• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR2300

@Rasil Ty szukasz analizy 2300 z labu takiej jak oleju w wątkach , ja natomiast piszę o super opisie po fizycznym zastosowaniu w silniku dziewicy z poborami i depozytami po przesadnych LL. Przykłady aut jednego właściciela ,lub silnika płukanego co wymianę pomijalne są .Mam 2300 ,były pobory i są nadal , były fale ilości poborów przy 2300 więcej ,mniej i czasem zero . Latałem 30 -50 km ,ale zauważyłem że coś się lepiej dzieje jak lata się 100km i tak teraz robię . Przeloty celowe lub wymuszone , nawet rodzaj drogi i jazda tam ma też jakiś wpływ . Inaczej jest na krajowych ,inne prędkości ,rozpędzanie ,zwalnianie ,zatrzymywanie ,wyprzedzanie . Co innego jest przy stałej wyższej prędkości na jakiejś S-ce . Jeśli masz pobory to przetestuj , jeśli poborów brak to wtedy bez znaczenia .
 
@Skiper ale po co Ci ten "super opis" skoro sam używasz 2300? Przecież nawet jeżeli ktoś by opisał że u niego zadziałało, zmniejszyly się pobory to i tak każdy silnik jest inny i ma inne niesprawnosci. Płukanie silnika (odpowiednimi środkami) może pomóc w poborze oleju tylko w przypadku, kiedy sa zlogi olejowe na pierścieniach (zazwyczaj olejowy zgarniający, kompresyjne rzadziej) i wypłukanie z nich nagaru da efekt zmniejszenia poboru, o ile dodatki do oleju je rusza (kto widział takie pierścienie to wie o czym mówię). Jeżeli pierścienie są nadzwyczajniej w świecie zużyte to nie pomoże im żadna płukanka a jedynie remont. To jak jest w Twoim przypadku ciężko ocenić, równie dobrze możesz plukac, używać drogich dodatków do oleju, a okaże się że mam zużyte pierścienie i możesz i kilka lat plukac a pobór nie spadnie. Widać to również na moim przypadku gdzie w temacie o płukankach dodałem swoj wpis z doświadczeniami z BMW - wysokiej klasy oleje, płukanki, nawet lanie na tłoki xado antykarbon nic nie dało, jak pobór był tak został, albo nic nie ruszyło tego nagaru na pierścieniach albo byly zużyte, setki złotych wydane okazały się niepotrzebne.
Wracając do tematu "super opisu" - jeżeli takowego nie ma a sam stosujesz 2300 to opisz swoje spostrzeżenia i doświadczenia po skonczeniu płukania, może komuś to pomoże, skoro sam nie znalazles czegoś ciekawego, ale w dalszym ciągu złota zasada jest aktualna: to że komuś pomogło, nie znaczy że Tobie, bo kondycja Twojego silnika może być zupelnie inna
 
Bym wiedział ,że w silniku dziewicy co do stosowania płukanek , z poborami to pomogło . Tak sam używam 2300 i zanim zacząłem taka wiedza by przed była stosowna .Oczywiście co silnik to przypadek ,ale ile tu silników dziewic stosowało 2300 i były rezultaty , nie widziałem .
Płukanie uważam za tańszy wstęp do oceny co dalej z silnikiem , początkowo to bardziej stosowne niż od razu bebeszyć ,2300 to nie jest max kres chemii do lizania pierścieni . Więc na ocenę przyjdzie czas . Ja jestem cierpliwy i dokładny to się okaże , nie jestem taki prędki by zalać i zwątpić ,skoro ktoś wcześniej 5 lat zaniedbał ,a ja 1 rok częściowo zaniedbałem . Na 100kkm te 5kkm z 2300 to jest nic .Zawsze też może się potwierdzić opinia z ASO (te silniki lubią popijać ) lub taka konstrukcja producenta . Bo czasem w innych pomaga na to tylko wymiana pierścieni i tłoków .

Opis się szykuje oczywiście , tylko wolał bym być drugi lub trzeci a nie pierwszy . Akurat w tych sprawach pionierem wolał bym nie być , po za tym nie lubię się przepychać w wyścigu szczurów ,równoległy tor jest lepszy .Wysokiej klasy masz i nasze oleje ,które nie kosztują setek ,a wtedy zostaje na dodatki ;).
 
