• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ARCHOIL AR6900-D MAX - dodatek do oleju napędowego

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Mam pytania odnośnie AR6900. Czy można go stosować do paliw premium? Jakich rezultatów ze stosowania możne się spodziewać? Czy ktoś z forum stosuję i może polecić/odradzić?
Zastanawiam się nad:

czy stosować AR6900 ze zwykłym dieslem,
czy stosować zwykły diesel + olej 2T np. Ravenol Scooter, który się sprawdza także z silnikami z DPF
czy stosować super mieszankę ARCH 6900+ON Premium

Ostatnio na stacji Shell, gdzie regularnie tankuję poprosiłem do wglądu świadectwo jakości paliwa. Różnica pomiędzy zwykłym dieslem a Vpower Diesel była tylko na smarności, zwykły diesel miał 380, vpower 189. Różnica spora. Liczba centanowa taka sama 53. Paliwo dostarczył Orlen.
 
Przeniesione, bo to dodatek do paliwa, nie do oleju silnikowego.

Stosowałem w Alfie 166, wypaliłem butelkę i nie widziałem rezultatów. Na 100% nie wyczyści wtryskiwaczy bo niedługo po wypaleniu butelki sprawdzałem wtryski i nie było widać na nich jakiejkolwiek ingerencji czegoś od czyszczenia :) Na spalanie, pracę silnika i tak dalej nie wpłynął w jakkolwiek zauważalny sposób lany do Lotosa Dynamic ON. W normalnym ON poprawiała się odrobinę praca silnika na zimno, ale w sumie tyle.

Od zawsze uważałem, i dalej będę, że najlepszym dodatkiem do ON, najbardziej poprawiającym kulturę pracy i zimnego silnika i rozgrzanego (na luzie) jest Liqui Moly Diesel-Schmier Additiv (LM 5122). Potem długo, długo nic i reszta środków wg uznania. Mówię o paliwach premium, bo zwykłe ON lałem dla jakichś testów albo jak tankowałem na samoobsługowej i tutaj już można kombinować bo zazwyczaj każdy dodatek coś tam wnosił, a w starym dieslu łatwo poznać czy coś się zmienia ;)
 
Brałeś do wglądu świadectwo jakości diesla na Lotosie? Z chęcią rzucił bym okiem.
 
Tak, tylko to było z dwa lata temu (zima 2017/2018) bo byłem ciekaw czy Dynamic jest faktycznie taki arktyczny jak go wychwalają. Różnica była w zasadzie w każdym parametrze względem normalnego Eurodiesla. Plus Dynamic miał w składzie pakiet uszlachetniający, którego normalne ON nie miało no i nie miał alkoholu który był w euroON (zimowym). Zimowy Dynamic to na pewno paliwo o parę klas lepsze niż normalny ON Lotosa. Latem nie sprawdzałem więc nie wiem czy jest tak wielka różnica między letnimi Dynamic i euro.

Dostawcą Lotos rzecz jasna bo kto innych w 3Mieście ;)

Nie wiem jak by to wyglądało na południu bo tam paliwo pewnie z Orlenu, ale powinno być pod wymagania zamawiającego więc raczej podobnie.
 
Ja mieszkam w Wielkopolsce więc tak na środku i tutaj z racji bliskości do Płocka też Orlen rządzi. Ciekawi mnie jak będzie z Lotosem. U mnie na najbliższej stacji Lotos pani nie wiedziała o czym mówię (prosiłem o świadectwo) a drugi pan odesłał mnie do strony Lotosu, bo oni takich rzeczy nie mają - żenada.
 
Shell/Statoil w podkarpackim jest z Lotosa (Krosno).
 
Zauważyłem jeszcze, że jest różnica w ilości wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, z tego co się orientuję to jest składnik niepożądany, więc im mniej tym lepiej.

Zresztą sami zobaczcie, pierwszy to zwykły diesel, drugi to Vpower Diesel:

 
Testowałem kiedyś 6900-D z Vervą ON i było kiepsko, auto paliło więcej, a po dłuższym czasie użytkowania korekty lekko wzrosły. Nie byłem odosobniony w tej opinii bo problem zgłaszało trochę osób i podobno w nowej wersji poprawili to i już z paliwami premium jest ok jednak już tego nie sprawdzałem. Imo albo paliwo premium albo zwykłe tanie plus dodatek.
 
jerseyAdmin napisał:
Nie wiem jak by to wyglądało na południu bo tam paliwo pewnie z Orlenu, ale powinno być pod wymagania zamawiającego więc raczej podobnie.

