• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Witam a czy jest sens dodawać AR9100 do oryginalnego oleju ZF LifeGuard 6 w automacie 6HP28?
Podobno LG6 sam w sobie jest już mocno napakowany dodatkami i tak sie zastanawiam bo czeka mnie wymiana za kilka dni.
Być może wleje najpierw sam olej pojeżdżę ze dwa tygodnie zeby skrzynia się zadaoptowala poczym doleje AR9100 poczekam kolejne dwa tygodnie i podziele się spostrzeżeniami
 
Nie znam dokładnie skrzyni 6HP, ale jak chcesz to dolać po 2 tygodniach? Przez adapter do napełniania?
 
Nie znam dokładnie skrzyni 6HP, ale jak chcesz to dolać po 2 tygodniach? Przez adapter do napełniania?
przez otwór wlewu tak jak to robilem z LubeGuard Platinum strzykawką z wężykiem sciagasz dwie setki i strzykawką wciskasz dwie setki na odpalonym silniku dajesz kilka procent nachylu auta zeby olej bie lał sie ciurkiem z wlewy i robisz jak wyżej.
 
Witam, ile można dolać AR9100? do skrzyni biegów w motocyklu. Maszyna dotarta, ale że to nowa zabawka to chce zadbać by jak najdłużej służyła. Sprzęgło w oleju, motocykl ma już 4tys nalotu. Szykuje mi się trasa i może by tak coś dodać dla lepszej pracy.??ilość oleju to 3l 5w40.
 
Witam, ile można dolać AR9100? do skrzyni biegów w motocyklu.
Jeżeli nie jest to Ducati z suchym sprzęgłem, to najlepiej nic nie dolewać. Lepiej te 80 zł poświęć i zalej tam jakiś olej z wyższej półki, niż kombinuj z dodatkami obniżającymi tarcie, które omen nomen, jest potrzebne do prawidłowej pracy sprzęgła.
Uwierz, bawiłem się w dodatki do olei w motocyklach i jeżeli nie chcesz mieć fuckupu ze sprzęgłem, to daruj mu friction modifiery ;).
 
9100 zaszkodził? Serwisy stosują ww dawkę 9100 do mokrego sprzęgła i nie narzekają.

Fakt, że popularne związki molibdenu się nie nadają nie oznacza, że inne modyfikatory działają na mokre sprzęgła równie negatywnie. ;-)
 
Last edited:
Właśnie jest trochę obawy przed zastosowaniem jakiegoś szuwaksu ze względu na tarcze sprzęgłowe. Ale mam dobre doświadczenia z chemia Ar i kusi. Motocykl kupiony na lata więc chce zadbać o niego.
 
Serwisy stosują ww dawkę 9100 do mokrego sprzęgła i nie narzekają.
Jakie? Osobiście nie spotkałem się z nikim, kto odniósł by się pozytywnie do stosowania modyfikatorów tarcia w olejach motocyklowych. Może w Ducati, ale...tam nikt nie wymaga oleju z normą MA. Oleje z normą MB zawierają w sobie więcej modyfikatorów tarcia, ale nikt ich nie stosuje do mokrego sprzęgła, co raczej nie jest przypadkiem.

Fakt, że popularne związki molibdenu się nie nadają nie oznacza, że inne modyfikatory działają na mokre sprzęgła równie negatywnie. ;-)
No dobra, ale te dodatki służą obniżeniu tarcia wzajemnych elementów, w jakiś sposób omijają sprzęgło, w którym olej musi spełniać konkretne wymagania w tym kierunku? Nie jestem negatywnie nastawiony, osobiście AR-a w motocyklu nie stosowałem, wystarczyło mi, że musiałem wymienić stosunkowo świeże sprzęgło, któremu jeszcze nawet nie było po drodze do limitów serwisowych, po zastosowaniu LM-a.

Motocykl kupiony na lata więc chce zadbać o niego.
Więc, lej do niego dobry olej, skróć interwały wymiany filtrów, świec, regularnie czyść i smaruj łańcuch. Wystarczy. Motocykle bez żadnych magicznych dodatków robią z palcem w tyłku po 150-200kkm, a w tym przypadku olej ma zbyt szerokie spektrum działania, żeby próbować mu na siłę pomagać. Przynajmniej ja uważam, że lejąc dodatki można niechcący więcej nabroić, niż pomóc.

