• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

@se7en mam Archoil 9100 dolany do Mobil 1 ESP X3 0W40, FS jest podobnym olejem (chyba). Generalnie po dodaniu AR silnik chodził dużo głośniej, dopiero po przejechaniu iluś tam kilometrów praca zmieniła się na bardziej aksamitną. Czy dużo lepiej niż na samym Mobilu? Raczej nie, chociaż Mobil to baza GTL więc też inaczej na takim oleju "słychać" silnik. Jestem zadowolony z tego połączenia ale drugi raz bym go nie zastosował. Mobil jest na tyle solidny (i drogi), że nie według mnie nie ma sensu go dopakowywać aż tak, choć patrzę na to przez pryzmat prawie 9 litrowego układu smarowania.
Sam stoję teraz przed dylematem czy dolewać AR 9100 właśnie do esp x3 0w40 przy sobotnim serwisie czy zostawić olej solo + później dobre płukanie 🤔
 
Ale to jak z człowiekiem. Żyjesz X lat. Łyknięcie raz, dwa czy kilka razy "witamin" nic nie zmienia na przestrzeni całego życia.

Albo mam silniczek w lux stanie, budę w lux stanie i mam zamiar samochód mieć dożywotnio, albo nawet żeby nadal śmigał sprawny pośród elektryków jak o spalinowych silnikach nikt już nie będzie słyszał - i wtedy widzę sens dodawania specyfików obniżających zużycie silnika, albo traci się pieniądze, bo co to zmienia, że coś mu dodasz do oleju raz czy dwa, a potem kolejne 100 000 bez dodatków.


Tak jak to postrzegam aktualnie. Albo regularne stosowanie do samochodu na dożywocie albo kasa wywalona w błoto, a raczej w olej.
No ale rozumiem też lanie z kaprysu, z ciekawości, z chęci testowania. Sam tak robiłem wiele razy. Buteleczek po eliksirach się uzbierało sporo. Trzeba się bawić i spełniach zachcianki, póki jeszcze można w przypadku spalinowych samochodów.
 
@STREAM-HD
Pewnie coś w tym jest aczkolwiek nawiązując do zdrowia, wystarczy zbilansowana dieta i odpowiedni tryb życia by dodatki witaminowe były zbędne. Tak jak z silnikiem, umiejętna eksploatacji to podstawa. Myślę, że dopakowywać tego Mobile nie trzeba.
Sam na początku używałem Ravenola VMP + Ar 9100, później był Mobile 1 ESP X3 0W40+ Archoil 9200, obecnie właśnie Mobile 1 ESP X3 0W40+ Archoil 9100. Zawsze płukane między wymianami i na następną wymianę mam już zakupiony Petronas Syntium 7000 DM, który prawdopodobnie poleci solo. Wydaję mi się też, że coś tam zostaje ten Archoil w silniku nawet po wymianie oleju.
Z drugiej strony dolanie AR 9100 obecnie podyktowane było tym, że nasi zachodni sąsiedzi bardzo sobie chwalą ten dodatek w kontekście ochrony łańcucha rozrządu. Jeśli będę miał go dolać to nie dlatego by chronić silnik, a jego osprzęt.
 
Toć można zawsze trochę tańszy a zacny olej Aral Supertronic + witaminy.
BTW u mnie właśnie ww. Aral + Oilsyn Nano C5 wersja regeneracyjna + AR9100
 
Kończę właśnie interwał (dochodzi 10tyś km) na oleju millers c4 + Ceratec LM. Zastanawiam się czy jak teraz zmienię olej i dodam AR9100 to będzie przeginka.? (Auto- Clio 4 1.5dci 2017 przebieg 128tyś) Nie pogryzie się 9100 z ceratekiem? W sumie olej zlewam ale ten ceratec niby się "wtarł"
 
Panowie,
Mam pytanie, czy ma jakieś znaczenie lepkość oleju przy dodaniu "witamin"?
Chodzi mi o to czy lepiej dodać do oleju 5W30 czy 0W20
Druga sprawa to zastanawiam się co lepsze, AR9100 z nanoC5 czy samo AR9100, chodzi mi o ochronę łańcucha rozrządu w 3.0 litrowym dieslu.
 
Lepkość nie ma znaczenia. Dodatki (te dobre) nie zwiększają lepkości w istotny sposób.
Co do ochrony łańcucha to napisz do @wlyszkow na priw lub maila to Ci doradzi. Mi do nowego nabytku 2.0HDI zaproponował wlać mix AR9100+AR9200 (ten skoncentrowany). Nie wnikałem dlaczego. Puszka czeka na wymianę oleju.
 
