• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Tak, zależy od przedziału współczynnika tarcia vs temp i obciążenie. DCT akceptuje AR9100 ok 20-25ml na 1L.
 
Że niby dlatego, że inny tuner z Opola cieszy się bardzo z wysokiej popularności produktów Archoil ?
Nie. Po prostu Kolega denton88 ubawił mnie setnie tym "grafenowym" skojarzeniem...
 
Nie takich odpowiedzi oczekuję, bo one nie rozwiewają moich wątpliwości. Sądzę, że wszyscy stosujący takie prepraty chcieliby mieć pewność a nie tylko wiarę.
Zmysły potrafią oszukiwać i nie zawsze to co nam się wydaje jest tym, czym jest naprawdę.

Kolega @Benyyy trafnie zauważył, że gdyby to było takie pewne i oczywiste to Archoila Inc. łyknąłby już dawno Chevron, Lubrizol czy nawet nasz polski Orlen, nie wpominając o innych światowych potentatach petrochemicznych.
I byśmy nie dyskutowali i przekonywali się nawzajem bo te dodaki nie były już nimi z prostej przyczyny - byłyby już w olejach silnikowych normą, przynajmniej z banalnej przyczyny - ochrona środowiska naturalnego.

Ale Ok. Każdy samodzielnie dokonuje wyborów. I jak w węgierskim przysłowiu "Każdy osioł niesie swoją skóre na targ" ponosi ostatecznie ich konsekwencję.
skoro nam sie dodadje dodawanie AR z serii 9000 im tez by sie dodalo, chyba ze archoil robi dodatki charytatywnie i koszty sa tak duze ze nic na tym nie zarabia.
Zeby nie bylo ze jestem hejterem Archoil to powiem ze AR6400 zrobil robote w moim 2.0tsi i to zauwazalnie.
Post automatically merged:

Gdzies kiedy na forum ktos napisal ze zadaniem oleju jest niedopuszczenie do kontaktu metal metal a nie zmniejszanie jego tarcia. Wydaje mi sie ze w tym jest caly sens aby stosowac oleje kompletne ktore chronia w kazdym warunkach silnik a nie poprawiac i odkrywac ameryke od nowa
 
@mowczar zapędzasz się zdecydowanie za daleko, szczególnie odnosząc sprawę do tematu szczepionek. Otóż, przyjmij do wiadomości, że:
  1. szczepionki przeciw-COVIDowe są najszerzej zastosowanym preparatem medycznym na świecie, żaden inny lek nie jest podawany tak dużej grupie pacjentów - testerów, ponieważ nikogo na to nie stać;
  2. badania nad szczepionkami mRNA, czyli takimi jak np. Pfizer/biontech, trwają od dekady, wyposażenie tej konkretnej w działanie stymulacji układu odpornościowego w stosunku do COVIDu nie zmienia faktu, że zasada działania takiego preparatu jest badana nie od roku, tylko wielu lat;
  3. być może będzie dla Ciebie szokiem jako entuzjasty badań naukowych, że badania kliniczne jakiegokolwiek leku wyglądają w ten sposób, że na określonej próbie przez założony w modelu badania przedział czasu bada się wpływ leku na pacjentów i działania niepożądane, jak okres badania klinicznego się kończy np. 2 miesiące, to nikt nie sprawdza jaki wpływ ma przyjmowanie np. paracetamolu przez 1000 osobową grupę badawczą codziennie przez 10 czy 20 lat, nie mówię już o całym życiu;
  4. owszem, nie wiemy jaki wpływ ma zaszczepienie się przeciw COVID na organizm człowieka w perspektywie wieloletnie ale zyski w postaci minimalnej liczby zgonów osób zaszczepionych w stosunku do niezaszczepionych przeważają nad ryzykami; również nikt nie bada wpływu szczepionek typu kombo, które są na rynku od dekady, a na gruźlicę, ospę, różyczkę itd. szczepi się ludzi od dziesięcioleci indywidualnymi preparatami (i NIE bada wpływu tychże na organizm po upływie 50 lat);
Jak już Ci tu ktoś słusznie napisał, nie otrzymasz odpowiedzi na swoje pytania, ponieważ Archoil stosuje taką, a nie inną politykę w tej kwestii. W Twojej dociekliwości nie ma niczego złego, jednak również @wlyszkow ma rację, że tak jak giganci nie są zainteresowani niczym poza najtańszą opcją spełnienia wymogów narzucanych przez daną normę, tak Archoil nie ma za zadanie przekonywać że jest twórcą najlepszego produktu na świecie i badać go w każdej jednej aplikacji (z resztą jako człowiek kształcący się w tej dziedzinie, zapewne rozumiesz, że z założenia dodatek rządzi się mnogością zmiennych aplikacji), tylko jako firma komercyjna chce go z jak największym sukcesem sprzedawać.
 
