• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

70nm w AR9100?
 
Last edited:
Chyba taką informację gdzieś kojarzę. Od samego nano do kompletnego 9100 jest jednak daleeeka droga aby działał jak należy.
 
No i cóż...spadłem z konika 🤣 .

Ford montował w swoich samochodach skrzynie MMT6 produkcji Getraga, z czego słyną te skrzynie? Z wątpliwej przyjemności ich użytkowania, szczególnie mówimy o operowaniu przełożeniami w zakresie R-1-2, szczególnie redukcji 2-1 w momencie, kiedy samochód się jeszcze toczy, a pierwszy bieg wrzuca się w tym regularnie, bo skrzynia jest tak zestopniowana, że dotaczając się do skrzyżowania na drugim biegu, przy 20km/h zaczyna się już dławić silnik, nie ma opcji zejść nawet o 1km/h niżej bez krwawienia w sercu i ostrej walki silnika z hamulcami ;).
Ostatnimi czasy kombinowałem z różnymi olejami, oczywiście zakres 75W, wpadł MTF-3 od Ravenola, był jakiś Fuchs, był OEM, do którego dodałem coś od Xado, co zadziałało odwrotnie do założeń, ostatnio wpadł Syntrans FE, czyli bądź co bądź OEM Forda ;). Szczerze, najbardziej wkurzał mnie Ravenol, wrzucenie pierwszego biegu wymagało po prostu siły, w ogóle operowanie biegami 1-2-1 nie należało do przyjemnych, Fuchs nawet spoko, biegi w górę wchodziły fajnie, w dół...no wchodziły. OEM było spoko, biegi pracowały przyjemnie, ale nadal na niskich biegach dosyć twardo, wpadło Xado...olej wyleciał. Zalałem Castrola, spoko, ale nadal ten pierwszy-drugi bieg wchodziły dosyć twardo, lekko, ale twardo.
W poniedziałek 24.01 do skrzyni wleciał AR 9100.
Jak generalnie chyba wszyscy wiedzą, podchodzę mocno sceptycznie do wszelakich dodatków, ale...no aktualnie jestem w niemałym szoku. Jak 9200v2 w połączeniu z M1 ESP 5W30 w silniku nie sprawił, żebym poczuł jakąkolwiek różnicę, poza faktem, że te dwa specyfiki ewidentnie się ze sobą nie polubiły, bo silnik zaczął pracować z czasem jakoś dziwnie metalicznie. Tak teraz...czapki z głów, ja jestem w szoku.

Skrzynia pracuje...kurde, no rewelacyjnie, biegi wchodzą praktycznie z dwoma palcami na lewarku, 1-2 bieg w czasie toczenia się pojazdu? A proszę bardzo, żadnego stęknięcia.
Ale to nic. Jak w przypadku niektórych opinii na temat "utraty hamowania silnikiem" po dodaniu do oleju miałem trochę ubaw, wcale nie ukrywam. Tak w skrzyni...no musiał zrobić robotę.
Prosty test, mieszkam trochę na uboczu cywilizacji, do sąsiada mam...daleko, na tyle daleko, że rozpędzając się do 70km/h na 3-cim biegu, przed rozpoczęciem hamowania do zjazdu na posesję Mondeo wyhamowywał sobie do >40km/h. Już w poniedziałek przy jeździe próbnej miałem jakieś dziwne wrażenie, że to nie do końca ten Ford, zacząłem się mocniej przyglądać ciekawostce i tak, od wczorajszego poranka, do teraz, samochód pokonywał wspomniany wyżej odcinek 6 razy....standardowo, 70km/h 3-ci bieg, puszczenie gazu na wysokości zjazdu na posesję sąsiada...zaczynałem hamowanie przy 50-55km/h :oops:

Serio, mi samemu nie chce się do końca w to wierzyć, ale to jest powtarzalne 10-15km/h różnicy i musi być odczuwalne, bo nawet żona zwróciła mi uwagę, że mocniej hamuję przed domem 🤔. Może to być trochę efektem placebo, ale mam też wrażenie, że trochę lżej wstaje z tych bardzo niskich partii obrotów, w okolicach 1000rpm, kiedy np. mając drugi bieg toczę się na ustępie pierwszeństwa i włączam się do ruchu.

No i do tego zestawu znowu mam chęć dać szansę AR i dorzucić 9100, albo 9200 do silnika...tym razem do zalanego aktualnie Motula Eco-nergy, z nalotem niecałych 4.000km.
🤔
 
Last edited:
no normalnie, znowu komuś konto ukradli 🤣
u mnie w MTX75 jest raczej tylko ciut lepiej ;)
 
Też jestem zaskoczony tym co napisałem, muszę z tym jeszcze pojeździć, żeby była to w pełni obiektywna obserwacja, ale naprawdę aktualnie sam mam solidnego mind fucka.
 
