• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Ja mam olej brudno szary po dodaniu AR9200. Sam już nie wiem czy stara czy nowa wersja.
 
@mercmania Tak na puszce pisze AR9200V2, jeszcze zostało mi 30ml.
Osobiście też bym się zdziwił na taki kolor, bo nikt takiego nie wymieniał tu, ale też mało kto wstawiał foty po wymieszaniu.
Jednak tak myślę, że nie da się tego dokładnie określić, bo różne środowiska i oleje, różnie to wychodzi. Po prostu Ty masz czarną, a ja z mleczkiem.;) Jeśli nie ma nic w mieszance poza płynnością, to pewnie jest OK. Pisałeś o analizie 9200V2 w oleju, dobry kandydat :cool:
Chyba pójdzie do analizy - tak na 5 tys. jak będzie ok to do 10tys. i znowu, jak będzie ok to do 15 tys. i ostatni test.
Jak wyjdzie OK to zalewam ponownie taki mix, jak wyjdzie "słabo": to kolejnym razem juz bez dodatków Ravenol RCS lub zaszaleje i RedLine 0w40
Post automatically merged:

Ja mam olej brudno szary po dodaniu AR9200. Sam już nie wiem czy stara czy nowa wersja.
Po kolorze, zapachu, smaku nie rozpoznasz - sprawdzałem i pod tym kątem są takie same - jedyny miarodajny test to chlupanie; nowy stary mniej chlupie, nowy nowszy bardziej chlupie - a jak chlupie twój ? 🤔
 
Last edited:
No to chlupiemy sobie i łyczek na smaczek,🥂 świry. ;)
Analiza OK, ale "mininitów" w analizie nie zobaczymy, mają protokół "chowaj się gdzie tylko można". 👾

Kupiłeś 2 x 9200, a wlyszkow czy 8.2L czy 8.5L radzi 1 x 9200, temat płukanki, nie przesadziłeś czasem z dawką, % ?

Jak widzisz odezwali się ci z "małą czarną"☕, więc ja mam kolor zgodny z wstecznymi info, a Ty ze świeżymi i jest OK.
Jak na razie w dodawaniu jakichś specyfików, mam tylko wiarę w AR i Oilem. Te produkty są tu najlepiej opisane, sprawdzone i przetestowane. Nie patrzę na taniochy i nie zamierzam losowo coś wlewać, bo tak. Nie chodzi mi o same mega efekty, chodzi o brak obaw w zalewaniu (wystąpił z czasem), wsparcie tu na forum. A efekty po tych specyfikach zauważam, choć pełniej by było po otwarciu silnika, ale nie narzekam. W jakim sklepie można uzyskać taki kompleks. Starsza wersja była stosowana przez ludków z forum, to i nowa również. Akurat Ty czy ja trafiliśmy na okres przejściowy. Jeśli nawet ktoś ma starszą, to po tym interwale już wszędzie będzie nowa i kolejny interwał będzie z nową wersją.

Nie ma się co martwić, dalej do przodu.
 
Last edited by a moderator:
Ja chciałbym zapytać czy któryś Archoil (jeśli tak to który z modyfikatorów tarcia) mógłbym zastosować w skuterze Yamaha Majesty 400 (sprzęgło suche więc bez obaw). Sprzęt posiada jeden cylinder, na wtrysku, kręci się max do 9000, oliwy wchodzi 1,7l.
 
No to chlupiemy sobie i łyczek na smaczek,🥂 świry. ;)
Analiza OK, ale "mininitów" w analizie nie zobaczymy, mają protokół "chowaj się gdzie tylko można". 👾

Kupiłeś 2 x 9200, a wlyszkow czy 8.2L czy 8.5L radzi 1 x 9200, temat płukanki, nie przesadziłeś czasem z dawką, % ?

Jak widzisz odezwali się ci z "małą czarną"☕, więc ja mam kolor zgodny z wstecznymi info, a Ty ze świeżymi i jest OK.
Jak na razie w dodawaniu jakichś specyfików, mam tylko wiarę w AR i Oilem. Te produkty są tu najlepiej opisane, sprawdzone i przetestowane. Nie patrzę na taniochy i nie zamierzam losowo coś wlewać, bo tak. Nie chodzi mi o same mega efekty, chodzi o brak obaw w zalewaniu (wystąpił z czasem), wsparcie tu na forum. A efekty po tych specyfikach zauważam, choć pełniej by było po otwarciu silnika, ale nie narzekam. W jakim sklepie można uzyskać taki kompleks. Starsza wersja była stosowana przez ludków z forum, to i nowa również. Akurat Ty czy ja trafiliśmy na okres przejściowy. Jeśli nawet ktoś ma starszą, to po tym interwale już wszędzie będzie nowa i kolejny interwał będzie z nową wersją.

