• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Chcesz dodatkiem zwiększyć moc silnika...?
Nie chce wprost zwiększyć mocy, ale sprawdzić czy działanie AR9200V2 jest wogóle mierzalne. Wybieram sie do kivi na podniesienie mocy tak na 450+, ale wcześniej trzeba zrobić pomiary przed stage 1/2, więc mogę dodatkowo sprawdzić czy ten dodatek daje jakiekolwiek mierzalne efekty - może moc o te 1-2 km wzrośnie może spadnie ??? Kompresja wzrośnie może spadnie... ciśnienie oleju wzrośnie może spadnie, temperatura oleju przy dużym obciążeniu wzrośnie może spadnie ??? Ot taka ciekawostka czy działanie AR9200V2 jest mierzalne i robi coś ciut lepiej czy gorzej ??? Osobiście wierze w to że da jakiś efekt mierzalny na plus - po to go kupiłem i chcę go zastosować, że działa na PLUS :) Sporo osób mówi, że subiektywnie czuje dużą różnicę, że to dobry środek/specyfik i wiele osób poleca, ale nigdzie nie znalazłem żadnego realnego testu, sprawdzenia jakiegoś mierzalnego efektu oddziaływania na silnik. JAK OBSTAWIACIE COŚ MIERZALNEGO WYJDZIE ??? :cool: ??? Może nawet jakiś filmik chłopaki z tego zrobią ? : https://www.youtube.com/c/JagodowyTV/videos
 
ale sprawdzić czy działanie AR9200V2 jest wogóle mierzalne
obstawiam granice błędu pomiarowego.

może moc o te 1-2 km wzrośnie może spadnie ???
Tyle to nowym filtrem powietrza zyskujesz, albo napompowanymi prawidłowo kołami. Druga kwestia, że takie różnice są w ogóle nieodczuwalne.

JAK OBSTAWIACIE COŚ MIERZALNEGO WYJDZIE ???
Nie. Albo jak już, to jak wspominałem - granice błędu pomiarowego.
 
Zagadaj z Jagodzianką, niech ogrywa Archoila ale z drugiej strony ludzie zobaczą, że nie ma różnicy w wynikach i będą nosem kręcić, że bubel tak jak paliwa premium nie sprawiają, że jedzie się "szybciej", zapominając, że to jeszcze smaruje, czyści, konserwuje tylko tego nie widać.
 
Czasami o 10C niższa temp oleju to być albo nie być.
Przykładowo zasada dla ATF jest taka, jeśli masz temp pracy ile temp termostatu np 90C to wymiana ATF co 80kkm standard ale jeśli masz stale 100C czyli 'tylko' 10C wyżej to wymiana co 40kkm a jeśli masz 110C to już co 20kkm czyli 4x krócej niż norma. Tak starzeje się przegrzewany środek smarny.
 
No właśnie też mnie interesują te temperatury bo jak temperatura oleju - silnika spadnie to będzie realnie wskazywało, że środek smarny działa. Jak mam V8 ok. 400km to już sie grzeje niemiłosiernie, jak dojdzie kilka kucyków to obniżenie tarcia = temperatury oleju/silnika będzie jak najbardziej wskazane. A fakt faktem, że czasem lubię ostrzej przegonić auro ;)
Post automatically merged:

Zagadaj z Jagodzianką, niech ogrywa Archoila ale z drugiej strony ludzie zobaczą, że nie ma różnicy w wynikach i będą nosem kręcić, że bubel tak jak paliwa premium nie sprawiają, że jedzie się "szybciej", zapominając, że to jeszcze smaruje, czyści, konserwuje tylko tego nie widać.
Niby paliwa premium nie robią różnicy, ale chłopaki przed shamowaniem auta zawsze leją minimum 98 a często 100... Po co jak nie ma różnicy ???
 
Last edited:
Ten Pan się zna na tych produktach, więc jak pisze, że najlepiej 40ml/1l to tak najlepiej. Dzięki za info - tak zrobię.
Ogólnie zamierzam pogrzebać trochę przy silniku wybieram sie do kivi racing może zrobimy pomiary przed i po z tym AR9200v2.
Ile zalecasz na nim przejechać, aby był realny efekt do pomiarów ?
To powiedz, żeby odcinek z tego nagrali 😉
Post automatically merged:

No właśnie też mnie interesują te temperatury bo jak temperatura oleju - silnika spadnie to będzie realnie wskazywało, że środek smarny działa. Jak mam V8 ok. 400km to już sie grzeje niemiłosiernie, jak dojdzie kilka kucyków to obniżenie tarcia = temperatury oleju/silnika będzie jak najbardziej wskazane. A fakt faktem, że czasem lubię ostrzej przegonić auro ;)
Post automatically merged:


Niby paliwa premium nie robią różnicy, ale chłopaki przed shamowaniem auta zawsze leją minimum 98 a często 100... Po co jak nie ma różnicy ???
Bo oni zapłon przestawiają.... A często jeszcze wałki rozrządu
 
To powiedz, żeby odcinek z tego nagrali 😉
Post automatically merged:


Bo oni zapłon przestawiają.... A często jeszcze wałki rozrządu

Tylko jak auto strojone na paliwie setce to potem można się zdziwić jak auto gorzej jedzie na pb95 😁
 
