• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100 do skrzyni automatycznej ze sprzęgłem hydrokinetycznym

rlaguna30

Nowy użytkownik
Samochód
Renault Laguna II 3.0 V6 2001 PB+LPG
Cześć,

Mam w swoim aucie 5-biegowy automat Aisin Warner AW55-50SN i niedługo będę w nim wymieniał olej. Myślałem o dodaniu AR9100, ale trochę się boję, ze względu na to, że w skrzyni jest sprzęgło hydrokinetyczne. Czy jest to bezpieczne połączenie? Czy ktoś stosuje AR9100 to w podobnej skrzyni? Myślałem o dawce 200ml na cały olej (ok. 8L) - czyli taka raczej mała dawka.
 
Wydaje mi sie że na sprzęgło hydrokinetyczne nie będzie to miało negatywnego wpływu.
W tym sprzęgle nie ma tarczek ciernych które po dodaniu AR mogły by dostać nadmiernego poślizgu.
 
A co z lock-upem? Nie będzie problemu ze ślizganiem może?
No i AW55-50 na 100% ma tarczki cierne - nie wiem dokładnie gdzie i jaką pełnią rolę ale są takowe.
 
Ja dzisiaj dodaje do AW55-51SN właśnie 2 setki. Olej mam świeży, bo wymieniany jakieś 10 tys temu. W oleju już pływa Lubegard Platinum, ale @wlyszkow pisał, że nie ma przeciwwskazań. Jestem zdecydowany, więc jak się wahasz to za niedługo zdam relacje. Szczerze nie spodziewam się żadnych widocznych efektów.
 
Last edited:
A co z lock-upem? Nie będzie problemu ze ślizganiem może?
No i AW55-50 na 100% ma tarczki cierne - nie wiem dokładnie gdzie i jaką pełnią rolę ale są takowe.
Stąd odpowiednia dawka 25ml w ASB
 
🤬🤬🤬 zamiast 200ml do skrzyni wleciało jakieś 130 😡 reszta poleciała bokiem na podłogę w garażu, bo za szybko nalewałem i skrzynia przez bagnet nie nadążała odbierać. Teraz strach wjeżdżać do garażu, żeby w ścianę nie wjechać jak mi tarcie na podłodze zmniejszył do COF 0.037 🤔. @wlyszkow chroni już coś takie stężenie czy lepiej dokupić i dolać te 7 setek?
 
@Arbi89 ja przy laniu oleju dopasowałem wężyk i lejek plastikowy - wężyk idealnie i ciasno wlazł w otwór i nic się nie uroniło - lejek wystawał sobie nad komorę silnika. Polecam.
 
Wlałem do swojej skrzyni 6HP19 25ml/1l AR9100 Przyznam, że byłem sceptyczny z dolewaniem czegokolwiek ale że skrzynia jakiś czas temu była remontowana przez poprzedniego właściciela (wymienione tarcze i hydrokinetyk mam fakturę na 4 tys zł)
Ja ze swojej strony wymieniłem olej razem z filtrem (3 razy statyczna wymiana, przelałem 20 litrów oleju) Skrzynia pracuje bardzo dobrze ale prawdopodobnie podczas remontu nikt nie rozbierał mechatroniki czego efektem były lekkie szarpnięcia podczas redukcji z 4 na 3 bieg. Szarpnięcia pojawiały się przy rozgrzanym oleju w skrzyni a na zimnym było ok. Na pozostałych biegach szarpnięcia przy redukcji pojawiały się bardzo rzadko i były ledwo co wyczuwalne.
Nie znam przyczyny ale wydaje mi się, że to wina zaworów, które może delikatnie potrafią się przyciąć i stąd ten efekt. Wiem, mechatronika nadaje się do regeneracji i koniec kropka ale stwierdziłem, że nic nie tracę i spróbuję dodać AR9100 w zalecane ilości, może zmniejszenie tarcia poprawi pracę tych zaworów zresztą pisał o tym wlyszków.
Możecie wierzyć lub nie ale szarpnięcie z 4 biegu na 3 ustało całkowicie. Nie ważne czy olej jest zimny czy gorący czy bieg redukuję ledwo się tocząc czy przy dynamicznej jeździe. Teraz wszystkie biegi pracują wręcz niewyczuwalnie. Jestem mega zadowolony!
Ta usterka z pewnością powróci ale na ten moment cieszę się jazdą bo póki to działa to nic nie ruszam. Dodam, że zmianę odczułem od razu po ruszeniu z tym, że wcześniej silnik pracował na biegu jałowym z 20 minut więc wszystko się dobrze wymieszało i rozprowadziło po skrzyni.
 
Witam.
Stosował ktoś może AR9100 do Aisina TF-81SC, AWF21 , 6 biegowa hydrokinetyczna skrzynia montowana w ford citroen opel alfa...
Czasami przy swobodnym wytracaniu prędkości szarpnie przy redukcji z 5 na 4
Mam zamiar dodać Archoil do RAVENOL ATF T-WS LIFETIME w zalecanej dawce 25ml / 1litr
 
Mam pytanie do @wlyszkow jakie korzyści da zastosowanie w skrzyni automatycznej Oilsyn Nano C5 w wersji regeneracyjnej w stosunku do AR9100? W niedługim czasie będę wymieniał olej w skrzyni (Jatco JF613E) i chciałbym dodać któryś z tych dodatków.
 
AR9100 obniża tarcie i czyści zwłaszcza kasetę skrzyni natomiast regenerator nanoC5 jest na dłużej, na kolejne lata i po pewnym przebiegu. Ma lekkie właściwości myjące także.
 
AR9100 obniża tarcie i czyści zwłaszcza kasetę skrzyni natomiast regenerator nanoC5 jest na dłużej, na kolejne lata i po pewnym przebiegu. Ma lekkie właściwości myjące także.
AR9100 jest już niedostępny więc do skrzyni automatycznej pozostaje tylko regenerator nanoC5. Cena 300 zł nie jest mała i pytanie czy słowo regenerator w nazwie oznacza, że jak skrzynia jest sprawna ale ma duży przebieg to ten środek poprawia w jakiś zauważalny sposób pracę skrzyni? Chodzi o lepszą kulturę pracy i płynność zmiany biegów. Czy spełnia tylko rolę ochronną?
 
Back
Top