• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 482
Last edited by a moderator:
Każdy kto szukał tego oleju w Polsce, wie gdzie można go dostać. Według mnie z dostępnością nie jest problem. Chyba, że ktoś oczekuje stacjonarnie znaleźć, to w tej kwestii w pewni zrozumiale. Zainteresowanie nie jest duże, bo mało kto się interesuje olejem o lepkości 0W-40 bazującego wyłącznie na PAO oraz C3 itd. Dostępność mała, lecz wystraczajaca.
 
bo chyba przyznasz, że informować warto?
Zawsze warto informować o rzeczach istotnych. Nie warto natomiast szukać problemów, gdzie ich nie ma. Dostępność oleju w Polsce jest bezproblemowa. Kupujesz, za dwa dni masz w paczkomacie. Tyle na ten temat.
 
Biorąc pod uwagę, że mamy na forum raczej świadomych użytkowników dostępność wg. mnie jest wystarczająca. Jednak wymianę oleju się planuje. Więc olej w 2 dni przyjdzie....
 
Imponuje mi wasza wiedza na temat oferty tego sklepu. Jak dla mnie dostępność jest dobra aby ktoś kto ma teraz ochotę sobie go kupił ale nie aby zaufać temu, że za pół roku będzie miał taką samą możliwość.
 
Będziemy się bawić w Nostradamusa? Istotne jest to, co jest tu i teraz.
 
No to tu i teraz olej nie ma żadnej dystrybucji oprócz jednego sklepu który ja osobiście omijam szerokim łukiem.
 
Są zwolennicy i przeciwnicy, ja również zamawiałem ojcu olej (dwukrotnie) i zestaw filtrów bez problemu. Dalsza dyskusja nie ma sensu.

EOT.
 
No to tu i teraz olej nie ma żadnej dystrybucji oprócz jednego sklepu który ja osobiście omijam szerokim łukiem.
Zawsze można jeszcze zamówić z eBay, lub z niemieckich stron z olejami.
Myślę, że w ofercie będzie.... Jest popyt, będzie podaż.
 
Można zamówić przez Amazon.de, wychodzi podobnie cenowo co XXX. Minus trochę, że nie sprzedaje sam Amazon, a sklep z olejami, chyba że źle szukałem.
W każdym razie jak ktoś kupi i olej będzie zamierzał lać przy następnej wymianie to przez 6-12 miesięcy znajdzie sobie ten olej.
Miałem go kupić, ale że to C3 to nie wziąłem, bo chciałem full sapsa.
Sporo z nas, co wymianę leje i tak co innego, ja nie widzę problemu :D dobrze, że można go zamówić, bo jak szukałem Lukoila to musiałbym chyba z Rosji ciągnąć.
 
Last edited by a moderator:
Ma ktoś może otwartą butle i będzie w stanie zamrozić małą ilość?
 
niedoceniana marka oleju na naszym rynku może dlatego ,że trudny do kupienia.
Czy w wiadomościach prywatnych można podać zainteresowanym źródła zakupu oleju, w tym wypadku Aral? Jest więcej sklepów, niż jeden.
 
Na PW to mi się wydaje, że możesz sobie nawet numer buta wysłać. Nikogo to nie interesuje z kim i o czym rozmawiasz.
 
Dodaliśmy ICP oraz opis w pierwszym poście.
 
Repsol nie posiada żadnego unikatowego pakietu, Motul również z niego korzysta.

A ten Aral się nie nadaje do wysilonych jednostek?
Jaki to pakiet? Możecie dać jakiegoś linka?
A może by tak zrzutkę na analizę tego Repsola by my zrobili?
 
A może by tak zrzutkę na analizę tego Repsola by my zrobili?

Cyk i zrobione ;)

 
Dzięki @soszo . Na ciebie zawsze można liczyć. Ja jakoś przegapiłem....
 
Last edited:
Mam pytanie w sprawie tego oleju.

Na stronie Arala ten olej jest pokazany, że spełnia jedynie normy:
API SN/CF
MB-Approval 229.31/ 229.51
Fiat 9.55535-S2

Czy skład oleju się zmienił? Nie widzę spełnienia ACEA C3:

 
W formulacji nic się nie zmieniło. Myślę, że ten olej dalej powinien spełniać C3 i LL04. Pewnie za aprobatę LL04 nie chcieli płacić, ale jak jest z C3 to niech się wypowiedzą mądrzejsi ode mnie.
 
Back
Top