Zobaczymy co z tego wyjdzie, teraz testuję ARCHOIL AR6400-P MAX
Jak wyjeżdżę to płukanka Oilem ReleaseTech Power
Później olej MEGUIN MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40
I na koniec testy Archoil AR9200 V2
 
Jak wlejesz 2 setki więcej nic się nie stanie silnikowi. :) Zobacz jak ludzie jeżdżą z nadmiarem mieszanki olejo-paliwowej przy dieslach z dpf. Potrafią mieć z litr lub wiecej i silnik nie wybucha. Miska olejowa to nie apteka.
Zgadza się, tylko paliwo w oleju zawsze źle działa, a ten specyfik ma dobrze działać, chciałbym w punkt i od MAX stanu zaczynać. Czyli 40ml i +/- 10% to wyjdzie 190ml.
Sporo osób mówi, że subiektywnie czuje dużą różnicę, że to dobry środek/specyfik i wiele osób poleca, ale nigdzie nie znalazłem żadnego realnego testu,
W tych czasach piszą przeważnie ci niezadowoleni, a to wypacza całość opinii . Natomiast jeśli sporo osób poleca, to trzeba się cieszyć, że w tym przypadku zadowolonym chce się pisać. Ten specyfik ma więcej niewidocznych zadań.

Po co jak nie ma różnicy
Bo na takiej lepiej się stroi.
 
Zgadza się, tylko paliwo w oleju zawsze źle działa, a ten specyfik ma dobrze działać, chciałbym w punkt i od MAX stanu zaczynać. Czyli 40ml i +/- 10% to wyjdzie 190ml.

W tych czasach piszą przeważnie ci niezadowoleni, a to wypacza całość opinii . Natomiast jeśli sporo osób poleca, to trzeba się cieszyć, że w tym przypadku zadowolonym chce się pisać. Ten specyfik ma więcej niewidocznych zadań.


Bo na takiej lepiej się stroi.
Ale na jagodowy TV widać jak często jadą zalać auto 98/100 na pierwszy pomiar dopiero nowa mapa i kolejny pomiar. Zatem już pomiar referencyjny robią na 98/100 ??? Jakby chcieli "oszukać" to pierwszy pomiar 95 potem dopiero 98/100 nowa mapa i pomiar z wynikiem "wzrostu" Tak samo jak ogląda się na YT filmiki z firmami co to profesjonalnie stroją auta to zawsze polecają 98/100 niby nic nie daje... ale ???
 
Pierwszy pomiar przy 95, potem lejesz 98, robisz mapę pod 98 i pokazujesz klientowi ogromne wzrosty mocy, które okażą się trochę niższe jak klient zatankuje 95.
 
A może taki test ?
Jest tutaj z AR9200V2 i ten sam olej, więcej niklu- wolframu, oraz widać jakby było więcej Mo i dużo więcej Mg, w porównaniu do drugiej analizy tego oleju.
Różnica była by tylko wersji AR9200V2 wtedy, a teraz. Oraz może w warunkach.
Ale jak chcesz, to kto ci zabroni ;)
 
Last edited by a moderator:
Jest tutaj z AR9200V2 i ten sam olej, więcej niklu- wolframu, oraz widać jakby było więcej Mo i dużo więcej Mg, w porównaniu do drugiej analizy tego oleju.
Różnica była by tylko wersji AR9200V2 wtedy, a teraz. Oraz może w warunkach.
Ale jak chcesz, to kto ci zabroni ;)
Tak, ale można by zobaczyć realne starzenie sie oleju/tej mieszanki na przestrzeni 5 000 - na 10 000 i na 15 000 przebiegu w warunkach miejskich. Bo jak olej/mieszanka taka super i utrzyma parametry do 15 tys. to po co zmieniać na 10 tys. ? z drugiej strony może już lipa wyjdzie na 10 tys. ??? Ot taka ciekawostka ;)
Ile trzeba wysłać oleju do analizy ???
 
Oleju trzeba wysłać 100ml +opis, poczytaj co i jak z próbką.
Między tamtymi UOA, widać tak jakby 9200 był pomocny w KV100C między 4.4kkm a 8.8kkm, oraz jakby TBN mniej spadał dzięki temu, ale fosforu coś wyparowało. Jednak nawet przy paliwie i wodzie w tym oleju, a tym bardziej samym oleju widać, że może być na 15kkm. Wydaje mi się, że UOA po 5kkm samego oleju, a tym bardziej z 9200 nie ma sensu.
Oczywiście możesz UOA zrobić, ale chyba dopiero po 10kkm, może będzie inny obraz ze względu na nowe 9200 i warunki bardziej miasto.
 
Nie "wyparowało", tylko P z ZnDDP ulega zużyciu. A nie mamy wzorca w postaci świeżego oleju z tej konkretnej partii, doskonale to widać również na FTIR w dwóch obszarach. A tak to tylko spekulacje.
 
Last edited by a moderator:
Złe słowo, ubyło lepsze. To inne przypadki i inne silniki, ale ubyło z 9200, nie powinno być czasem odwrotnie.
Wzorca z partii brak, no ale tak bez partii patrzy się na VOA do 3 lat jako aktualne.
 
Back
Top