• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

@wlyszkow
Czy zestaw 9100 w oleju i 6900p do paliwa bedzie również dobry dla Opla Astry K 1,4 125km z wtryskiem bezposrednim i GPF? Przebieg 4500 km. ASO wlało Shell Helix Ultra SN Plus 0W20. Ogólnie co serwis to inny olej. Jedni upieraja sie przy normie OV0401547, inni stosuja dexos 1 gen 2 0W20, jeszcze inni 5W30.
 
Szczerze nie spotkałem się ani nie słyszałem aby ASO robiło z własnej woli analizy, czasami prywatne mniejsze serwisy i firmy tuningowe bo oni płacą z własnej kieszeni.

Współpracujemy z rzeczoznawcami motoryzacyjnymi i biegłymi sądowymi ale zdecydowana większość tych analiz jest na wniosek klienta, przez wiele lat może kilka było próbek z ASO ale także były to badania dla klientów a nie dla samych ASO.
 
Tak, zarówno AR9100 jak i AR9200V2 stosujemy do każdej wymiany oleju. Wersji 9200v2 bez TBN nie ma już w sprzedaży.
 
@wlyszkow
Czy zestaw 9100 w oleju i 6900p do paliwa bedzie również dobry dla Opla Astry K 1,4 125km z wtryskiem bezposrednim i GPF? Przebieg 4500 km. ASO wlało Shell Helix Ultra SN Plus 0W20. Ogólnie co serwis to inny olej. Jedni upieraja sie przy normie OV0401547, inni stosuja dexos 1 gen 2 0W20, jeszcze inni 5W30.
Tak, to dobry zestaw do tego silnika także
 
@wlyszkow jeszcze pytanko, w hybrydzie i nowym silniku nie będzie miał pola do wykazania się AR 9200v2? Pytam, ponieważ teraz jest u Was w tej samej cenie co 9100, więc kusi... Jak to widzisz?
 
9200v2 nie stosujemy od nowości bo zatrzymuje docieranie silnika a 9100 można i w hybrydzie im cieńszy smar tym lepiej. 9100 jest cienkie ale wystarczająco mocne.
 
Wszystko jasne, to tak zrobimy 😉 Od kiedy warto wrzucić 9200?
 
Jeśli zaczniesz teraz z 9100 to realnej potrzeby 9200v2 raczej się nie doczekasz ;-) ale jeśli będziesz bardzo ciekaw to po roku i min 15kkm nie będzie przeciwskazań, może następny interwał po 9100
 
W zasadzie, to w poprzednim autku Renault Talisman cały czas leciał 9200 i to od momentu pierwszej wymiany na 3 tyś km... Silnik 1.6 Tce i jak niedawno szedł w inne ręce z niecałymi 110 tyś km, to wszystko było idealnie 😀 więc chyba się dotarł prawidłowo hehe 😀
 
Do B47 bym użył 9100 a do N47 9200v2
@wlyszkow możesz troszkę uzasadnić please? :)
mam obydwa silniki i bardzo mnie to zainteresowało bo do tej pory wlewałem 9100 do obu. :)
Dzięki!
 
W tamtym przypadku chodziło mi o przebieg auta wyższy gdzie jest już większe pole do popisu dla 9200v2
 
Czyli większy sens jest u mnie w N47 (292 000 km) wlać 9200v2?
A do B47 (126 000) 9100?
 
Last edited by a moderator:
N47 9200v2 albo miks a jeśli ten drugi jest OK na 9100 i nie pali oleju to może zostać 9100
 
Proszę o wyjaśnienie. Dlaczego stosujemy miks 9200V2 z 9100? Przecież 9200v2 posiada już cechy 9100.
Do 9200 v2 przyciąga mnie molibden, który ma wyciszać pracę silnika, a którego 9100 nie posiada. Jaką cechę posiada 9100, której nie posiada 9200V2, że zalecasz do nowszych silników z mniejszym przebiegiem właśnie 9100 zamiast 9200V2?
 
Molibden w 9200v2 pełni rolę wspomagającą nano ws2, jest go niewiele i wykonuje on niewielką rolę w porównaniu do nano ws2.

Więcej molibdenu jest w 9400.

Miks daje efekt synergii obu technologii nanoboranów oraz nano ws2, jeszcze niższe tarcie i zużycie niż 9100 albo 9200v2 oddzielnie a do tego nanoborany zastępują detergent stosowany w 9200v2 co skutkuje dodatkowym podparciem EP w miksie zamiast detergentu jak w samym 9200v2.
 
Mógłbyś jeszcze napisać o 9400, jakie są różnice pomiędzy 9200v2 i 9100? Najbardziej interesuje mnie zastosowanie, kiedy w jakich silnikach stosujemy poszczególne preparaty. Tak, żeby zrozumiał laik :)
 
Rozważanie czysto akademickie ponieważ nowy samochód kupię dopiero wiosną 2023r. Silnik 2,4l wolnossąca benzyna 232KM.

Wymiana filtru oleju po 10 rbh, wymiana oleju i filtra po 2000km. Następny serwis po kolejnych 3000km, potem co pół roku czyli 3-5000km w zależności od półrocznego przebiegu. Czy jest sens dodawania czegokolwiek do oleju przy tak krótkich interwałach? Olej z beczki w ASO Toyota niestety 0w20.

Jeżeli jest sens to przy pierwszej wymianie oleju (2000km) wlac 9100, a po pełnym dotarciu około 15000km i później co pół roku miks 9100 z 9200v2? W jakich proporcjach? Do skrzyni manualnej z LSD 9100 przy przebiegu 15000km (dwa lata użytkowania)?

Auto będzie u mnie dożywotnio stąd takie zaplanowane cyrki. 😜
 
Last edited:
Back
Top