• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Jeśli masz 500ml AR9100 to wystarczy pewnie na wszystko i będzie OK
Tzn było 500 ml raz ja użyłem 150ml i raz córka do wymiany oleju , więc zostało 200ml .
Może dokupie AR 9xxxV2 I dam tym razem do silnika.
W silniku planuje zrobić płukankę też AR

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
@wlyszkow jaka jest różnica pomiędzy gotowym miksem a samodzielnym wymieszaniem 9200v2 i 9100? Poza ilością cieczy rzecz jasna
Nie mogę ujawnić dokładnego składu 9100 i 9200v2 ale pełna dawka obu produktów czyli 75ml na L da wyższy TBN niż miks koncentratów gdyż 9200v2 ma dodatkowy detergent. Jeśli chodzi o redukcję tarcia i zużycia to te 75ml nie da nic więcej niż miks bo w nim są pełne dawki obu nanotechnologii.
 
Tzn było 500 ml raz ja użyłem 150ml i raz córka do wymiany oleju , więc zostało 200ml .
Może dokupie AR 9xxxV2 I dam tym razem do silnika.
W silniku planuje zrobić płukankę też AR

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
Ok to 9100 do skrzyni manualnej (8-10%) a 9200v2 do silnika.
 
@wlyszkow
To ja odwrócę pytanie, czy jest sens stosować AR9200v2 w takim silniku jak 2.0hdi dw10ated? AR9100 jest tańszy a wydaje się w zupełności wystarczający w takiej konstrukcji.
 
Cena obecnie jest jednakowa więc można teraz sprawdzić samemu. :)
9200v2 zwłaszcza w silnikach o większym przebiegu oferuje znacznie grubsze wypełnianie powierzchni ulegających zużyciu.
Warstwa nanoboranów z 9100 jest cieńsza aczkolwiek bardzo mocna i wytrzymała przez co świetnie zapobiega zużyciu i można 9100 stosować praktycznie od nowości silnika i wtedy nie będzie potrzebne nic innego.
Oba produkty nadają się do stosowania w oleju o najniższej dopuszczalnej lepkości, którego silnik nie spala, wtedy pokazują pełnię swoich możliwości a użytkownik zyskuje dodatkowo niższe spalanie, niższe zużycie także podczas rozruchów, lepszą pracę zimą itd.
 
Do silnika BMW B47 140kW przebieg 63tyś, lepszy będzie 9100, czy 9200? Obecny olej to BMW Twinpower 0W30 LL04.
i drugi:
Silnik BMW N47 przebieg 174tyś. ?
 
Pytanie do @wlyszkow czy zastosowanie jakiegokolwiek dodatku z serii AR 9xxx może przyczynić się do zmiany formulacji oleju na tyle, aby dość znacząco pogorszyć właściwości oleju? Chodzi o sytuację czysto teoretyczną.
 
Nie, nie po to powstają, oczywiście należy przestrzegać dawkowania bo to dodatki a nie oleje. ;-)
 
1.4 hdi- 148tys i 17lat olej specol gold 5w30, ale lane było od 0w40 do 5w40 i zostaje juz przy 5w30.
1.6 hdi-100tus i 4 lata, olej total ineo first 0w30,lecz tu będzie zmiana w kierunku albo castrol c2 0w30 albo specol gold 0w30, o dpf sie nie martwię bo silnik nie zużywa oleju.
 
Zrób zapas 0W30 mid saps po ~100zł za 5L, dodaj 9100 i będziesz zadowolony.
 
Jeśli silniki są w bardzo dobrym stanie, nie biorą oleju nawet niskiej lepkości to bym zaczął od 9100.
 
@wlyszkow a co Twoim zdaniem lepiej wyjdzie w hybrydzie 1.6 T-Gdi KIA? Olej dedykowany 0W-20 SN Plus lub ILSAC-6...
 
@wlyszkow
Mam takie pytanie.
Chciałbym kupić samochód nowy. Oczywiście gwarancja itp. (1.0 TCe LPG)
Ale do każdej wymiany oleju chciałbym dodawać 9100 albo 9200v2. Czy ASO może stwierdzić po kolorze jego dodawanie do oleju ? Czy w razie awarii silnika moga pobrać próbkę oleju i po tym stwierdzić że coś było dodawane ?
 
Lepiej 9100 bo po kolorze nie widać różnicy i można stosować nawet w okresie docierania w obniżonej dawce.

Co do analizy to można znaleźć wszystko, kwestia wiedzy i środków ale dowieść, że AR9100 pogorszyło właściwości smarne oleju silnikowego i spowodowało jego awarię to życzę powodzenia bo nie znam testu, który by coś takiego wykazał i od 30 lat nikt tego nie dokonał.
 
Nie chodzi mi o pogorszenie tylko wręcz przeciwnie... Pewne pierwiastki itp będą dużo większe niż tylko na samej oliwie. Czy ASO robi wtedy takie testy laboratoryjne oleju ?
 
Back
Top