• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

F750GS. Pancerne są GS1200, o 1250 jeszcze nic konkretnego powiedzieć nie można, ale np. już umiejscowienie serwomechanizmu od zmiennych faz, pod pokrywą zaworów, jest moim zdaniem nienajlepszym pomysłem, ale czas pokaże.


Gdybyś mógł podać więcej szczegółów, żeby mieć możliwość zweryfikowania tematu. To żadna złośliwość, nie odbieraj tego broń Boże w żaden negatywny sposób, jestem po prostu ciekawy tematu :).
Od pewnego czasu jest rekomendacja AR9100 w sklepie firmowym w sekcji 4T, wcześniej wiele zapytań przez lata i rekomendacji praktycznie odkąd Archoil jest w PL i ani jednej reklamacji ale sorry nie nagrywam rozmów, adresów mailowych nie podam.
 
No dobra. Reasumując: dla motunga 9400 be a 9100 cacy...
co z 9200???
 
Co będzie lepsze silnika TGDI (przebieg 40 000 km) i oleju Shell Helix Ultra 0w40?
9100 czy 9200? Bardziej zależy mi na zwiększonej odporności na rozcieńczanie paliwem, gdyż 90% jazdy to krótkie odcinki i miasto.
 
Na rozcienczenie paliwem żaden dodatek nie pomoże,no chyba że zwiększyć lepkosc oleju,ale to juz nie pomogę z tym
 
Pomijając ten fakt, który będzie lepiej współpracował z SHU 0w40 w silniku TGDI?
 
Od pewnego czasu jest rekomendacja AR9100 w sklepie firmowym w sekcji 4T
No w porządku, producent rekomenduje, ewentualnemu klientowi pozostaje zaufać producentowi, który w razie fuckupu zawsze może się wykpić ze stosowania konkretnie tego dodatku. Ale skoro producent coś rekomenduje i uzyskał rekomendację podmiotów, które go stosują, chyba nie jest tajemnicą, jakie to są podmioty? Wybacz moją dociekliwość, ale aktualnie wiem, że nadal nic nie wiem.
 
Ja w TGDI mam 9100 ale to w 0W16 z benzyną w środku.. ;-) , silnik pracuje super ale do 0W40 można sprawdzić 9200v2
 
No to czekamy ;-)
 
Co lepsze do Citroena C5 benzyna 2.0; 140 KM, rok 2009, przebieg 89 000 km ? Olej będzie Total 5W40 i myślę o dodatku AR9200v2 lub AR9100.
 
Co lepsze do Citroena C5 benzyna 2.0; 140 KM, rok 2009, przebieg 89 000 km ? Olej będzie Total 5W40 i myślę o dodatku AR9200v2 lub AR9100.
Wlej sobie miks obu - ten racingowy koncentrat i nie będziesz miał dylematu😇
 
Co lepsze do Citroena C5 benzyna 2.0; 140 KM, rok 2009, przebieg 89 000 km ? Olej będzie Total 5W40 i myślę o dodatku AR9200v2 lub AR9100.
Można wypłukać i zacząć od 9100 spokojnie
 
A do skrzyni jaki dodatek polecany ?
 
Last edited by a moderator:
Zrobiłem płukankę AR2820 i wymieniłem olej. Niestety musiałem zrobić to "na szybkości" u mechanika i olej zlatywał tak z 15-20 minut - choć pod koniec już tylko bardzo delikatnie kapało. W układzie pewnie zostało jeszcze z 0,5l starego oleju z płukanką.
Wobec tego mam pytanie: czy ta płukanka sama "wyparuje" ze świeżego oleju i nie pogorszy jego właściwości smarnych?
Mam też AR9100, które docelowo chce wlać do silnika - czy mogę śmiało wlewać, czy najpierw zrobić ze 100km, żeby pozbyć się w 100% pozostałości AR2820 (o ile tak się da), żeby nie "kolidowało" z AR9100?
 
Jeśli AR2820 to nowa wersja estrowa (jeden piktogram ostrzegawczy na puszce) to o kolizji nie ma mowy a dodatkowo AR9100 neutralizuje pozostałości płukanek i smaruje od razu, bez czasu oczekiwania na odłożenie tradycyjnego zddp z oleju silnikowego co zajmuje jemu na ogół do 2 godzin pracy w podwyższonej temp w zależności od typu zddp.
 
Jeśli AR2820 to nowa wersja estrowa (jeden piktogram ostrzegawczy na puszce) to o kolizji nie ma mowy a dodatkowo AR9100 neutralizuje pozostałości płukanek i smaruje od razu, bez czasu oczekiwania na odłożenie tradycyjnego zddp z oleju silnikowego co zajmuje jemu na ogół do 2 godzin pracy w podwyższonej temp w zależności od typu zddp.
Kurczę, już opakowania nie mam bo wyrzuciłem u mechanika. Czyli bez względu na to, czy to "stary", czy "nowy" AR2820 (choć kupiłem go w maju, więc chyba raczej ten nowszy) mogę śmiało wlewać AR9100 bez czekania na "odparowanie" AR2820?
 