Jak chcesz wlać AR9100 to zaeksperymentuj w silniku z gotowym mixem AR9100+nanoC5 - ja jestem bardzo zadowolony z wyniku takiego eksperymentu u siebie - żaden dodatek wcześniej nie dał u mnie takiego fajnego efektu "lekkobieżności"
 
A to już Twój wybór;)
Mi wystarczyła dawka na 3 litry🙃
 
Też jestem zaskoczony tym co napisałem, muszę z tym jeszcze pojeździć, żeby była to w pełni obiektywna obserwacja, ale naprawdę aktualnie sam mam solidnego mind fucka.
Tak chyba trochę było u mnie. Z początku zachwyt (w lipcu). A we wrześniu już kombinowalem jaki tu następny olej zalać bo jakoś czar archoila prysł. Ale ja miałem źle dobrany olej więc może u Ciebie efekt "wow" zostanie na dłużej 🙃
 
A to już Twój wybór
Gdyby to był tylko mój wybór, to już dawno zrobił bym "shut up and take my money" 🤣 . Jak żona akceptuje, że idę do sklepu i np. kupując sprzęt w góry, szukam Salewy, La Sportivy, Ortovoxa etc, a nie jadę do Decathlonu, Martesa, czy innych sieciówek, jak robi to np. właśnie ona sama i znajomi, z którymi w góry jeździmy. Jak akceptuje, że na motocykl nie kupuję Shimy, czy Rebelhorna, a Dainese, czy Rev'it-a. Tak obawiam się, że mógł bym się któregoś ranka jednak nie obudzić, jakbym oznajmił, że właśnie wydałem prawie 300zł na 200ml dodatku do oleju silnikowego, za którego 6 litrów, dopiero co zapłaciłem 200zł, żeby za 4 miesiące to wszystko "spuścić w kanał" 🤣🤣🤣.
 
Last edited:
Ale są przecież imponderabilia😎
🙃👽🤑
 
Ale ja miałem źle dobrany olej więc może u Ciebie efekt "wow" zostanie na dłużej
Właśnie dlatego napisałem, że muszę na tym zrobić przynajmniej te 5-6 tys. km do najbliższego interwału olejowego, żeby wyrobić sobie jednak bardziej obiektywną opinię na ten temat. Też obawiam się, że może to być efekt "na świeżo", który po czasie eksploatacji zacznie zdychać i wszystkie przypadłości Getragowskiej przekładni wrócą do "ustawień domyślnych".

Ale są przecież imponderabilia
Przecież piramidy też podobno pomagały budować istoty pozaziemskie...w sumie rozumiem faraonów, że puszczali taką bajkę tylko po to, żeby przypadkiem nikt nie poczuł potrzeby zalogować się do skarbca 🤣.
 
Last edited:
No i cóż...spadłem z konika 🤣 .

Ford montował w swoich samochodach skrzynie MMT6 produkcji Getraga, z czego słyną te skrzynie? Z wątpliwej przyjemności ich użytkowania, szczególnie mówimy o operowaniu przełożeniami w zakresie R-1-2, szczególnie redukcji 2-1 w momencie, kiedy samochód się jeszcze toczy, a pierwszy bieg wrzuca się w tym regularnie, bo skrzynia jest tak zestopniowana, że dotaczając się do skrzyżowania na drugim biegu, przy 20km/h zaczyna się już dławić silnik, nie ma opcji zejść nawet o 1km/h niżej bez krwawienia w sercu i ostrej walki silnika z hamulcami ;).
Ostatnimi czasy kombinowałem z różnymi olejami, oczywiście zakres 75W, wpadł MTF-3 od Ravenola, był jakiś Fuchs, był OEM, do którego dodałem coś od Xado, co zadziałało odwrotnie do założeń, ostatnio wpadł Syntrans FE, czyli bądź co bądź OEM Forda ;). Szczerze, najbardziej wkurzał mnie Ravenol, wrzucenie pierwszego biegu wymagało po prostu siły, w ogóle operowanie biegami 1-2-1 nie należało do przyjemnych, Fuchs nawet spoko, biegi w górę wchodziły fajnie, w dół...no wchodziły. OEM było spoko, biegi pracowały przyjemnie, ale nadal na niskich biegach dosyć twardo, wpadło Xado...olej wyleciał. Zalałem Castrola, spoko, ale nadal ten pierwszy-drugi bieg wchodziły dosyć twardo, lekko, ale twardo.
W poniedziałek 24.01 do skrzyni wleciał AR 9100.
Jak generalnie chyba wszyscy wiedzą, podchodzę mocno sceptycznie do wszelakich dodatków, ale...no aktualnie jestem w niemałym szoku. Jak 9200v2 w połączeniu z M1 ESP 5W30 w silniku nie sprawił, żebym poczuł jakąkolwiek różnicę, poza faktem, że te dwa specyfiki ewidentnie się ze sobą nie polubiły, bo silnik zaczął pracować z czasem jakoś dziwnie metalicznie. Tak teraz...czapki z głów, ja jestem w szoku.

