• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

To był sport wyczynowy ale przy 35ml na 1L efekt jest już bardzo dobry i taka dawka jest zalecana do oleju silnikowego. 8-10% to już dawka do przekładni i mostów nawet do olejów typu SAE 140 i wyżej.
 
Czy nie lepiej zatem dopłacić 50PLN do 300v i kupić nt+? Czy są testy przy dawkach zalecanych, tj. niecałe 30ml/l?
 
Kupiłem ostatnio ar9100 500ml u sprzedawcy w Szwecji i nie widzę daty produkcji? Czy jej poprostu nie ma na opakowaniach ar9100?
 

Attachments

  • IMG_20200903_183407.jpg
    IMG_20200903_183407.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 227
Witam wszystkich. Nie ukrywam, że po krótkich poszukiwaniach nie znalazłem żadnych wiarygodnych testów dodatków ar9100 i ar9200v2 i zastanawiam się ile w tym marketingu. Mam jednak ciekawe spostrzeżenie przy przejściu z motula 300v5w40 na cfs5w40nt (ten stary nt zanim millers podzielił na cfs i nt+). Silnik 4g63 turbo, temperatura mierzona w misce spadła o jakieś 10 stopni celsjusza. Obecny cfs nt (nie nt+) nie powoduje u mnie zauważalnej różnicy w temp oleju w stosunku do motula 300v, ee longlife millersa lub fuchs titan race pro, wszystkie 5w40). Pytanie, czy dodatki ar9100 lub ar9200v2 mają podobne działanie do starego nano millersa? Czy wiadomo coś o zakresie temperatur oleju w których dodatki archoila spełniają swoje funkcje?
Mam Hondę HRV 1,5 , kiedy był nowy pracował bardzo cicho , z czasem zaczęło mi przerywać i coraz głośniej słychać silnik - Honda ma słabe wyciszenie - w trakcie jazdy autostradowej szczególnie te 140 , zwłaszcza na długich trasach robiło się męczące .
Teraz 3 wlew Ravenol EFS 0w20 USUVO i dolałem ten AR 9100 200 ml na 3,8 L oleju .
Pierwsze odpalenie? nic nie dało , myślę wyrzucona kasa .
Kilka tras Rzeszów Zakopane , Kraków i ostatnio gdy wracałem A4 140 km h wkurzał mnie huk opon i szum wiatru na słupkach !
Tak się zorientowałem , że silnik gdzieś tam w tle sobie mruczał , a inne hałasy przewyższały go.
Przed wlaniem , poprzednie interwały na tym Ravenolu to ten silniczek v-tec po przekroczeniu 3500 obr dawał już po uszach , teraz jego brzmienie jest inne , nie takie męczące.
To czy będzie pracował ciszej odczujecie w słabo wyciszonych autach , no w Fordach Mondeo nic bo tam jest cicho w standardzie .
Zawsze możecie sobie zrobić pomiar.
U mnie na wolnych obrotach teraz w kabinie nie słychać silnika , a gdy wysiądę też .
Wolne obroty spadły na 650 , przed wlaniem wskazówka stała około 800 .
Gdzieś indziej mi to tłumaczyli , że AR9100 to nanoboranowy dodatek - to jest grupa estrów dodawanych w nie wielkich ilościach w olejach różnych producentów.

Ja jestem zadowolony . Efekt jest na plus.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
To, że po pierwszym odpaleniu nic się nie dzieje nie powinno nikogo dziwić.. ja zawsze po wlaniu odpalam silnik i jadę się 15-20 km przejechać, żeby wszystko się rozprowadzilo :)
 
Zależy jaka była przyczyna podwyższonych rpm wcześniej.
 
650rpm to dość niskie obroty jak na czterocylindrowy silnik. Pewnie trzeba by podłączyć kompa i zobaczyć jakie obroty są rządane przez sterownik, a jakie są realne.
 
Jak mają to mają. W sumie w hyundai mam 700 rpm na wolnych. Ja tylko nie dowierzam , że obroty spadły być może do właściwych z powodu zastosowania dodatku do oleju.
 
Możliwe. Kiedyś Toyota 1.8 benz w garażu odpalała na 1100 zimna ledwo na 10W40. Po płukaniu i zmianie na 5W30 albo 0W20 z 9100 wchodziła żywo na 1500 a potem obniżała do ok 700.
 
Może mieć to związek ze sterowaniem pracy zaworów za pomocą oleju, choć musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna się na tych silnikach.
 
Mnie to ciekawią takie rzeczy. Czy to możliwe żeby AR regulował wolne obroty?
Ja myślę , że lepsza kompresja , niższe tarcie i są czyściejsze spaliny , to jakoś to komp ogarnia i reguluje na bieżąco .
Przy okazji w baku jest AR9600 p max też ma wpływ na jakość dawki paliwa.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Może mieć to związek ze sterowaniem pracy zaworów za pomocą oleju, choć musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna się na tych silnikach.
Koniki zaworów są regulowane śruba jak w każdej Hondzie v-tec , a widziałem że nie ślizgają się po Krzykach wałka rozrządu , bo mają łożyska roczne i sobie jadą po krzywce wałka rozrządu.
Robili mi zawór v-tec - wymieniali to widziałem osobiście klawiaturę z góry.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Kolejne paranormalne zjawisko po zastosowaniu AR. Wysokość wolnych obrotów ustawiona jest w sterowniku silnika. Jeśli AR potrafi to zmienić to jest to kolejny cud wywołany przez AR ;)
 
@soszo Takie bzdury to akurat można włożyć między bajki, obniżenie tarcia, temperatury - ok. Ale jakieś magiczne wzrosty mocy itp itd.. litości 🙈 a już hitem jest dla mnie akcja z wolnymi obrotami 🙊🙊🙊🙊
 
Last edited by a moderator:
@Bodex wolne obroty są na sztywno wpisane do ECU, nie ma możliwości, żeby to się zmieniło.. sterownik zawsze będzie dążył do osiągania zadanych obrotów. Wszelka anomalia będzie kompensowana regulacją otwarcia zaworów, inną dawką paliwa itp
 
Sterownik może ustawić różne obroty, np w zależności od stopnia naładowania akumulatora.

Natomiast gdy coś nie domaga, występuje falowanie obrotów.
 
@soszo zależnie od samochodu, u mnie Aku już trup prawie był i obroty sztywno, 660 ;-) ale u mnie jest IBS i to odpina wszystko po kolei, a wszelkie sprawy związane z silnikiem i rozruchem zostawia awaryjnie prąd. Może w innych jest inaczej.
 
Back
Top