Nie ma się co martwić, dalej do przodu.
Ar9200 wlałem tyle co producent zaleca 40ml na 1l - odmierzałem dokładnie (strzykawka co do 1ml) oleju wlewam 8,5-9l - zuzyłem 1i2/3 opakowania ar9200
Płukankę oilem zrobiłem tak jak producent zaleca - wlałem 2 puchy 15 minut i zlewka gorącego.
 
Last edited by a moderator:
Chyba pójdzie do analizy - tak na 5 tys. jak będzie ok to do 10tys. i znowu, jak będzie ok to do 15 tys. i ostatni test.
Jak wyjdzie OK to zalewam ponownie taki mix, jak wyjdzie "słabo": to kolejnym razem juz bez dodatków Ravenol RCS lub zaszaleje i RedLine 0w40
Post automatically merged:


Po kolorze, zapachu, smaku nie rozpoznasz - sprawdzałem i pod tym kątem są takie same - jedyny miarodajny test to chlupanie; nowy stary mniej chlupie, nowy nowszy bardziej chlupie - a jak chlupie twój ? 🤔

No trochę chlupie :p
Jak co dodawalem przy dużych mrozach to wydawal się gęsty (ale trzymany w domu). A teraz to co zostało w puszce jest w temp. pokojowej i dosyć płynne.
 
@Zielony34 Nigdzie nie napisałem nawet raz słowa że AR9200V2 LL dodał mocy, bo nie o moc tu chodzi. Mowa o tym, że silnik słabiej zwalnia bez gazu na biegu, ( tempomat ) spalanie w dół niższe, a do góry spalanie wcześniej się zatrzymuje niż szczyt wzniesienia. Sprawa dotyczy sytuacji hamowania silnikiem i tego co się dzieje podczas jazdy drogą S z tempomatem. Nie wnikam w innych powtarzalność, moja jest aż za dobra. Jak chcesz to rozpiszę ci te warunki obydwu sytuacji na PW. Czy masz dostępne jakieś opracowania/badania na ile dodatek ma/może mieć wpływ na silnik? Bo tak to zostaje to co ja widziałem i opisałem, kontra twoje nie możliwe.

Jak jadę tym autem, to nie tylko jadę, ale i wszystko obserwuję, tym bardziej na S z tempomatem jest na to czas. Mój silnik powinien być już czysty w środku, ten specyfik może mieć odpowiednie pole do popisu. Zielony34 tak obiektywnie, jak nie stosowałeś to może zastosuj, sprawdź sam. Może przegapiłeś tu post #375, inni odbierają to inaczej, czy to jako potwierdzenie, czy jako zachęta, nie pytałem.

Słowa i twierdzenia sceptyka kontra fizyczne obserwacje, nie przekonają mnie do wymazania tego co osobiście widziałem. Odwrotnie, to czego ktoś nie widział, a ma brak wiary w segment i mamy klops. Ale ja swoje widziałem. Sceptyczny jestem od początku, poczynając od płukanek, ale różnimy się w tym segmencie tym, że ja stosuję i sprawdzam, dalej się wypowiadam. Dobrym przykładem jest płukanka postojowa, jej podstawa usuwa więcej starego oleju, bez zastosowania i sprawdzenia, to tylko wiara a nie potwierdzona fizyczność w danym przypadku. Dyskusja w wątku o hamulcach nie ma sensu, tu piszą ludzie co 9200 stosowali.
 
Pozwolę dołożyć swoje 3 grosze. Tydzień temu zalałem ar9200v2 do swojego 1.8t.
Olej Eurol fluence 5w40 poprzedzone płukanką Oilem, i powiem wam ze silnik ewidentnie ucichł i łagoniej pracuje, oraz od momentu zalania dodatku nie słychać przy porannym odpalaniu łańcuszka( do tej pory nie zawsze ale zdarzało się że zabrzęczał 1s lub 2s)
Dalej pozostaje jeździć i obserwować pacjenta.
 
Pozwolę dołożyć swoje 3 grosze. Tydzień temu zalałem ar9200v2 do swojego 1.8t.
Olej Eurol fluence 5w40 poprzedzone płukanką Oilem, i powiem wam ze silnik ewidentnie ucichł i łagoniej pracuje, oraz od momentu zalania dodatku nie słychać przy porannym odpalaniu łańcuszka( do tej pory nie zawsze ale zdarzało się że zabrzęczał 1s lub 2s)
Dalej pozostaje jeździć i obserwować pacjenta.
Będziesz Pan zadowolony...
Post automatically merged:

Będziesz Pan zadowolony...
Ja zalałem AR9200v2 do jednej z dwóch sprężarek śrubowych 15kw jakie mam na firmie. Na tej która pracując w tych samych warunkach miała o 5 stopni wyżej niż stojąca obok. Na razie zrobiła z 200h pracy i różnicy nie ma (dalej temperatura jest wyższa), ale czekamy do końca interwału i wtedy będziemy wyciągać wnioski...
 