Skrzynia pracuje...kurde, no rewelacyjnie, biegi wchodzą praktycznie z dwoma palcami na lewarku, 1-2 bieg w czasie toczenia się pojazdu? A proszę bardzo, żadnego stęknięcia.
Ale to nic. Jak w przypadku niektórych opinii na temat "utraty hamowania silnikiem" po dodaniu do oleju miałem trochę ubaw, wcale nie ukrywam. Tak w skrzyni...no musiał zrobić robotę.
Prosty test, mieszkam trochę na uboczu cywilizacji, do sąsiada mam...daleko, na tyle daleko, że rozpędzając się do 70km/h na 3-cim biegu, przed rozpoczęciem hamowania do zjazdu na posesję Mondeo wyhamowywał sobie do >40km/h. Już w poniedziałek przy jeździe próbnej miałem jakieś dziwne wrażenie, że to nie do końca ten Ford, zacząłem się mocniej przyglądać ciekawostce i tak, od wczorajszego poranka, do teraz, samochód pokonywał wspomniany wyżej odcinek 6 razy....standardowo, 70km/h 3-ci bieg, puszczenie gazu na wysokości zjazdu na posesję sąsiada...zaczynałem hamowanie przy 50-55km/h :oops:

Serio, mi samemu nie chce się do końca w to wierzyć, ale to jest powtarzalne 10-15km/h różnicy i musi być odczuwalne, bo nawet żona zwróciła mi uwagę, że mocniej hamuję przed domem 🤔. Może to być trochę efektem placebo, ale mam też wrażenie, że trochę lżej wstaje z tych bardzo niskich partii obrotów, w okolicach 1000rpm, kiedy np. mając drugi bieg toczę się na ustępie pierwszeństwa i włączam się do ruchu.

No i do tego zestawu znowu mam chęć dać szansę AR i dorzucić 9100, albo 9200 do silnika...tym razem do zalanego aktualnie Motula Eco-nergy, z nalotem niecałych 4.000km.
🤔
Audycja zawiera lokowanie produktu 😉😂
 
@SaNIB 96 właściwie to tak jak przypuszczałem, nastąpił taki jakby efekt świeżego oleju.
Ogólnie tak, skrzynia pracuje zauważalnie przyjemniej, ale jednak pewnych rzeczy olej nie wyeliminuje, na zimno skrzynia pracuje jak pracowała, dopiero po przejechaniu kilkunastu km, kiedy olej się wybełta, czuć tak naprawdę profity z dodania 9100 bo faktycznie skrzynia pracuje mniej twardo i nadal mam wrażenie, że w zakresie niskich obrotów skrzynia stawia mniejsze opory, znaczy silnik jakby lżej odpycha się z bardzo niskich obrotów i trochę delikatniej zwalnia w zakresie do 2krpm. Aczkolwiek przemyślenia kierują mnie też w stronę temperatur zewnętrznych, które po dodaniu AR-a są sporo wyższe, niż wcześniej :p
I tutaj w sumie mogę zakończyć, nie doszukując się jakichś efektów na siłę. Spalanie zmianie nie uległo. Drugi zbiornik, nadal średnia 6.4-6.5 ;)
 
Ja w swojej skrzyni manualnej połączyłem Ravenol 2 litry z AR9100 200ml i skrzynia pracuje bardzo dobrze; po zimnej nocy jest opornie ale dajemy radę dość płynnie, a po kilku minutach jak się rozgrzeje wszystko to biegi wchodzą bardzo płynnie i lekko. Przebieg na tej mieszance mam ponad 5k km.
 
A o co chodzi z tym za ar9100 może źle działać na skrzynię, synchronizatory z powodu modyfikatora tarcia?
 
Nie, nie działa źle na skrzynię tylko dobrze
 
Back
Top