Last edited:
skoro nam sie dodadje dodawanie AR z serii 9000 im tez by sie dodalo, chyba ze archoil robi dodatki charytatywnie i koszty sa tak duze ze nic na tym nie zarabia.
Zeby nie bylo ze jestem hejterem Archoil to powiem ze AR6400 zrobil robote w moim 2.0tsi i to zauwazalnie.
Post automatically merged:

Gdzies kiedy na forum ktos napisal ze zadaniem oleju jest niedopuszczenie do kontaktu metal metal a nie zmniejszanie jego tarcia. Wydaje mi sie ze w tym jest caly sens aby stosowac oleje kompletne ktore chronia w kazdym warunkach silnik a nie poprawiac i odkrywac ameryke od nowa
Serio nie wiesz jakie są ceny składników olejów z półki vs nano nawet w hurcie...
 

@Alex

Proszę nie przenośmy covidowego zajoba na te forum. W necie jest setki przeciwstawnych opnii sław medycznych z całego świata, twierdzących wręcz przeciwnie.
Więc krótko tytułem odpowiedzi. Producenci covidowego zajzajeru nie chcą ponosić skutków przyjmowania przez ludzi ich wytworu. W ulotkach tych preparatów genetycznych piszą wprost, że do końca 2023 będą prowadzone badanie nad nimi. I że nie znają długofalowych skutków. To wyczerpuje znamiona eksperymentu medycznego, któremu, kto chce niech się poddaje lub nie.

W krajach najbardziej zaszczepionych na świecie np. Izrael, Islandia procentowo więcej na na oddziały covidowe trafiają właśnie zaszczepieni.
A najnowsze w tej sferze badania odkrywają, że zaszczepieni przenoszą wirusy covida tak samo jak niezaszczepieni i częściej chorują z powodu wariantu delta.

Kto szuka ten znajdzie i jak zawsze w tym zakłamanym świecie trzeba czytać między wierszami.

Odnośnie Twojego punktu 4.

Komu los sprzyja to ma szczęście, ale jak mu nie sprzyja i zaliczy zgon od nieprzebadanego preparatu to jaką on korzyść odniesie? Posłuchaj tragedii ludzi jaka ich niezamierzenie spotkała (przedstawiona na komisji sejmowej).
Bo o tych tragediach ludzi w mediach głównego nurtu się nie mówi a jest ich masa.

I proszę, skończmy i nie ciągnijmy tego tematu.

tak jak giganci nie są zainteresowani niczym poza najtańszą opcją spełnienia wymogów narzucanych przez daną normę

Nie zgodzę się z Tobą. Przedstawię taki oto poniższy argument/przykład.

Taki VW chce sprzedawać samochody. Z powodu coraz bardziej wyśrubowanych norm emisji musieli i muszą zainwestować ogromne pieniądze w kosztowne badania nowych konstrucji silników, a gdy te się powiodą, zainwestować w fabryki, oprzyrządowanie, serwis, marketing etc. etc. W konsekwencji, końcowy klient dostaje produkt-silnik o wiele droższy niż silnik starszej konstrukcji. Co więcej kolejne normy Euro różnią się w zasadzie tym, że w każdej nowej jest wymóg obniżenia emisji CO2 i NOx, emisji cząstek sadzy i innych pierdół. Ponieważ w fizyce cudów nie ma a do spalenia 1kg benzyny, czy oleju napędowego potrzeba ok. 14 kg powietrza, więc w konsekwencji silniki są coraz mniejsze (mała pojemność) i coraz bardziej wysilone. To powoduje, że potrzebne są coraz doskonalsze oleje silnikowe przenoszące ogromne obciążenia termiczne i mechaniczne. Jeszcze je udaje się zaprojektować (oleje). Ale nawyraźniej w VW wraz z wprowadzeniem normy Euro 7 doszli do kresu możliwości kontrukcyjnych i opłacalności produkcji silników spalinowych i zainwestowali ogromne pieniądze w utopijny (głównie z powodu braku możliwości przesyłu prądu przez sieci przesyłowe prądu elektrycznego oraz deficytów jego wytwarzania - temat na inny wątek) jak na razie projekt samochodów elektrycznych.

