• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ARCHOIL AR6900-D MAX - dodatek do oleju napędowego

Często popełniany błąd :D

Przeważnie jest z górki i z wiatrem jadąc z DE

Na zdjęciu nie widać ale średnio często dmucha z Niemiec

7DE8D284-B0F8-4845-AAC0-7C4886D4BD50.jpeg


Polskie paliwa są bardzo dobrej jakości i tego będę bronił :)
 
@Bodex kiedyś były robione jakieś testy paliw i mit super jakości niemieckich paliw padł, generalnie w Polsce paliwo jest już bardzo dobrej jakości. Między innymi przebyty dystans itp. aczkolwiek nie neguję
 
ogólnie to wszyscy mnie rozbrajacie z tym zbieraniem się od dołu, od góry itp.. co za problem kupić kostkę obd i dedykowaną appkę ze sklepu play, która zrobi wam pomiary 0-100, 100-200?... wtedy wyjdą wam te "różnice" podpowiem - wyniki na każdym z paliw będą takie same :) ewentualnie na olx można wypożyczyć Racelogic, Dragy itp jak chcecie mieć jeszcze dokładniejsze pomiary :)

To raczej kwestia tego jak się odczuwa przyspieszenie. Mnie też się bardziej podoba to jak silnik działa na VP100 niż na 95, praca silnika jest gładsza, mniej agresywna (wiadomo dlaczego, ale to inna sprawa), mogą być trochę mniejsze wibracje. Jak się nie słyszy/czuje jak się silnik wysila pod obciążeniem to ma się wrażenie że lepiej (łatwiej) ciągnie.

Wiadomo, że paliwo czy dodatki to maks parę koni i to przy dobrym wietrze dodadzą a to w żaden sposób nie wpłynie na przyspieszenie. Ale złudzenia też dobra rzecz i dają poczucie że się dobrze wydało pieniądze :) To tak jak z dodatkami do paliwa czy oleju :)
Post automatically merged:

Każdy kto jeździ regularnie do Niemiec potwierdzi , że na ich paliwie zrobi więcej , niż na Polskim i na Polskim silnik głośniej rzęzi.
Ja raczej Czechy/Austra/Szwajcaria no i benzyna, ale bez względu na to gdzie tankuję, to różnice w przejechanym dystansie są pomijalne. Bardziej wpływa wiatr, temperatura czy moje lepsze/gorsze samopoczucie więc i to jak agresywnie jadę niż samo paliwo.
 
Każdy kto jeździ regularnie do Niemiec potwierdzi , że na ich paliwie zrobi więcej , niż na Polskim i na Polskim silnik głośniej rzęzi.

Kilometry to tylko kwestia wiatru, w naszej lokalizacji zwykle są wiatry zachodnie (wieją z zachodu) dlatego jadąc pod wiatr spalisz więcej. Od czasu do czasu zawiewa że wschodu (głównie zimą) wtedy notowałem analogicznie mniejsze spalanie jadąc z Polski. Podczas orkanów zużycie paliwa potrafiło skoczyć o 3 litry w górę.
W tym kierunku zrobiłem milion kilometrów więc opinię mam wyrobioną.
 
Każdy kto jeździ regularnie do Niemiec potwierdzi , że na ich paliwie zrobi więcej , niż na Polskim i na Polskim silnik głośniej rzęzi.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Owszem tak było w latach 90-tych (Paliwa mieszane na potęgę) obecnie nie widać różnicy.
 
Last edited:
U mnie jest najmocniejszy na niskich obrotach z dodatkiem Mannola
Czy mógł byś napisać coś więcej o mixie jaki robisz? 😉Chodzi mi o proporcje i czy ten mannol to ten dodatek za nie całe 30zl?😉
 
Robiłem mixa 50/50 z Archoilem, a obecnie jeżdżę na podwójnej dawce Mannola Diesel Ester Additive.
 
Ja bym osobiscie unikal mieszania dwoch roznych dodatkow, gdzie sa zastosowane inne technologie itp. A dany dodatek moze dzialac tylko i wylacznie jezeli sie go doda w odpowiednim stosunku, moze np. dojsc do wytracania jednego dodatku przez drugi.
 
Nie popadajmy w skrajności, zaraz pojawia się płukanki do zbiorników paliwa
 
Skrajnością jest lanie podwójnej dawki dodatku gdzie producent wyraźnie pisze o proporcji 1:1000.
 
Nie potrafię odpowiedzieć, bo ostatnie wypalanie musiało skończyć się przed czasem biorąc pod uwagę ilość sadzy w filtrze i przejechane kilometry od momentu kiedy miało miejsce.

Czasami jak odpalam apke i uda mi się wbić w moment regeneracji filtra i doprowadzić proces do końca, ale zwykle tylko widzę że zbiera sądzę
 
Last edited by a moderator:
Skrajnością jest lanie podwójnej dawki dodatku gdzie producent wyraźnie pisze o proporcji 1:1000.
Dlaczego, ja od początku stosownia mannola daje podwójną dawkę dodatku tz.100ml na~48L paliwa,i nic złego sie nie dzieje, wręcz przeciwnie.
 
Skrajnością jest lanie podwójnej dawki dodatku gdzie producent wyraźnie pisze o proporcji 1:1000.
Przez wzgląd na pompę wysokiego ciśnienia wolę jak ma za tłusto niż za sucho
 
A czy mógł byś się wypowiedzieć czy zmieniły się korekcję wtryskiwaczy? 😉I jakie są Twoje najlepsze odczucia które zauważyłeś przy używaniu tego produktu? Myślę nad ar 6900d ponieważ wiele osób mówi o poprawię korekcji a tutaj narazie cisza.. Może za krótko używane?
 
Last edited by a moderator:
Korekcje wtryskiwaczy stoją w miejscu, zawsze od 0 do -1mg.

Odczucia mam takie że Mannol lepiej ciągnie na niskich obrotach do 2000obr/min, natomiast Archoil miał lepszy dopalacz na wysokich powyżej 2000obr/min.
 
A stosował ktoś K2 Cleaner do dpf?? Na wiosnę wyciągnę DPF do czyszczenia mechanicznego. Teraz chciałem go przeczyścić tak na szybkiego.Użyłem środka LM do kolektora i jestem na plus. Trochę czytałem i na serwisach w innych krajach takich środków używają profilaktycznie co serwis...I tam samochody mają dłuższe przebiegi bezawaryjne. Czyli coś w tym jest,lepiej zapobiegać niż zajechać.
 
Last edited:
Korekcje wtryskiwaczy stoją w miejscu, zawsze od 0 do -1mg.

Odczucia mam takie że Mannol lepiej ciągnie na niskich obrotach do 2000obr/min, natomiast Archoil miał lepszy dopalacz na wysokich powyżej 2000obr/min.
😁🙈 Sfinansuję Ci hamownię, jak wynik - przebieg i krzywa momentu wyjdzie bez zmian to zwracasz siano i dajesz na dobrą whisky, zgoda?
 
Wybrałabym coś od Tunap

 
Back
Top