• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Skoro auto wolniej zwalnia to też silnik wolniej powinien schodzić z obrotów na biegu jałowym. Taki test będzie dość łatwo wykonać.
Tu inna sprawa, bo mały silniczek 1,5 ma jednak osprzęt który go hamuje , pompa klimu, alternator 160A rolki, pompa wody to jednak nie ma AR9100 a masa kinetyczna silnika proporcjonalnie mniejsza , co innego na biegu bo masa się powiększa o kasę pojazdu.
Ale serio , gdy jeżdżę sobie Eco to z daleka puszczam gaz przed rondem skrętem by wyhamował a ten się toczy i ta prędkość nie leci jak kiedyś ..kiedyś przed rondem musiałem dojechać na gazie , teraz muszę dohamować.
Też trochę siuwaksów stosowałem

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Ja będę wymieniać olej w 2 samochodach. Do obydwojga samochodów wpada Oliem płukanka na 40 minut. Potem Ar 9100+ Specol 5w30 C3 i będę obserwować jak wygląda zachowanie samochodu względem Ar9200v2.
 
Last edited by a moderator:
Ja będę .....
Do obydwojga samochodów wpada Oliem płukanka .....
....Potem Ar 9100+.

Archoil też ma płukankę i to dobrą. Pisze na niej , że absolutnie nie wpływa na nowy olej - zawsze ciut jej zostaje w magistrali olejowej, wale.
Jeśli stosujesz AR9100 to zastosowanym płukankę tego samego producenta. Przynajmniej przetestowane i kompatybilne ze sobą ?



Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Oilem nie jest od Archoila?
 
W sklepie mają w ofercie , ale Archoil to nie Oliem.
50130ccf3a134242b37de7a83554f693.jpg


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Oilem to są ulepszone produkty Archoil:

"Oilem to od lat zaplecze rozwojowe ufundowane przez założyciela Archoil Europe z siedzibą w Wielkiej Brytanii w celu systematycznego podwyższania jakości na rynku paliw i środków smarnych. Oilem od lat ulepsza ofertę produktową Archoil. Decyzją fundatora Oilem – wszystkie nowe produkty udostępniające rewolucyjne technologie, w szczególności te przyjazne dla środowiska i pomagające ratować naszą planetę przed postępującym jej zanieczyszczaniem – będą oferowane pod marką Oilem."
 
Czyli mam lepszą wersję płukanki :D
 
Oilem to linia europejska niedostępna w USA. Jeśli chodzi o płukanki to estry w obu są te same tylko w Oilem pakiet dodatków jest znacznie bogatszy.
 
A to nie byłem w temacie do końca , czyli jednak Archoil to nie Piłem.
Powinny być kompatybilne bo są z olejami .
Taka moja uwaga by do silników z łańcuchami , ktróre mają ślizgi z tworzyw nie stosować ciężkich płukanki gdy nie trzeba

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Taka moja uwaga by do silników z łańcuchami , ktróre mają ślizgi z tworzyw nie stosować ciężkich płukanki gdy nie trzeba
Możesz to jakoś uzasadnić? Stosowałem już 2x Oilem, nawet jeździłem na niej i nic niepokojącego się nie dzieje. Ewentualnie @wlyszkow mógłbyś się do tego odnieść?
 
Spokojnie, ani 2820 ani Oilem nie psuje ślizgów łańcuchów ani mokrych pasków
 
A to nie byłem w temacie do końca , czyli jednak Archoil to nie Piłem.
Powinny być kompatybilne bo są z olejami .
Taka moja uwaga by do silników z łańcuchami , ktróre mają ślizgi z tworzyw nie stosować ciężkich płukanki gdy nie trzeba

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Znów coś nie doczytałeś ,coś ci umknęło Ja już stosowałem , kolejny raz wlatuje bo chce doczyścić silnik..
 
Ja już stosowałem , kolejny raz wlatuje bo chce doczyścić silnik..

Nie ma badań które potwierdzą , że w tworzywach hondy użytych do ślizgów nie nastąpi reakcja teraz lub z opóźnieniem, a układ rozrządu jest dożywotni , jednak każdy można zajechać. Gumowe zimmeringi pewnie nie , ale ślizgi już mogą wejść w reakcję i wolę nie ryzykować że zbyt mocną płukanką.
Dlatego napisałem " jeśli nie musisz to unikaj mocnych.."
@wuwok , ten błędów nie robi co nic nie robi, a jednak Oilem to inna linia produkcyjna i tu się nie myliłem, a że ma jakieś pokrewieństwa z Archoil tego nie wiedziałem.
Po to jest forum by zdobywać wiedzę na zasadzie dyskusji.


Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Witajcie, przybywam z 3 pytaniami:

1. obecnie mam zalany motor mieszanką Shell Hel. Ultra Proff. AV-L 0W-30 oraz Archoilem 9100. Zbliża mi się termin wymiany oleju i myślałem, żeby przy okazji zamiast AR 9100 zastosować 9200v2 - czy taka zamiana wymaga płukania silnika? I czy robić zamianę jednego na drugi, czy może spróbować pomieszać?

2. Który z dodatków ARchoila mogę dodać przy okazji wymiany oleju w skrzyni tiptronic (ZF 6HP19A) a jaki do wymiany oleju w torsenie?

3. Co można dodać do skrzyni w drugim aucie, bezstopniowej multitronic (kod FRX, 01J 927 156 CH (6 lamelkowa)) w Audi A6 C5 2.0 benzyna?
 
Po 9100 zasadniczo nie trzeba płukać chyba że olej użyty był bardzo LL i jest jak smoła to płukanka się przyda aby spuścić brudy. 9100 potrafi także domyć silnik jeśli przed nim nie był płukany i wtedy także płukanka się przydaje aby to spuścić dobrze.
9200v2 śmiało można użyć samo bez mieszania a ślady 9100 w silniku i tak pozostają na długo i płukanki się raczej nie boją.

Do klasycznego automatu dajemy 25ml 9100 na 1L ATF, Torsen bym dodał 35ml na 1L oleju ale w multitronic lepiej tarcia nie obniżać.
 
Do hydrokinetycznego automatu ?
Ja też się dziwię. Są tam sprzegła i hamulce, atf dobierasz zgodnie z zaleceniami producenta, a potem dodajesz modyfikator tarcia - AR9100 Nanoborate zmniejsza tarcie do współczynnika COF rzędu 0,037

Nielogiczne.
 
Zależy od dawki... ;-) sprawdzone.

Nawet AR9300 nanoceramiczny w takich automatach działało super a COF był 0.003 a nie 0.037.

Zależy od dawkowania i od rodzaju modyfikatora.

Przykładowo AR9400 nie polecam bo jest chemicznie nieodpowiedni do ASB i do mokrych sprzęgieł w moto 4T także.
 
Witam.
Będę zalewał do swojej F30 olej BMW OE Twin Power Turbo 5W30. Chcę dodać AR9100. Nie ma żadnych przeciwskazań?
 
Back
Top