• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Zalałem Racing Mix od Archoil czyli mix 9100 i 9200v2 do fiesty st mk8. Zrobiłem miedzy 500 a 600km i pojechałem na tor. Wcześniej przy 28st na torze bez żadnych dodatków na oleju Amsoil 5w20 po 4 szybkich okrążeniach chłodziłem auto bo olej miał już 120st. Ostatnim razem na torze było chłodniej bo 23st i przez pierwsze 2 sesje olej osiągał 120st po 5ciu okrążeniach. Zmiana nastąpiła od 3ciej sesji ponieważ nie byłem w stanie osiagnać 120st nawet po 8 szybkich kółkach gdzie zarówno opony i hamulce zaczęły się przegrzewać a olej nadal max 115- 116st. W tym czasie temperatura powietrza spadła do 22st. Na torze w fieście st mk8 ten racing mix działa doskonale. W moim przypadku się sprawdził. Kawałek okrążenia z popcornem tutaj 🙂https://www.instagram.com/p/CQyu_Lxjpkf/?utm_medium=copy_link
Czy odczułeś dodatkowo np cichszą/gładszą pracę silnika ?
 
Na zimnym silniku jedynie i to dopiero po wizycie na torze. Wcześniej żadnej różnicy nie było być może przez to że miałem około 600km przejechane.
 
Mam jeszcze takie pytanie bo nie wiem czy to już gdzies było. Jak się ma nasz rodowity Ceramizer vs AR 9200. Chodzi mo o ochronę, tarcie, wyciszenie, jakąś „regenerację” powierzchni metalowych. Miał ktoś już z tym do czyniena?
 
Mam jeszcze takie pytanie bo nie wiem czy to już gdzies było. Jak się ma nasz rodowity Ceramizer vs AR 9200. Chodzi mo o ochronę, tarcie, wyciszenie, jakąś „regenerację” powierzchni metalowych. Miał ktoś już z tym do czyniena?
To ja jeszcze dorzucę prośbę o takie porównanie tych 3 produktów Ceratec vs Ceramizer vs AR 9200.
Ciekawi mnie i pewnie większość tu obecnych ocena specjalistów w tej branży...

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Nanotechnologia w estrach w tym gronie występuje tylko w AR9200v2.

Ceratec to mikro hBN czyli heksagony azotek boru
Ceramizer to mieszanka związków/cząstek krzemu i miedzi w oleju mineralnym i wazelinie
 
@wlyszkow
A można tak troszkę ciut ciut prościej do szarego ludu napisać np: co do czego jest zalecane a co nie, co ma jakie skutki uboczne a co nie, itp....

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Różni producenci stosują różne technologie, wszystkie od lat są na rynku. Archoil nigdy nie chciał stosować hBN do olejów silnikowych nawet w wersji nano a miał to w oleju do broni przez lata, uznano jednak że nano ws2 działa lepiej nawet w oleju do broni a także pojawił się AR9100 z nanoboranami w estrach do olejów silnikowych i przekładniowych.
Potem pojawiła się nowa generacja nano ws2 3D obecna w 9200v2.

Co do ceramiki to był fajny produkt AR9300 ale niestety koszty produkcji szybowały rok do roku i kiedy doszły do 400zł w detalu za dawkę na 5L oleju silnikowego to odpuściliśmy.

Teraz wracamy z nową nanocząstką sferyczną o średnicy 5nm dużo mocniejszą od ceramiki nawet, o nazwie nanoC5 od Oilsyn a wygląda to tak jak na zdjęciu nawet w dawce wysokiej regeneracyjnej, oczywiście w odpowiednim estrze. Zero widocznej dyspersji ani osadów na dnie itp dzięki laserowej modyfikacji powierzchni nanocząstki oraz unikalnej czystości co umożliwia jej naturalną dyspersji, brak aglomeracji, zmętnienia w oleju i niewidoczną zawiesinę w olejach smarowych a także naturalne przyleganie do metali.
Termicznie nanoC5 znosi wiele ponad 3000°C (AR9300 było to ok 2000°C)
Mechanicznie niezniszczalne w silnikach ani skrzyniach/mostach, 8x mocniejsze jeszcze od nanoceramiki AR9300.