Jeżeli chcesz testować to na swojej maszynie, oczywiście możesz, zapewne jak mówi @wlyszkow, nic złego się nie stanie, tylko masz dobre doświadczenia, świeży motocykl, gdzie sprzęgło nie jest jeszcze wypracowane, to może zdać egzamin. Ja może spróbuję AR-a, akurat jestem bliżej, niż dalej wymiany sprzęgła, tak z czystej ciekawości, jeżeli nie wpływa negatywnie, to nawet zbliżające się ku końcowi sprzęgło, nie powinno się zacząć ślizgać, prawda? ;)
 
Technologii redukcji tarcia jest sporo, różnie działają mechanicznie i chemicznie, akurat AR9100 nie wpływa negatywnie ale np AR9400 zdecydowanie odradzam do mokrego sprzęgła.
 
Akurat wymiana częsta to problem. Aktualnie mam motocykl trochę ponad miesiąc i ma z jutrzejszym dniem 4tys.. będzie przejechane. Potem wybieram się w trasę i pyknie kolejne 4tys. Jak wrócę to bez sensu wymienić olej 3 tyś przed wymianą gwarancyjną w serwisie. Stąd szukam czegoś w zastępstwie.
Skoro mam tu gwarancje, to gdy wleje określoną dawkę do oleju i sprzęgło padnie... To będę wiedział do kogo się zwrócić o pokrycie kosztów naprawy. A serwis Bmw se woła.. 😁
 
Spokojnie, AR9100 już ponad 10 lat smaruje tylko w Polsce różne 4T także z mokrym sprzęgłem i nie słyszałem nigdy o żadnej reklamacji, sami zadowoleni.

Warto AR6200 w trasę też zabrać, wiele nie waży ani miejsca nie zajmuje a sporo daje. ;-)
 
Last edited:
Witam Wszystkich Serdecznie. Świeżo nowy na tym zacnym forum.
Przeanalizowałem ten temat od początku i ze swojego skromnego doświadczenia w stosowaniu AR9200V2 mogę potwierdzić,że odczucia Kolegów powyżej odnośnie efektu hamowania silnikiem,czy też jakby łatwiejszego wkręcania się motoru potwierdzają się. Motor to 2.4D5 Volvo. Dodatek ten stosuję również w 2.0 180KM benzin R5 Volvo tu akurat nie jestem w stanie potwierdzić podobnych obserwacji ale tylko z tego powodu,że okazjonalnie tym łośkiem śmigam. W planach domowych zmiana na kolejnego 2.0 R5 D-również ten dodatek wleci. Zmiany oliwy co 15kkm.
Mam zapytanie do Kolegów obeznanych w tym temacie...
Zanim zadam, wyjaśnię. Rocznie pokonuję około 70tkm-98%trasa-2%mieszane. Ze względów wiadomych-ekonomia- namiętnie ,już od wieluuuu lat zażywam diesssla. Dotychczas był to wspomniany D5 2.4. Nastąpiła zmiana pokoleniowa- w stajni zagościł 2.0D VEA 190KM-jak powszechnie wiadomo biturbo. Tak się składa,że będzie tam nowiutki fabrycznie motor-po nagłym zgonie oryginału. Założenie moje jest takie aby tym motorem-silnikiem "trochę"-patrz mój specyficzny sposób eksploatacji pojeździć. Silniki VEA maja swoją specyficzną normę olejową RBS0-2AE 0W20 ACEA A1/B1 i taki,tylko taki zamierzam zażywać. Założyłem sobie,że przez pierwszy czas-czas docierania-nie będę forsował maszyny. Pierwszy olej zamierzam wymienić po 1kkm. Oczywiście pierwsza zmiana w ASO-gwarancja,kolejne-5;10kkm "sam",na 30 licznikowe ASO i tak co 15kkm na zmianę dom/ASO-(Volvo zaleca wymianę co 30kkm/rok). Olej będzie Texaco Havoline Energy SAE 0W20 ten z normą dla łośka. Texaco zażywam już w różnej wersji smakowej od ponad 20 lat-mam przekonanie do tego producenta.
Znając głównie AR9200 V2 chciałbym i w tym silniku go stosować.
Jak Koledzy-obeznani w temacie tego dodatku zalecali by go zastosować? Jakiego schematu,"protokołu" zastosowania w tym moim konkretnym przypadku się stosować? Cel stosowania jak łatwo się domyśleć jest jeden-żywotność silnika+turbiny x 2szt. Będzie to fabrycznie nowy zespół napędowy. Znam bolączki tego motoru. Większość z nich,niczym choroby wieku dziecięcego została na przełomie tych kilku już lat "życia" tej rodziny silnikowej wyeliminowana przez producenta. Sposób mojej eksploatacji jest wybitnie pro dieslowski jeśli można tak powiedzieć. Siwe włosy na głowie i szacunek dla Życia powodują, że może zawalidrogą nie jestem ,ale "upalanie" autostradowe 2xx i więcej km/h mnie nie interesują...
Co Koledzy myślą,co podpowiedzą?
Będę wdzięczny za bez wątpienia merytoryczną podpowiedź.
Pozdrawiam.
 