Termin "południe" należy doprecyzować w tym kontekście, bo w GOP głównym dostawcą paliw na stacje jest firma Tanquid Polska z siedzibą w Radzionkowie, nie Orlen. Zaopatrywane tam są niemal wszystkie stacje - widuję tam całe białe cysterny z ciągnikami firmy Klacska, którymi wożone są paliwa na stacje Shell, cysterny z logo Circle K, cysterny i ciągniki z sandomierskimi tablicami i logo BP, cysterny z logo Orlen i Moya, a także cysterny małych sieci lokalnych. Co ciekawe, mimo iż baza Orlenu znajduje się w Boronowie w powiecie lublinieckim, bardziej opłacalny jest zakup paliw dla okolicznych stacji w Radzionkowie, żeby minimalizować koszty transportu. W bazie w Radzionkowie swoje kwatery mają m. in. Lotos i Circle K - ci drudzy tylko stąd dystrybuują Diesla Arktycznego.

Według Zachara baza Tanquid Polska zaopatruje ok. 600 stacji.

https://www.youtube.com/watch?v=IkGeFhnURgw
bobwoj napisał:
Zauważyłem jeszcze, że jest różnica w ilości wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych, z tego co się orientuję to jest składnik niepożądany, więc im mniej tym lepiej.

Zresztą sami zobaczcie, pierwszy to zwykły diesel, drugi to Vpower Diesel:


Dzięki! Za tego typu wrzutki najbardziej cenię to forum :) Osobiście też prosiłem o okazanie świadectw na stacji w Tarnowskich Górach, ale wówczas chodziło mi o TZZF. Fuel Save Diesel i V-Power Nitro+ Diesel miały taką samą (-26), więc wlałem Fuel Save. Było to w 2017 roku. Oba rodzaje paliw pochodziły z wspomnianej bazy Tanquid Polska i w świadectwach były wymienione z nazwy handlowej. Z filmiku, który zalinkowałem wyżej, dowiadujemy się, że sieci zamawiają na bazie paliwo z określonym pakietem dodatków, więc stąd wnioskuję dlaczego nie nazwano ich po prostu "olej napędowy", ale konkretnie.
 
Tanquid Polska z jakich rafinerii bierze paliwo?
 
Trudno powiedzieć. Baza w Radzionkowie jest wymieniona jako jedna z baz Lotosu (wspomniałem o kwaterach, również w filmie jest o tym mowa), ale informacji o źródłach paliw i komponentów nigdzie nigdy nie znalazłem. Podejrzewam, że kupują po prostu tam, gdzie się opłaca i nie są to tylko polskie rafinerie, bo np. Unimot wprowadza na polski rynek importowane paliwa.
 
Masz może świadectwo jakości ze stacji, która korzysta z ich usług?
 
Archoil dolewam w swoim samochodzie od 3 albo 4 zbiorników ropy. Do stosowania dodatku zachęciły mnie przypadki przycierania się pomp wysokiego ciśnienia Bosch CP4.

Kiedy w marcu kupiłem samochód (270.000km), to silnik miał tendencję do często występującego poszarpywania podczas jednostajnej jazdy i klekotały głośno wtryskiwacze przy pełnym obciążeniu powyżej 3000obr/min.

Pedał gazu do podłogi wciskam od święta. Dzisiaj jednak spostrzeglem przypadkiem, że granie wtryskiwaczy zniknęło, nie ma też poszarpywania podczas jazdy z niskimi obrotami silnika i minimalnym obciążeniem. Przestało też poszarpywac sprzęgło przy ruszaniu.

Czyżby Archoil działał i uleczył układ wtryskowy? Co myślicie?
 
Wg mnie tak. Ja stosuję 6900-p max i w benzynie problem poszarpywania na biegu jałowym zniknął w stu procentach, także na pewno coś daje ;-)
 
Właśnie zobaczyłem, że opakowanie 500ml zdrożało o 10zl - w ubiegłym roku za najniższą krajową można było kupić 23 opakowania, w tym roku już tylko 22. Tak to bogacą się Polacy.
 
Obecne ceny obowiązują od 1 X 2019 i nic się nie zmienia teraz.
 
Czy napewno ten dodatek podnosi LC o 4-5 pkt? Nie obniżyli jej jak były skargi że z paliwami premium za dużo podnosił i było na minus? Pytam ponieważ silnik wyczulony na LC i zawsze na vervie lc55 jeździ i tankując zwykły ON 51,2 z dodatkiem czuje ze praca jest głośniejsza i większe drgania czyli nie ma lc55. Tankując później verve wszystko ok i później znów próba że zwykłym On 52.4 z dodatkiem i znów akustyka gorsza i wibracje i później Verva sama i jest ok.
 
Ostatnio pierwszy raz wlał do baku Archoila mój ojciec i silnik zdecydowanie mniej klekocze (1.7 CDTI).
Na verva u siebie nie odczułem żadnej różnicy, zwykły ON z Archoil owszem.
 
Back
Top