Witam, właśnie zacząłem test AR9100 w silniku motocyklowym. Jadę w dalszą trasę i uznałem że jak ma działać to najlepiej przetestować w "trasie". Przejechałem lokalnie już 200km na dodatku i zero zmian. Zastosowałem dodatek pod wpływem wypowiedzi naszego "Guru" forumowego. Chce zadbać o sprzęt bo zabawka kupiona na "lata" Może ciut mniej silnik chodzi jak stara... może minimalnie biegi... Nie wiem na ile środek a na ile placebo :) Sprzęgło bierze dobrze. na tą chwile.
 
Witam, chciałem podzielić się moimi obserwacjami z użytkowania dodatku AR9100 w moim autku. Samochód aktualnie ma 165 tys km. AR9100 po raz pierwszy zalałem do przedostatniej wymiany oleju. Samochód jest poflotowy i kupiłem go rok temu z przebiegiem 142 tys km. Olej wymieniany był w interwale 20 tys km - Castrol 0w30. Na pierwsze 13tys km po zakupie, przypadło trzy wymiany oleju, ostatnia z płukanką LM. Olej z Castrola zmieniłem na SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30.
Po zastosowaniu płukanki przed wymianą oleju uznałem że układ olejowy jest wystarczająco doczyszczony aby zastosować AR9100. Po zalaniu dodatku jedyne co zauważyłem to mniejsze wibracje silnika. Praktycznie przestał być wyczuwalny na kierownicy. Miła niespodzianka bo nie liczyłem na takie bonusy.
Do przebiegu około 6500 km stan ten się utrzymywał. Po tym czasie zauważyłem, że silnik głośniej pracuj na wolnych obrotach i powoli powracają wibracje. Zbiegło się to z wyjazdem na Chorwację. W takcie trasy doszło klekotanie podczas zwiększania obciążenia silnika (zwiększone bo zawsze było). Po dojeździe na miejsce silnik pracował tragicznie. Klekotanie na zimnym, wibracje i ogólnie mniejsza chęć do przyspieszania. Aż mi wstyd było jak wcześnie rano odpalałem auto bo miałem wrażenie, że wszystkich na około budzę. Jedyny wniosek jaki mi się nasunął to, że olej mocno zdegradował. No i jakoś odeszła mi chęć do ponownego zalania Shella.
Po powrocie lektura forum i zmiana oleju na TEXACO HAVOLINE PRO DS F 0W30. Poszedł olej z normą Forda. Wcześniej broniłem się przed C2 bo jednak taka lepkość wydawała mi się za niska. Pomimo obaw, efekt wymiany w tym przypadku był najbardziej spektakularny ze wszystkich jakie doświadczyłem. Mam już swoje lata i wymian oleju doświadczyłem wiele, ale nigdy nie byłem tak mile zaskoczony.
Po konsultacji z kolegą @wlyszkow nie stosowałem żadnej płukanki. Zlany olej na wygląd był fatalny, na dnie miski było dużo drobinek nagaru. No i śmierdział "mocno przepracowanym olejem".
Po przejechaniu około około 100km na nowym oleju, sinik zdecydowanie ucichł a wibracje mocno się zmniejszyły. Olej miał tylko lekkie zabarwienie ciemnego koloru. Zalałem 100 ml (tyle mi zostało) AR9100 na 3.7l oleju i zrobiłem około 250 km z dodatkiem. Dzisiaj miałem małą trasę i muszę powiedzieć, że silnik nigdy tak dobrze nie pracował. Praktycznie brak wibracji na kierownicy, brak klekotu pod obciążeniem. Auto bardzo chętnie się zbiera. Jestem wręcz zdumiony bo nigdy nie odczułem takiej różnicy.
I tutaj nasuwają mi się pytania. Co mogło doprowadzić do tak drastycznej degradacji oleju? Czy jeśli układ olejowy nie jest czysty to czy AR9100 nie doprowadza do takiej sytuacji? Wiem, że na część pytań może odpowiedzieć analiza, ale zlałem olej do pojemnika po płynie do spryskiwaczy i nie wiem czy w takiej sytuacji analiza ma sens?
Przepraszam za przydługawy wpis ale nakreślenie ogólnej sytuacji wydawało mi się sensowne. No i pewnie jeszcze przyjdzie mi odszczekać że AR 6900-D w zalecanej dawce u mnie nie działa, oby...
 
Last edited:
Back
Top