• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 487
Last edited by a moderator:
Rewelacyjna propozycja w cenie 149zl za 4L że sprawdzonego źródła na pewnym portalu aukcyjnym. Godny polecania.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
0w40 i spełnia c2/c3 no no🤔
 
Ciekawa alternatywa dla mojego bmw, ma ktoś może najbardziej aktualna analizę składu?
 
Zupełnie ,ale to zupełnie niedoceniana marka oleju na naszym rynku może dlatego ,że trudny do kupienia.
 
Mozemy zorganizowac ICP, jezeli macie ochote.
 
@Zielony34 może teraz jest dostępny ,rok temu miał tylko koleś z Berlina i to wybrane rodzaje.
 
@Robert1 i wciąż jest bezproblemowo dostępne. Opakowania 4L i 1L. Nawet chyba że smartem darmowa dostawa.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Skoro spełnia normę 229.31/229.51 to mogę spokojnie zalać do swego auta, kiedy wyszukiwarki podają tylko 5w30?
 
Jeśli manual podaje Ci lepkość 5W40 i olej spełnia wymogi, to tak.
 
Te Arale pewnie mają swoje odpowiedniki w Castrolach. Na aralowskich filmikach też jakieś magiczne molekuły pływają ... Nie ma co się podniecać.
 
Daleko idące wnioski po obejrzeniu "filmików". Możesz podzielić się wiedzą, który Castrol jest odpowiednikiem tego Arala?
 
Last edited by a moderator:
Też bym prędzej wskazał na BP. Ciekaw jestem, czy dostępny w ogóle na stacjach u nas.
 
Back
Top