• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR2300

Tomek sprzedaje w różnych pojemnościach.
 
Mam za mało,bez sensu wymiana gdy potrzeba dokupić.
 
@Skiper już do mnie jedzie 300ml towaru. Jak dobrze pójdzie to w weekend będę już go wygrzewał w silniku :)
A co jest ? Wycofywany , czy braki na magazynach?
 
Nic nie jest wycofywane, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
 
Czy mogę użyć ar2300 jeśli zostało otwarte opakowanie 500 ml we wrześniu br.? Planowałem aplikować ten produkt przez jeszcze dwie wymiany oleju. Przy moich przebiegach byłoby to jakoś kwiecień 2021 i luty 2022😋
 
Raczej tak, AR2300 był przez jakiś czas dostępny (nie wiem czy nadal jest) jako rozlewany z beczki więc nie starzeje się zbyt szybko. Dobrze zakręć, przed zalaniem rozgrzej w gorącej wodzie i dobrze wymieszaj i chlup ;)
 
Tak więc zrobię 😁
 
U mnie już siedzi. Zrobię na nim 6-7 tys km na Meguin Super Leichtlauf (3kkm już zrobione od wymiany)
 
U mnie również, z tym, że 1300 zrobione na tym dodatku i plan jest dobić do 7000 na nim. Przed wymianą poleci szybka płukanka oilem
 
A taki wygląd wkładu filtra oleju (mann ) był u mnie , po 3345 km i 150 dniach z AR2300 . Oraz to co wycisnąłem z harmonijki .
 

Attachments

  • SAM_0159.JPG
    SAM_0159.JPG
    725,1 KB · Odwiedzin: 292
  • SAM_0169.JPG
    SAM_0169.JPG
    588,2 KB · Odwiedzin: 289
  • SAM_0197.JPG
    SAM_0197.JPG
    704,2 KB · Odwiedzin: 291
Opiłki, nagar czy pozostałości po filtrze ?
 
Filtr otwierany bez szlifowania , czy to nagar czy zwykły syf to nie wiem . Ale po tylu km sporo tego ,opiłków tyci ,a to co do magnesu nie przywierało to taki ala brokat .
 

Attachments

  • SAM_0176.JPG
    SAM_0176.JPG
    778,2 KB · Odwiedzin: 241
  • SAM_0198.JPG
    SAM_0198.JPG
    161,2 KB · Odwiedzin: 238
Też mam już zrobione ponad 3 tysiące na AR2300 i myślicie że wymiana filtra oleju jest konieczna?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
 
Co przypadek może być inaczej , kwestia obserwacji oleju .
 
@wlyszkow mam 2 pytania :
1. co będzie skuteczniejsze 10% stężenia płukanki i 1h na wolnych z podwyższaniem czasami obrotów czy 5% i 1h jazdy? Z jednej strony większe stężenie a z drugiej strony większe ciśnienie... Chodzi mi o jak najlepszy efekt, który jest jednocześnie bezpieczny (że oilem jest skuteczniejszy od 2820 to już doczytałem),
2. Czy jest gdzieś analiza 2300? Poszukałem trochę jest analiza 9100, kiedyś widziałem chyba 9200 ale na 2300 się nie natknąłem. Czy mocno zwiększa TBN? A może ktoś ma voa lub uoa z 2300? Z chęcią bym zobaczył

Od 3500km siedzi w silniku u mnie 2300, longlife to było w Niemczech jego drugie imię przez 180tys km, na walku rozrządu przez korek wlewu oleju widać dużo przyklejonych czarnych zlogow, do tego v-ka więc 2 głowice, 2pokrywy zaworów i 2 razy więcej miejsca do odłożenia zlogow, a że interesuje mnie temat chemii samochodowej to powoli zbieram informacje przed zmianą oleju i szukam najlepszej opcji. Z góry dziękuję za odpowiedź 😉

A oto zdjęcia wałka, robie taka fotorelacje co jakiś czas w miarę przyrastania przebiegu na 2300, nie jest idealna bo wałek nie jest oblepiony równomiernie i w jakiej pozycji się zatrzyma tak różnie to wygląda. Robię jeszcze zdjęcia oleju na ręczniku papierowym ale to diesel więc ciężko dostrzec różnice w odcieniu czerni 😉
 

Attachments

  • IMG_20201006_162544.jpg
    IMG_20201006_162544.jpg
    2 MB · Odwiedzin: 211
  • IMG_20201024_171947.jpg
    IMG_20201024_171947.jpg
    3,9 MB · Odwiedzin: 220
  • IMG_20200923_164252.jpg
    IMG_20200923_164252.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 230
2300 nie podwyższa TBN, estry inaczej działają.

Ja bym dodał 5% do rogrzanego silnika i pojeździł 30 min spokojnie a na kolejne 30 min na postoju dodał drugą dawkę.
 
Czy jest gdzieś analiza 2300
Nie widziałem ,a czytałem ten wątek i ogólny o płukankach od początku . O działaniu 2300 nie ma porządnego opisu po fizycznym zastosowaniu . Tylko takie wlałem ,działa i pachniało może inaczej .

Od 3500km siedzi w silniku u mnie 2300, longlife to było w Niemczech jego drugie imię przez 180tys km, na walku rozrządu przez korek wlewu oleju widać dużo przyklejonych czarnych zlogow,
U mnie nadal 2300 , na wałkach od góry nie było tak jak u Ciebie , ale po oleju widziałem że filtr oleju do wymiany i to przy podobnej ilości km . Pomyśl o tym ,kwestia tylko wielkości filtra , u mnie mała piczka to wiele nie przyjmie .

Pytanie ile chcesz trzymać obecne 2300 , z tymi złogami chyba nie interwał raczej ,tak ?

Moja rada ,jak robisz foto ,to otwórz korek ,odczekaj bo tak to opary lecą i zamydlają foto .
 
@wlyszkow z estrami to jasna sprawa, myślałem po prostu że dodatkowo podbija TBN 😉
Dzięki za odpowiedź, faktycznie to będzie najbardziej optymalny sposób płukania.

@Skiper no właśnie analizy nigdzie nie widziałem, czy to czystego czy wymieszanego z olejem więc pytam, bo może ktoś na forum robil a jak nie to znalazł może u Rosjanow.
U mnie myślę spokojnie, wkład filtra oleju jest naprawdę duży, w zasadzie największy jaki miałem w swoich samochodach a i 8 litrów oleju mam w układzie także oba media mają duża powierzchnię filtracyjno-sorbcyjna, więc się zastanawiam czy nie dojechać do 8-10 tys.
Szczególnie że codziennie rano w jedną stronę robię 22 km z czego 4 km tylko na temperaturze roboczej, na powrocie lepiej bo robie 38 km z czego 22km w temperaturze roboczej, dłuższe trasy na te chwile mi się nie zdarzają, jeżeli tak to pojedyncze około 50 km. Na początku jak wlałem 2300 to zrobiłem trasę 340km w obie strony i to była największą zmiana koloru oleju, także tak jak inni tutaj pisali - nie ma nic lepszego jak długa trasa pod kątem płukania osadów
 
Back
Top