Przecież zamiast inwestować ogromne pieniądze w nowe konstrukcje silników, wystarczyłoby z takim Archoilem podpisać umowę na dostawę modyfikatorów tarcia, dzięki którym xx% redukujemy opory wewnętrzne silnika spalinowego, co skutkuje obniżoną emisją spalin i voilà - mamy spełnioną nową normę Euro. Bez nakładów finansowych.

Nie sądzisz że w takim VW nie dostrzegliby takiej szansy na zaoszczędzenie miliardów euro?
 
@mowczar nie mam siły, do takich argumentów które przedstawiasz i nie masz pojęcia czym jest eksperyment. Nie możesz dopuszczać się takich uogólnień i wyciągać na tej podstawie tak daleko idących wniosków. Fakty są takie, że wśród zaszczepionych osób śmiertelność nie przekracza 1%, dla zykłej grypy wynosi ona średnio do 3%, dla Codiu od 4 w górę do ponad 20 w grupie 80+. Takie są fakty.
Archoil i jego dodatki mogą redukować tarcie graniczne i nie są w stanie obniżyć spalania o więcej niż kilka %. Aktualne i następne wersje norm EURO w zasadzie wykluczają samodzielne silniki spalinowe, ponieważ bez wsparcia hybrydą nie są w stanie spełnić wymogów emisji. Zatem nie ma mowy, żeby użycie dodatków do olejów było w stanie konkurować z alternatywnym źródłem zasilania, co wprost sugerujesz.
Jestem analitykiem w sektorze energii i owszem masz rację w kwestii obciążenia systemu przy jednoczesnej wymianie całej floty aut na BEV. Wiadomo, że będzie to proces rozłożony w czasie, jest z resztą o tym temat na forum. Zużycie energii rośnie w każdym rozwijającym się gospodarczo kraje i elektryfikacja gospodarki jest poniekąd miernikiem jej rozwoju, dlatego "mała" Szwecja w szczycie zapotrzebowania zużywa porównywalne ilości energii co Polska, która jest 4 raczy ludniejsza.
 
Poniewaz postanowiłem dac druga szanse AR9200 do ravenol VST, czy 200ml wystarczy na 5,5 l wymiany oleju?
 
A wczoraj w Pile zdobyliśmy rekord na 1/4 mili na Mustangu 5.0 RWD NA seria, poprawka z poprzedniego 11.728 na 11.617 dzięki lekkiej korekcie smarowidła Chyba nieźle jak na 1 sezon zawodnika z Archoil Polska?
 
Czy ma sens wlewać dodatek jak kupi się porządny olej?
 
Zależy jak to jest ten porządny i czego się oczekuje...
 
i mam nadzieje ze nie stanie sie forum o dodatkach do szczepionek
 
A wczoraj w Pile zdobyliśmy rekord na 1/4 mili na Mustangu 5.0 RWD NA seria, poprawka z poprzedniego 11.728 na 11.617 dzięki lekkiej korekcie smarowidła Chyba nieźle jak na 1 sezon zawodnika z Archoil Polska?
Rekord w klasie czy swój? I czy 11.617 to jest średnia z kilku przejazdów czy wynik jednego? Tak dopytuję bo skąd pewność , że to smarowidło wpłynęło na poprawę czasu? Temperatura, wilgotność, trakcja, reakcja kierowcy itp. Może być dużo zmiennych, może też i smarowidło ale wg mnie to żaden pewnik jeśli to wynik pojedynczego przejazdu :)
 
No i wiatr w którą stronę dmuchał 🤪, czas reakcji zwykle jest mierzony i uwzględniany w wyniku. Duże znaczenie ma temperatura opon. Ale 0,1 na samym oleju to sporo.
 
Oczywiście zmiennych może być więcej, rekord to zawsze najlepszy przejazd chociaż tego dnia było więcej prób lepszych od poprzedniego występu.
Przed tym występem była lekka korekta dawki modyfikatora tarcia w silniku.
0.1s to tylko pomiędzy dwoma ostatnimi startami na tym samym oleju nawet bez jego wymiany, różnica do czasów sprzed stosowania modyfikatorów, doboru olejów jest większa.
 
Czyli preparaty Archoid oprócz redukcji spalania mogą zwiększyć moc silnika. Zastanawialiście się żeby pokazać jaki będzie wzrost mocy na tym Mustangu 5.0 właśnie?
 
Back
Top