Co daje,
Spokojnie, AR9100 już ponad 10 lat smaruje tylko w Polsce różne 4T także z mokrym sprzęgłem i nie słyszałem nigdy o żadnej reklamacji, sami zadowoleni.

Warto AR6200 w trasę też zabrać, wiele nie waży ani miejsca nie zajmuje a sporo daje. ;-)
Kiedyś się zastanawiałem co to daje. Cena wysoka, ale czy warte to tego? Używam 6900p do paliwa. Warto zamienić dodatek?
 
AR6900p lepsze ale zajmuje więcej miejsca, wagi.
AR6200 wystarczy 1-2ml na 10L, moto na ogół jedzie lepiej a pali mniej i inwestycja się zwraca.
 
Akurat wymiana częsta to problem. Aktualnie mam motocykl trochę ponad miesiąc i ma z jutrzejszym dniem 4tys.. będzie przejechane. Potem wybieram się w trasę i pyknie kolejne 4tys. Jak wrócę to bez sensu wymienić olej 3 tyś przed wymianą gwarancyjną w serwisie. Stąd szukam czegoś w zastępstwie.
Skoro mam tu gwarancje, to gdy wleje określoną dawkę do oleju i sprzęgło padnie... To będę wiedział do kogo się zwrócić o pokrycie kosztów naprawy. A serwis Bmw se woła.. 😁
Wydedukowałem, że jest to świeży GS1250.
Nawet jak nic byś nie dolewał to te silniki, są na tyle pancerne pod względem mechanicznym, że prędzej i tak 20 rzeczy elektronicznych padnie, zanim tarcie spowoduje większe zużycie silnika, więc lepiej niż inwestować w jakiekolwiek modyfikatory tarcia, odkładać kasę w kopertę na inne potencjalne naprawy, jak chcesz kilka lat przytrzymać konia u siebie.
 
Wydedukowałem, że jest to świeży GS1250.
F750GS. Pancerne są GS1200, o 1250 jeszcze nic konkretnego powiedzieć nie można, ale np. już umiejscowienie serwomechanizmu od zmiennych faz, pod pokrywą zaworów, jest moim zdaniem nienajlepszym pomysłem, ale czas pokaże.

AR9100 już ponad 10 lat smaruje tylko w Polsce różne 4T także z mokrym sprzęgłem i nie słyszałem nigdy o żadnej reklamacji, sami zadowoleni.
Gdybyś mógł podać więcej szczegółów, żeby mieć możliwość zweryfikowania tematu. To żadna złośliwość, nie odbieraj tego broń Boże w żaden negatywny sposób, jestem po prostu ciekawy tematu :).
 
Tak, to F750Gs i silnik jeśli chodzi o ekonomikę to bajka. Wadą jest że chodzi na słuch jak stara k.... Odnośnie mocy, mi wystarcza. Jeżdżę solo a prędkości do jakich max bolid rozpędzam to 150/160km. Miałem kupić Tracera 09 ale wygrała ekonomika, uniwersalność.
Właśnie jak by coś na poparcie słów... Nie uśmiecha mi się w nowym moto sprzęgło uwalić.
 
Wadą jest że chodzi na słuch jak stara k....
Chcesz posłuchać Triumpha? :D Też po przesiadce z Yamahy na początku też bałem się kiedy się coś spierdzieli, bo silnik ma wszystko, tylko kultury mu brak, skrzynia biegów pracuje jak dziecko siekiery i kilofa, ale pojeździłem kilkoma tryplami i te jednostki po prostu mają taki swój surowy charakter pracy, teraz nawet mi się on podoba :). A dodatki, ja się przejechałem, ale że mam jeden sprzęt, w którym się sprzęgło będzie niedługo do wymiany, nie ze względu na zużycie, co po prostu ktoś je wcześniej trochę przypalił, to może znajdę zbędne 80 zł, wleję tam 9100 i trochę przekatuję sprzęt, bo jak mówiłem, sam jestem ciekaw jak to działa, a jak na razie wszystko z czym miałem styczność, działało tak, że...nie działało, a po dłuższym, lub krótszym czasie wychodziło bokiem.
 
Back
Top