@Anon
Tu i tam na forum (szczególnie niemieckim) widywałem wpisy, że AR 9100 wpływa na ochronę łańcucha ale nie potwierdzam tego w 100%. Z drugiej strony obecne dolanie (i prawdopodobnie przyszłe) Ar u mnie jest podyktowane właśnie tym elementem. W sumie bardzo często dodatek do oleju silnikowego jest brany pod uwagę tylko w kwestii samego silnika a nie osprzętu, a to by było ciekawe, mieć potwierdzenie, że jakiś dodatek lubi się choćby z takim łańcuchem rozrządu.
 
I takie info jak wyżej, potwierdzone lub nie, nadaje się do proponowanej bazy wiedzy.
 
Last edited:
Posiadam Citroena C4 Picasso 2 z ostatnim wypustem (ponoć poprawionym) spełniającym normy euro6, silnikiem 1.6 THP 165km na łańcuch właśnie. Tak to ten wymysł inżynierów PSA i BMW. Auto od samego początku ma interwały wymiany oleju co max 10kkm i lany jest zalecany olej przez PSA spełniający normy dla tego silnika Total Quartz Ineo First 0W30, w tym momencie ma 53kkm przebiegu, czy warto mu wdrożyć profilaktycznie właśnie AR9100, ze względu na ten nieszczęsny łańcuch, który podobno już jest poprawiony i nie rozciąga się tak jak w poprzednim modelu THP z normami euro5 (co po niektórzy co 30kkm musieli go wymieniać na gwarancji).
Przy wymianie oleju ASO zawsze lało płukankę Tunapa (też zalecana przez citroena), teraz wleci płukanka AR2820 żeby było ewent. do kompletu.
Bo na AR9200 to jest chyba jeszcze za wcześnie skoro ma 53kkm przebiegu.
 
Czy zastanowił się ktoś w jaki sposób działa modyfikator tarcia na zużycie łańcucha rozrządu?
Albo inaczej w jaki sposób zużywają się łańcuchy rozrządu i inne elementy?
Jak taki Ar ma wpływać na rozciąganie się łańcucha, albo na poprawną pracę napinaczy?

Nie zdziwiłbym się, jak ktoś za jakiś czas napisze posta:
"pisaliście, że archoil/ceramiker/cudator miał chronić rozrząd, a właśnie dostałem od mechanika informację, że jest do wymiany ...
8 tys pln nie moje"
 
Mam zrobione ok 60kkm na AR9100/9200 i zarówno łańcuch rozrządu jak i reszta silnika ma się bardzo dobrze.
 
Jeśli chodzi o łańcuch to tu pomaga Mo, więc jeśli już to ar9200 lub olej odpowiedni😉 Z pierwiastków, które niekorzystnie wpływają to cynk
 
@jan.janko A mój całkowity przebieg w tym aucie zbliża się już do 300kkm. Poza tym sugerowałeś, że dodatek wpłynie negatywnie na rozrząd, a ja podałem przykład że tak nie jest. Czy pomaga tego nie jestem w stanie stwierdzić ale wiem że nie szkodzi.
 
U mnie po ponad 200k łańcuch się rozciągnął. Fakt, że poprzedni właściciel stosował 10w40 i to nawet jako longlife
 
Cześć,
Kupiłem AR9100 żeby wlać go do skrzyni M32 (wersja sprzed poprawki, auto z 2010). Olej w skrzyni wymieniałem jakieś 4 tys. km temu, wlałem 2,7 litra Fuchs 75W80, dlatego w skrzyni powinno być go łącznie 2,9 l. Czy dobrze myślę żeby odciągnąć strzykawką 200 ml oleju przed zalaniem AR9100 (całą puszkę) żeby pozostać na poziomie 2,9 l, czy wlać dodatek bez odciągania oleju (wtedy będzie razem 3,1 l oleju)? Skrzynia działa poprawnie, wszystkie łożyska były wymieniane w ASO przez poprzedniego właściciela 40 tys. km temu. Oczekuję, że po wlaniu dodatku poprawi się kultura wrzucania 2 i 3 biegu, które czasem zgrzytają (regulacja linek w tej kwestii niewiele poprawiła).
 
A jeździłeś z mniejszą ilością oleju w skrzyni np 2.4L? Ja bym sprawdził czy przy mniejszej ilości biegi nie wchodzą lepiej. Wszak z fabryki auto wyjechało z 1.9L oleju
 
Back
Top