• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 482
Last edited by a moderator:
Jest aprobata 229.51, to i jest C3.
Na pewno spełniając 229.51, spełnia albo i nawet przewyższa C3, chociażnieoficjalnie.
1629725583754.png
 
Jestem po zmianie oleju , wybór padł na Arala. Porównuje go do Ravenola VST bo ostatnie 2 wymiany (20 tyś) był zalany Ravenol .
Praca silnika trochę milsza dla ucha na Aralu , ale może to efekt ze wiem ze wymieniłem olej. temperatury oleju podczas jazdy są ciut niższe niż na VST ale tez reaguje na zmiany temp zdecydowanie wolniej niż VST. W Ravenolu po przebiegu 10 tyś temp bardzo szybko reagowała - chodzi mi o spadek temp . Bo maks temp była na tym samym poziomie w przypadku obydwu olejów. Utrzymywała się pomiędzy 90-100C.
 
Jak myślicie, czy mogę wlać go do 3.0 diesla Audi dla którego przewidziano 507.00/509.00?
 
Tak możesz bo norma 507 jest koncernowa norma (Fakt bsrdzo wyśrubowana) ale oleje je spełniające są C3 . Lepkość Arala mimo ze 0W 40 jest bardzo zbliżona do starego oleju ASO 5w30 . Ja mam ten olej zalany mając tez 507 normę i jest wszystko super . Zrobiłem na nim już ponad 4 tys od końca września i nie mam żadnych złych spostrzeżeń . Obecny olej serwisowy 0w30 ma niższe lepkości ale wszyscy mowia ze gl zadaniem tego oleju jest obniżyć emisje.
 
Last edited by a moderator:
Serwisowy 0W30 prawdopodobnie Shell nadaje się ale na 6-8 tys km po mieście lub dla leasingu który robi wymianę raz w roku lub co 30kkm a później sprzedaje samochód ;)
Obecnie zalałem VSW 0W30 natomiast lubię testować różne oleje i szukać kompromisu cena/jakość. 10-12km w zupełności wystarczy dla oleju.
Daj proszę znać jak zauważysz, że Aral łapie wyższe temperatury. Pzdr.
 
@Anon jestem dzisiaj w trasie 80 % A i Eski i tam przy predkosci Ok 160 km/h temp jest 90 i <100 . Jak zwolnię poniżej 100 km/h temp spada zdecydowanie poniżej 90 . Jak stałem w korku to poleciała szybko w dół . Na dworze jest 2/3 st C .
 
Do ilu spadła temp.jak stałeś w korku.
 
Mi po Wawie 3l diesel na VMP miał temperatury w okolicy 90°C nigdy nie przekroczyło 100°C natomiast szybkie trasy >160 przy 10-15°C na zewnątrz nabierał już ponad 110°C stąd zmiana na VSW który obecnie w mieście identycznie, a tras jeszcze nie robiłem.
Ciekaw jestem jak Aral będzie pracował po 10kkm.
 
Ja mam na tym Aralu już prawie 11 tys. Jutro trasa Siedlce-Kraków-Tomaszów-Siedlce. Także z 800 km. Ok. 7 grudnia pobieram próbkę i olej idzie do analizy. Będzie miał ok 13 tys. Na 9 grudnia serwis z wymianą.
Mi w moim silniku złapał na autostradzie max 116 stopni, przy 33 na zewnątrz i prędkościach 160-200. Nigdy więcej nie było. Dziś zrobiłem trasę 400 km ale głównie drogami krajowymi, i raczej nie przekraczałem 140, olej nie przekroczył 91 stopni.
Dla mnie oliwa do polecenia. Będę dalej stosował
 
Wszystko fajnie, ale ten olej jest praktycznie niedostępny w pl. Wydawać by się mogło, że można go dostać w dobrej cenie, ale to tylko 1 sklep internetowy(150 zł/4l), w dodatku ma śmiesznie niskie ceny porównując inne oleje tam, a z oficjalnej dystrybucji, więc wniosek nasuwa się sam.
 
Po prostu dla mnie mało wiarygodne źródło, nie ma żadnej przesłanki co do oryginalności. Może źle się wyraziłem, nie ma oficjalnych dystrybutorów w pl, więc olej pewnie dla wielu osób odpada.
 
Po co znowu zaczynać? Przecieź ten olej to nie jest jakiś ósmy cud świata i jak komu nie pasuje że jest dostępny tylko u jednego sprzedawcy to może wybrać inny pożądny olej (mobil. Castrol ravenol itd) który można kupić normalnie z polskiej dystrybucji.
 
Ten olej u tego sprzedawcy kosztuje od kilku lat (co najmniej 2) tyle samo. Jeszcze nie podrożał. Ja go już zamawiałem 3 razy i wszystko mi wygląda cacy. Jak się mocno interesowałem tym olejem rok temu, to spokojnie można go było kupić na eBay w podobnej cenie (+przesyłka z Niemiec ok. 60 zł). Dziś na eBay minimum 187 zł + przesyłka z Niemiec ok. 60 zł).
Ostatni raz zamawiałem w poprzednim miesiącu (na zapas do 2 aut), 4 litrowe banki są produkcja 08 2020 Hamburg. W poprzednim zamówieniu miałem też litrowki produkcja była bodajże 04 2021.
Moje 2 auta jeżdżą, nie zatarły się 😉.
W jednym silniku kończę interwał (na dziś 12200 km)
Post automatically merged:

Dla malkontentów - nie jestem handlowcem tego sklepu, ani osobą spokrewnioną 🙃🙃🙃😚😚😚
 
Dla zainteresowanych:
1644402096857.png


Stezenie N (azotu) w tym oleju wynosi typowo 0,07%.

Powiazanie z tematem tutaj.
 
Właśnie odebrałem paczkę z zamówionym Aralem i niestety ale na butelce nie ma już normy LL04. Jak zamawiałem to na zdjęciu jeszcze była. Pozostała norma MB 229.51.
 
Bo nie ma od pewnego czasu, już nie wykupili.
 
Back
Top