• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR2300

Samochód zużywa olej jak mu się podoba od 200ml na 1000km (co ptzy thp jest normalną normą) do 600ml na 1000km
No musisz dolewać ,na sucho chyba nie chcesz ,a i najlepiej max stan trzymać , więc tym bardziej .

A no widzisz ,ja też tego nie przewidziałem . Czyli powinno się brać pod uwagę nie tylko ile wchodzi do silnika oleju i ile 2300 na tą ilość . Powinno się brać też pod uwagę pobory , czyli wcina tyle ,mam zamiar z 2300 latać tyle , to szacuje łącznie wetnie oleju tyle . Wtedy kupujesz oleju więcej i 2300 też . Zalewasz silnik , resztę robisz miks poza silnikiem i stoi gotowe na półce na dolewki . Ja się zgapiłem , myśli się pobory od razu staną , gucio prawda . Miałem w 1L coś tam oleju i resztkę 2300 zmieszałem i na jakiś czas starczyło ,ale i tak 650ml w 5kkm poszło samego oleju . Jak nie przewidzisz to potem się zastanawiasz , zaszkodził ten czysty olej operacji czy nie . Przy zakupie powinni już alarmować , bierze olej to to doliczaj .
 
O jednym i drógim pomyślałem. Tylko chciałem się upewnić. Mam i zapas oleju i AR'a. W tym tępie powinien mi ten zapas starczyć na 5000km oleju bo ar to kupiłem na 6l oleju także na dłużej powinno być.
 
200ml/1000km to już masz litr , a jak 200-600ml/1000km to nawet 3L , 2L musisz mieć . Nie wiem jakie warunki serwowałeś silnikowi do 2300 , ale użycie tego wymaga odpowiednich warunków . A co za tym idzie ,dłuższe przeloty , wyższe prędkości i w takich warunkach pobory wzrastają . Tym bardziej że zalewasz to teraz ,a aby dla 2300 stworzyć warunki to teraz trzeba nie eco jazdy . No po prostu jak się to przewidzi , tylko to płynna materia , to samopoczucie lepsze , bo dolewasz dalej ten sam mix .
Możesz jeszcze doliczyć na koniec ,spadek na bagnecie do połowy lub jaki uważasz za bezpieczny , to też jest rozwiązanie by nie dolewać samego oleju .
 
Czyzby czyzyk ;-) Oilem ReleaseTech Power Cleaner (LongLife).
 
Last edited by a moderator:
Mam zalany AR2300 na chwile obecną 1000km. Dolałem 200ml oleju. Czy dolewać AR2300? Jeżeli tak to kiedy? Po jakiej dolewce.
Dlatego wolałem zrobić premixa i nie muszę się zastanawiać czy dolewać AR czy nie. Takim sposobem zawsze mam gotowy zestaw na dolewkę. Mój TDI bierze do 750ml oleju na cały interwał przez turbo i nieszczęsną odmę.
 
Takim sposobem zawsze mam gotowy zestaw na dolewkę.
No i prawidłowo , ja teraz też bym więcej zamawiał 2300 , bo oleju miałem ponad stan . Trochę więcej 2300 mi zostało , ale na dolewki wszystkie w mixie nie starczyło .
Tylko przy poborach , w przypadku innych specyfików nie zawsze mogą być z beczki lub większego opakowania . A to mix na zapas by wykluczało z ekonomicznego powodu .
@Wojt może można zmieszać , w innym wątku kilka razy przewijał się temat nowego 2300 , bo od roku był oczekiwany.
 
Przejechałem już 6000km na mixie ar2300 + Meguin S L 5w40. Zlewać czy dociągnąć do 10? Olej czarny ale to diesel. Zaglądałem 2x do filtra bo jest wkład i nie ma zadnych zanieczyszczeń stałych. Plukanie profilaktycznie po longlife. Jako ze olej ma bazę PAO to podobno lepiej wydłużyć płukanie. Co o tym sądzicie?
Auto bylo dogrzewane bo 50 % to trasy.
 
@MP_MOTORS wydaje mi się, że na pewno można do 8000 km pociągnąć, a do 10000 km też nie powinno zaszkodzić. Zadaniem dyspergatorów jest właśnie to, żeby nie było zanieczyszczeń stałych.
 
@MP_MOTORS zmienił bym ten filtr dla spokoju ducha i jeździł do 10k. To że nie ma dużych grudek nagaru w postaci stałej nie znaczy że filtr nie jest zabijany masą drobnych zanieczyszczeń. Chyba że filtr wygląda "jasno" - widać jeszcze oryginalny kolor a nie jest całkiem czarny to albo miałeś czysty silnik albo coś ta płukanka nie działa 🤔
 
Olej PAO + jazda raczej nie w wysokich temperaturach, bo lato dawno za nami więc ciężko spodziewać się jakiś widocznych efektów raczej
 
Bez znaczenia dla dodatku ale fakt, że jego następca - Oilem ReleaseTech Power Cleaner jest płynny także w ujemnych temperaturach gdyż ester bazowy płynie od -69*C.
 
@Raven filtr wyglada normalnie. Jest w kolorze zużytego oleju z diesla. Nie osuszałem go. Wyjąłem obejrzałem w szczelinach i włożyłem.
@Hlava auto mi się nagrzewa praktycznie jak benzyna bo ma webasto ktore dogrzewa silnik. Nocuje w garażu przy temp. 7-10 stopni. Zrobiłem sporo tras autem i to przy prędkościach autostradowych. Widocznie obsluga long life w ASO nie zrobiła aż takiego syfu. Zobaczymy co zleci.
@Zmienolej czy to do mnie pytanie? Kupiłem w listopadzie i po wyjęciu z paczkomatu byl płynny. Mam nadzieje ze w silniku się nie odseparowuje ze wzgledu na inna gęstość. Chyba Archoil nie wypuściłby tego do sprzedaży jesli taka sytuacja moglaby miec miejsce
 
Spokojnie... AR2300 myło silniki, skrzynie i przemysłowe układy olejowe jakieś 30 lat bez problemów ;-)
 
2300 przed wlaniem najlepiej podgrzać, po zmieszaniu z olejem nie oddziela się raczej, a w małej ilości zachowuje się tak jak olej dalej.
Tak myślę, że stałe depozyty nie będą odpadać płatami, wydaje mi się że będą pływać w zawiesinie jako mikro drobiny.
 
@MP_MOTORS to ciekawe, ale myślę, że jednak najlepsze efekty byłyby po okresie letnim
 
2300 przed wlaniem najlepiej podgrzać, po zmieszaniu z olejem nie oddziela się raczej, a w małej ilości zachowuje się tak jak olej dalej.
Tak myślę, że stałe depozyty nie będą odpadać płatami, wydaje mi się że będą pływać w zawiesinie jako mikro drobiny.
AR2300 miesza się z olejami bez problemu a depozyty rozpuszcza. Nic nie odpada płatami itp
 
Back
Top