Ponieważ przykładów nigdy za mało, to zamieszczam tu podobny w temacie z innego wątku.


@Zielony34 to jest dobra powtarzalność jak moja, widać że nie wszyscy kierując biernie patrzą do przodu i pędzą do samego zatrzymania. Mi podobnie wychodziło i musiałem mocniej dohamować, niż przed zastosowaniem 9200V2. Polecam Ci wcześniej odpuszczać gaz, czyste oszczędności. Dawno temu interesowałem się chwilowym spalaniem podczas hamowania silnikiem. Bo kiedyś raczej dolatywałem bez biegu, a już od dawna jest w tym zmiana, być może 10 lat z DSG miało na to wpływ, nie wiem. Tematem jest sytuacja dolotu z hamowaniem silnikiem i u mnie tempomat z podziałem w dół i do góry. Proszę nie ubierać tego w moc, nikt o tym nie pisze, co do śliskości to mało techniczne, ale bliskie.
Czemu tempomat, zauważam lekką różnicę tak jakby z nogą na gazie zawsze coś przesadnie się naciska, a przy tempomacie widać jakby mniej, tak jakby tylko tyle co trzeba (chwilowe spalanie). Dlatego jeśli jest tylko dobry odcinek drogi, to stosuję zawsze tempomat.
 
Panowie, potrzebna fachowa rada. Pacjent to skrzynia automatyczna z MB GLK 722.9 7 tronic.
Muszę wymienić w niej olej, poprzez częste interwały - tj. odkręcam miskę, zmieniam uszczelkę i śruby mocujące, spuszczam ok 4litry, dolewam poprzez otwór na bagnet od poziomu oleju w skrzyni, równowartość świeżego. Po 5 tyś km ponawiam całą procedurę.
Czy AR9200v2 jest bezpieczny dla tej skrzyni? Po 2-3 pełnych cyklach chciałbym go dodać do skrzyni alby ta miała troszkę "lżej" i łatwiej jej się pracowało.
 
Co do AR to Ci nie pomogę, ale w skrzyni ZF w BMW ja lałem K2 Militec1 i żadnych skutków ubocznych nie zauważyłem. A zdecydowałem się na niego po informacjach, że ludzie w terenówkach do off road leją go do automatycznych skrzyń.
 
Polecam Lubeguard Platinum. Jest dedykowany do skrzyń i ma świetne opinie. Sam stosuje i jestem zadowolony.
 
Wlyszkow poleca 25ml AR9100 na litr ATF ale wg mnie to jak stosowanie oleju 2T do ON. Sprawdzone i działa choć nie do tego celu zaprojektowane 🤔 ;)
 
Panowie szybkie pytanie. Co lepiej dolać do Punciaka 1.2 65km z 2008r. świeżo po wymianie oleju? Myślałem właśnie nad AR9200v2 lub AR9100? Olej przed wymianą być dosyć czysty, autko ma 138tys przelotu. Oliwa 5w30. Do tego regularnie leje AR6900-P MAX.
 
9200v2 200ml tam może nawet na 2 wymiany wystarczyć ;-)
 
Ja bym do punciaka nic nie łał. Co chcesz osiągnąć tym dodatkiem?
 
Najbardziej zależy mi na ochronie silnika i zachowaniu go w czystości. Punciak jest codziennie deptany ile fabryka dała (czyli nie za dużo:) na S8 na odcinku 20km.
 
czy to było Złośliwe? Mówię przez pryzmat wypowiedzi @Skipera. Bycie szyderczym, złośliwym, uszczypliwym niszczy forum. Ludzie przestaną w ogóle pisać na forum. Już pojawia się mniej tematów. Może warto się zastanowić, odpuścić. Ale nie, musiałem źle to odebrać
Jeszcze się nie przyzwyczaiłeś pewnie.
Pytanie czy jakaś tam wiedza usprawiedliwia cięto językowe tłumaczenia. Dla mnie wcale to nie uczy, tylko odpycha i stawia po kontach. Dawne zasady szkolne, linijka łapka i nauczyciel ma zawsze rację.

@Zielony34 skoro stosujesz zwyczajowo hamowanie silnikiem i masz jakieś stałe punkty. Piszę z pamięci, bo post wyleciał. To ja doświadczony fizycznym działaniem tytułowego specyfiku, wyciągam rękę do ciebie sceptyka totalnego i proponuję. Stać mnie jeszcze na gest, nie muszę oszczędzać. Ja zapłacę u @wlyszkow za tą puszkę i poleci prosto do ciebie na test. Reflektujesz czy trefisz. Nic nie tracisz, nic nie zyskujesz, poza doświadczeniem. No może tylko Renata odżyje.
 
Back
Top