. Olej oparty o PAO.
Mam wymaganą normę 504.00/507.00 a w tej normie same oleje 0W30 i 5W30, do tego muszą być low saps. Ten olej parametrami by pasował bo jako jeden z nielicznych 0W40 jest niskopopiolowy.
 
@soszo A mnie to wcale nie dziwi. Skoro nikt tutaj nim nie handluje i nie czerpie z tego korzyści to jaki mają mieć w tym cel?
Forum zaczyna być tablicą reklamową niestety.
 
Forum zaczyna być tablicą reklamową niestety.
Jest zakaz promowania konkretnych sklepów, czy sprzedawców. W kwestii olejowej, mamy również sporą różnorodność.
 
Tak, czasami uda mi się wyrwać tego typu oleje np. Meguin, ostatnio Rowe a teraz Aral.
 
Jaka data produkcji? Bo jeszcze na etykiecie jest LL-04, na nowym z Berlina 08/2020 już nie ma
 
Może się znajdą chętni na analizę ICP? W celu uzupełnienia FT-IR, ale tam raczej nie zaszły zmiany...
 
Ja bym wysłał próbkę, ale z Niemiec :D znajdzie się ktoś z Polski?
 
Nie wiem, czy znajdziesz chętnych, tego oleju nikt w Polsce nie sprzedaje. Jest źródło u kolegi w Berlinie, ale z wysyłką za 4L ostatnio widziałem 180 zł. Cena mało atrakcyjna, a dostępność w kraju niemal zerowa.
 
@Kaczorek79 ca. 170 zł z przesyłką, cena nie jest wygórowana według mnie. A jedno źródło wystarczy, co innego gdyby w ogóle nie było, jakby należało specjalnie sprowadzać z Niemiec.
 
@Zielony34 @poziom1989 Fajnie pisać takie dyrdymały, jakoby olej był dostępny w Polsce, kiedy wiadomo, że nie można oficjalnie wskazać źródła na forum. Olej jest niedostępny w kraju, chyba, że ktoś sobie przywiózł z Niemiec i wystawił na sprzedaż. Można kupić w Berlinie (wiadomo, o kogo chodzi) bez zakładania dziwnych kont na niemieckich stronach, ale to dalej jeden sklep za granicą, który dzisiaj jest, a jutro może go nie być. Skończcie z tą krucjatą, bo dobra dostępność, to taka, że mamy alternatywę w postaci kilku hurtowni w mieście, na stacji benzynowej, albo ostatecznie 10 sklepów na allegro z dostawą na jutro. Jeśli nie ma dystrybutora w Polsce, to dostępność żadna. Są oleje mniej popularne dla zwykłych kierowców, jak Ravenol, czy nawet polski Specol, ale w samej niewielkiej Gdyni kupisz je stacjonarnie bez czekania w co najmniej 4 punktach i to nie jest jakaś super dostępność, ale jest, bo jeszcze internet zawalony tymi produktami. Moje zdanie jest takie, że Aral przy podaży w Polsce, jaką ma, jest mało ciekawą opcją do robienia ICP dla wielu użytkowników, właśnie ze względu na tą podaż. Mamy na szczęście dobrze dostępne alternatywy mocnych olejów o lepkości 0w40 w specyfikacji ACEA C3 i tańsze, jak chociażby Mobil 1 ESP X3. Oczywiście nie mówię "nie róbcie analizy", znajdą się chętni, to zrobią zrzutkę, ja tylko wyrażam swoje zdanie w temacie ilości chętnych ze względu na dostępność.
 
Berlin działa już co najmniej 10 lat (ja tyle pamiętam) zamawiałem do tej pory 2 razy, raz było na drugi dzień ,raz po dwóch dniach. Mam ten olej w kartonie w garażu razem z filtrem na następną wymianę. Kilka osób z forum też go używa. Ja się dołożę do analizy....
 
ale to dalej jeden sklep za granicą, który dzisiaj jest, a jutro może go nie być.
To ciekawe, bo już w 2007-2008 roku zamawiałem tam oleje, więc argument mocno naciągany.

Skończcie z tą krucjatą, bo dobra dostępność, to taka, że mamy alternatywę w postaci kilku hurtowni w mieście, na stacji benzynowej, albo ostatecznie 10 sklepów na allegro z dostawą na jutro.
"Krucjata" to ostatnio bardzo modne słowo na forum. Szkoda, że używane sprzecznie ze znaczeniem. Może w takim razie zapis w regulaminie forum, że można polecać tylko oleje od pewnego pułapu dostępności? Jaki to ma być pułap? Tylko stacje benzynowe i markety, czy tylko hurtownie motoryzacyjne? A może tylko takie marki, które mają oficjalne przedstawicielstwo w Polsce? Wybacz, ale ja nie mam zniżki warsztatowej, żeby sobie zadzwonić do hurtowni i mieć olej taniej, niż na pewnym portalu aukcyjnym. Tak samo, jak po to jest to forum, żeby sobie czasem sięgnąć po coś więcej, niż Mobil i żeby ludzie wiedzieli, że w ogóle jest coś więcej. Dostępne bezproblemowo.

Oczywiście nie mówię "nie róbcie analizy", znajdą się chętni, to zrobią zrzutkę, ja tylko wyrażam swoje zdanie w temacie ilości chętnych ze względu na dostępność.
Może o komforcie dostępności danego oleju niech zadecydują kupujący. Mnie nie interesuje, że ktoś robi analizę oleju do kosiarki, ale nie muszę od razu tam wjeżdżać do tematu i robić z tego problemu.
 
@Kaczorek79 🤦‍♂️

Jakie to ma znaczenie? Ktoś chętny zamawia np. do paczkomatu, szybka wysyłka. Czy masz jakiś problem z tym źródłem? Tego typu oleje są już rzadkie, kilku użytkowników zamówiło ten olej, ktoś narzeka? Nie. Cenowo wychodzi taniej niż np. Repsol. Ten Aral to po prostu bardzo interesują alternatywa np. do wspomnianego przez Ciebie Mobila.

I powtórzę: Jakie to ma znaczenie skąd zamawiam? Istotne jest pewne źródło, szybka wysyłka itp. Ten olej jest dostępny w butelkach 4 l oraz 1 l, jak ktoś potrzebuje.

Celem analizy ICP, jest uzupełnienie FT-IR.
 
Sklep z Berlina też znam od co najmniej 10 lat, ale nie w tym rzecz.
"Dostępne bezproblemowo" bym tego nie nazwał.
Szkoda, że wyrażenie własnej opinii o dostępności danego oleju budzi w Was tyle emocji, powtórzę, róbcie co chcecie, jak bedą chętni i zbiórka. Moja wzmianka o ilości zainteresowanych była tylko w celach informacyjnych, a nie z powodu robienia problemu Panie @Zielony34 , bo chyba przyznasz, że informować warto?
 
Back
Top