Dzisiaj wymieniłem profilaktycznie filtr oleju 4600km od zalania archoil 2300. Wrzucam zdjęcia filtra i powiem szczerze mam mieszane uczucia : mam naprawdę brudny silnik w środku - wiem to po zdjęciach walka rozrządu oraz po tym jak widziałem podstawę filtra oleju - cała oblepiona czarna lepka mazią i mimo tego że archoil 2300 ma naprawdę duże pole do popisu to filtr oleju jest praktycznie czysty, co prawda są bardzo drobne stałe elementy ale jest ich bardzo mało, a 2 zdjęcie pokazuje większą frakcje ale to pewnie przez moje ostatnie czyszczenie szmatką podstawy filtra oleju i nie doczyściłem całości więc pewnie się ta maź oderwała. Być może nie ma większych frakcji, albo stałych elementów w filtrze bo delikatnie rozpłynęły się w oleju, ale niestety narazie to wróżenie z fusów. Dolałem wczoraj 2 puszki Eurol TBN booster więc liczę że pomoże to posprzątać w silniku przez jeszcze 5 tys km do wymiany oleju. Jak będę zmieniał olej to opiszę efekty
 

Attachments

  • IMG_20201127_183317.jpg
    IMG_20201127_183317.jpg
    4,3 MB · Odwiedzin: 211
Ten dodatek od Eurola podnosi tylko liczbę zasadową. Nie jest plukanką.
 
Owszem ale znacznie podniesione TBN na pewno wzmoże efekt czyszczenia, dyspersji zanieczyszczeń, nieutralizacji kwasów i pozostałości kwasowych
 
Widzę że kolega ma chyba gorszy dzień. Oczywiście że wapn to nie dyspergent ale zwiększona ilość TBN neutralizuje kwasy i pozostałości kwasowe, powstają sole, które olej musi w sobie utrzymać, więc tutaj muszą zadziałać dyspergenty, aby było to możliwe, co daje nam układ naczyn połączonych, więc myślę że stwierdzenie że TBN zwiększa dyspersje, poprzez zwiększenie materiału który dyspergatory muszą zdyspergowac w oleju, jest słuszne. Może nie jest to działanie bezpośrednie, ale pośrednie na pewno
 
Last edited:
mam naprawdę brudny silnik w środku - wiem to po zdjęciach walka rozrządu oraz po tym jak widziałem podstawę filtra oleju - cała oblepiona czarna lepka mazią
Osobiście w twojej sytuacji , postarał bym się płukankami postojowymi przytrzymanymi zmienić warunki dla AR2300 , to nie szpachelka ,warto te nie stałe syfy wywalić by 2300 miało szansę dostać się do tego co jest twarde i stałe . Jeśli lata w mazi , to jak poliże depozyty i lakier od środka . Jeśli w filtrze nie ma tragedii a pod filtrem gorzej ,no to słabo się dzieje chyba .
 
Nie będzie. Będzie lepszy zamiennik od Oilem :)
 
No ale jak dalej nie będzie Oilem a 2300 zniknie ,to dziura/przerwa w tej materii powstanie .
Co te chłopaki będą wtedy lać , inne AR mniejsza siła .
 
No na gwiazdkę 🎄 ,black promo święta 🎁 i pokonanie koronki 🥷, muszą wreszcie przysłać 🚀 wraz ze szczepionką może . Toż to bum zakupowy będzie , z tymi warunkami nawet w zimę☃️ .
 
Szybkie pytanko. Mam zalany AR2300 na chwile obecną 1000km. Dolałem 200ml oleju. Czy dolewać AR2300? Jeżeli tak to kiedy? Po jakiej dolewce. Samochód zużywa olej jak mu się podoba od 200ml na 1000km (co ptzy thp jest normalną normą) do 600ml na 1000km. Także proszę o opinie czy dolewać.
 
Jeśli masz 2300 to lepiej uzupełniać podczas dolewek oleju
 
Back
Top