• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

A co jeśli ktoś widział ,widzi różnicę? w spalaniu,dźwięku silnika. Myli się? ) U mnie w dupowozach zawsze coś do oleju dodane jest. A własnie,z dodatkami tak jest że w samochodach nie widzę różnicy w spalaniu,Corsa tak samo klekocze. Golf znów pracuje ciszej na AR2300+ świeży ole.j W motocyklu [MT09] urwałem około 0,5l paliwa na 100 km dzięki dodatku do paliwa. Jeżdżę dość agresywnie i pamiętam że w tamtym roku miałem o wiele wyższą średnią na 100km/l.
Jako ciekawostkę powiem że gdy zacząłem dodawać AR6900-p do paliwa w Golfie Żony cewka dostała padałki. Pierwsza myśl że 6900 załatwiło Żonki 6-kę. Po wymianie kabli,cewki autko śmiga. Więc naprawdę co ludz to inny przypadek.
 
0.5l paliwa, jakieś 2zl i 20 groszy polskich, super oszczędność 👍 nie rozumiesz o co cała konwersacja. Chłop użył stwierdzenia 'mniej pali' ale już na pytanie ILE odpowiedzi nie było. Po drugie pół litra to jakieś jedno mocniejsze wciśnięcie gazu na krótkim odcinku. Przecież to absurd.

Co do cichszej pracy na świeżym oleju akurat żadna nowość, jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś tego nie zauważył. Stąd obstawiam często biorą się odczucia po przejściu z oleju x na y
 
Przy szybkiej,dalekiej jeździe 2zł robi różnice. Zresztą jak Jeździsz turystycznie to wiesz. :) Powiedzmy ja zabawką byłem w Odessie :D A to już jest kawałek drogi :D.Polecam biwak samemu w Rumuni. Las,góry i zwierzaki chodzące koło namiotu w nocy. Wrażenia bezcenne :D


Motocyklem łatwiej wychwycić spadek spalania. Zabawka ma 220 kg-115 kucy. I jeśli ktoś jeździ tak samo szybko i nagle spalanie spada to chyba nie jest efektem urojenia.
 
Last edited:
Czy dystrybutor Archoil w Polsce @wlyszkow może rozwinąć o jakiego osobnika chodzi?

Ze swojej strony dodam, że moje opinie w tym temacie są oparte o własne doświadczenia z tymi dodatkami. Stosowałem je w dwóch silnikach: jednym benzynowym 3UZ-FE, drugim diesla 2.2HDi. Robiłem pomiary akustyczne przy pomocy decybelomierza oraz wibracji silnika z użyciem wibrometru. Obserwowałem też korekty paliwowe i temperaturę przez OBD2. Wspominałem o tym rok temu w tym wątku. Nie zanotowałem żadnego pozytywnego ani negatywnego wpływu dodatków na na pracę silników. Uważam, że stosując olej silnikowy wysokiej jakości nie są one wymagane i dzielę się swoją opinią na tym forum, gdyż w końcu do tego zostało stworzone.
Gwoli ścisłości, wklejony link dotyczy użycia AR9100 w obu ww. silnikach a nie AR9200V2, którego dotyczy ten wątek. Nie wynika z niego aby był stosowany AR9200V2.
 
Może wątpliwości rozwiałyby jakieś obiektyne badania w temacie zmniejszenia zużycia paliwa po dodaniu AR. Takiego czy innego. Na pewno firma Archoil takie badania zlecała, skoro reklamuje produkty jako zmniejszające tarcie. Może moglibyśmy mieć wgląd?
 
No ja od 6 miesięcy na różnych dodatkach od Archoil,do oleju silnikowego jak i do skrzyni biegów,i nie mam zamiaru zrezygnować, skrzynia biegów jest dużo cichsza w vanie przy przebiegu ponad 200 tyś km,a silnik chodzi ciszej mierzone w decybelach w kabinie,a dodatek do paliwa diesel lekko obniżył spalanie ale najważniejsze dał kopa fakt trwało to przez jakieś 4 zbiorniki paliwa aby wszystkie elementy się wyczyściły ale bez dwóch zdań warto.
 
Ja się tylko powtórzę.., u mnie działa i będę stosował.. Do czasu aż w Archoil może wymyślą coś lepszego ;) - po prostu mam zaufanie do tej firmy, bo póki co na tych produktach których do tej pory używałem (i używam) nie zawiodłem się.
 
Można, pytanie czy warto. Na pewno zimny silnik odpala lżej, a jak chroni to można dowiedzieć się z analizy, której sam raczej nie zrobię bo nie zamierzam więcej tyle kasy na dodatek wydać :)
Ja mam w silniku starą formułę, nowa dodatkowo podwyższa TBN i czyści.
 
Niestety rozlewany AR9200V2 jest w starej recepturze. Może następna beczka będzie już wg. nowej i jak będzie to o tym poinformuje.
 
Czy tytułowy dodatek AR9200V2, można wlewać do oleju po kilku tysiącach kilometrów od wymiany? Czy ma to sens? I drugie pytanie, może bez sensu, bo to dodatek przecież. Ale jaki wpływ na silnik ma zwiększony stan oleju z dodatkiem względem samego oleju po wymianie, np. olej 5,7l vs. olej 5,7l +AR 280ml. Chodzi mi o całkowitą ilość płynu w układzie, ponoc zbyt duża ilość oleju nie jest dobra.
 
Można dodać w dowolnym momencie ale na krótko przed wymianą oleju to szkoda wylać niedługo (zwłaszcza jeśli jest plan użycia dobrej płukanki). Dodatek potrzebuje ok 1000km aby wykonać zadanie. Lekka nadwyżka przy sporej misce to nie problem ale zawsze lepiej Max nie przekraczać i pobrać wcześniej tyle ile wypełni dodatek. Zestaw taki jak do pobrania próbki oleju się sprawdza w takich sytuacjach albo po prostu strzykawka 100ml z apteki i wężyk igielitowy 4mm.
 
Dla posiadaczy większych misek olejowych jest już AR9200v2 (nowy) w puszkach 500ml ;-)
 
Przy ostatniej wymianie oleju na Meguin SL zastosowałem dodatek Xado maximum stage 1. Teraz chce przejść na Ravenol VST i dodać archoil 9100 lub 9200. Pytanie czy jest sens wlewać kolejny dodatek a jeśli jest to który lepiej. Autko Saab 9-3 z b207R pod maską, moc seryjna 210PS z planem wirusa na okolice 250-260.
 
Jeśli nowy olej jest bez dodatku już to warto dodać 9200v2. Dodatki serii AR9000 stosujemy do każdej wymiany oleju
 
Back
Top