Ta buteleczka 100ml na 5L oleju czeka na start na 1/4 mili ;-)
38104db070ffaa47b05f6fdd9956ee0b.jpg
 
A jak wyglada Ar9200 vs ceratec? Wlalem ostatnio ceratec i imho hydroregulatory sie troszkę wyciszyly na zimno klekotaly duzo krocej. Do mnie wchodzi 7.5l do tego silnik bierze ok 3 l oleju i koszty archoil bylyby kosmiczne
 
Wnioskuje z tego ze ar 9200 lepiej wypada niż ceramizer. Czy te cząsteczki krzemu/miedzi w ceramizerze mogą narobić jakiegoś bałaganu w silniku lub coś przytrzeć podczas spalania oleju wraz z nimi ?
 
Warto najpierw sprawdzić źródło poboru oleju i zadziałać bo każdy dodatek będzie kosztywny jeśli będzie spalany
 
@wlyszkow
Dziękuję bardzo za odpowiedź teraz już więcej wiadomo co i jak. Rozumiem też że zdradziłeś po części specyfik na który czekam i już nie mogę się doczekać. Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Wybiło 1500km z miksem AR+Mobil1 ESP 5W30.
Co mogę napisać? Niewiele. Po zalaniu AR zapchał mi się odpływ szyberdachu i trochę popłynąłem po ostatnich deszczach, ale na to chyba wpływu dodatek nie miał 😅.

Czy działa? Może i działa, ale w moim przypadku będzie to działanie utajone :p.

Spalanie, bez różnicy.
Hamowanie silnikiem, bez różnicy.
Dynamika motoru, bez różnicy.
Kultura pracy jednostki, na zimnym oleju słychać na upartego poprawę na obrotach jałowych, pod obciążeniem i na rozgrzanym oleju, bez różnicy.

Nie wiem, może w silnikach, które pracują na olejach niskolepkościowych AR nie robi takiej "roboty", jaką opisują tutaj niektórzy, bo bądź co bądź, takie silniki są już skonstruowane z myślą o obniżeniu oporów wewnętrznych. Nie mi to oceniać, daleko mi do takiego poziomu inżynierii.

Zgodnie z pierwotnym założeniem, mamy jeszcze 1000km do podsumowania testu. Wątpię, żeby coś się zmieniło w ocenie, ale nadal czekam na przełom. Chętnie przetestował bym go w Fabii narzeczonej z początkami piston slappingu, czy w C-Maxie taty, może w słabszych benzyniakach, które muszą dać z siebie więcej, żeby napędzić żelastwo, pokazało by to jakieś wymierne rezultaty, ale na chwilę obecną, szkoda mi po prostu dokładać prawie drugie tyle do oleju ;).

Niedługo w ramach testu wpadnie 9100 do motocykla, padło jednak na Triumpha, których silniki pracują jak sieczkarnia, a skrzynie biegów są robione na kowadle. Jeżeli coś się zmieni, to na tym sprzęcie będzie można zauważyć największe różnice moim zdaniem. Ale to już podsumuję w odpowiednim czasie, w odpowiednim temacie.
 
Kusi mnie ten AR9200. Jednak w ramach rozwiania wątpliwości dopytam:
AR9100 czy 9200 do diesel-a z przebiegiem ponad 300tys? Zalany Ravenol VMP 5W30.
 
Wg. Mnie 9200v2. Jakieś płukanki były? Jaki interwał wymian oleju stosujesz? Masz wlany bardzo dobry olej, pewnie bez AR by sobie poradził.
 
Płukanka Oilem postojowa.
Wcześniej zalany olej BMW twin power turbo 5W30 + AR9100.
Interwał wymiany 10tys.
 
Kusi mnie ten AR9200. Jednak w ramach rozwiania wątpliwości dopytam:
AR9100 czy 9200 do diesel-a z przebiegiem ponad 300tys? Zalany Ravenol VMP 5W30.

mam ten sam olej z ar9200v2 w 3.0TDI i jestem zadowolony
 
Ja właśnie dzisiaj odebrałem paczkę od archoil z plukanką 2820 i 9200v2. Czy ten dodatek tez zmniejsza pobór oleju czy nie ma on na to wpływu ?
 
O i ja się chyba skusze na 9200v. 2.0 HDi 130 tys olej LM toptec 4300 zmieniany co10 tys. Gdzie kupic w przyzwoitej cenie?

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top