• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Witam. Posiadam Mercedesa CLA250 2.0 turbo benzyna 211KM o przebiegu 160tys.km i będę wymieniał olej na Ravenol VST 5W40 lecz mam dylemat jaki dodatek Archoil byście polecili zalać AR9100 czy AR9200 ? Dodam że poboru oleju nie ma pomiędzy wymianami co 10tys.km.
 
Na pierwszy raz zacznij od AR9100
 
Albo od razu miksu obu - nie będziesz miał dylematu, który wybrać
 
@CICHY testowałeś nanoC5 z 9400 ? Też dobra synergia jeśli nie ma chęci wydłużania okresu wymiany oleju.
 
Czesc, zastanawiam jaki kupić dodatek do 1.2 tsi i do 1.2 dualjet? 3.8 l+ 3.2 l czyli 7 litrów. Suzuki ma jeszcze rok gwarancji. archoil 9100 czy 9200v2 czy c5 czy c5 plus 9100?
 
@CICHY testowałeś nanoC5 z 9400 ? Też dobra synergia jeśli nie ma chęci wydłużania okresu wymiany oleju.
Jeszcze nie. W Almerze zostały mi jeszcze niecałe 2 kkm do zmiany oleju, W RX8 jeszcze nieco ponad 3 kkm.
Wtedy będę to lał - wersję regeneracyjną - do obu autek.
Natomiast w Almerze pływała już wcześniej nieco ponad 2 kkm mieszanka oleju (na miksie olejów Eneos Sustina w dwóch lepkościach, tj. 2litry 0w20 i 1l 0w50) z dodanym Oilsyn PowerCleaner (LL) łącznie z AR9400 właśnie oraz z mixem AR9100+nanoC5. W porównaniu do samego oleju nastąpiło zauważalna poprawa pracy silnika, zwłaszcza na niższych obrotach i start z zimnego silnika praktycznie "na dotyk". Właściwie to kultura pracy i dostępny moment pozwalał na dość dynamiczną jazdę od razu po odpaleniu bez żadnych odczuwalych zmian w stosunku do jazdy na już rozgrzanym Engine.
Później został dolany jeszcze miks AR9100+AR9200v2 i na tej kompleksowej mieszaninie jeżdżę do dziś.
W stosunku do wcześniejszego mieszańca w/w efekty jeszcze się nieco polepszyły, zwłaszcza na zimnym silniku jest odczuwalnie "lekko i dynamicznie" bez żadnego pałowania. Silnik od razu wchodzi na obroty, "ciągnie" od samego dołu, nic się krztusi, nie rzęzi, no i ma "brzmienie - marzenie", tj. na niskich obrotach mruczy jak zadowolony tygrys, a przy zwiększaniu obrotów dźwięk przechodzi w coraz głośniejszy basowy pomruk, potem "wyraża swoje zdanie" coraz głośniejszym "męskim" głosem przechodząc pod koniec w krzyk brzmiący jak takie basowe "nieeeeeeee" (ale w granicach normy hałasu = nie ogłusza, nie zagłusza, nie ryczy, nie warczy) i po przekroczeniu ok. 140 km/h na piątce zaczyna być... im szybciej, tym ciszej (ale to już taka charakterystyka zaimplementowanego wydechu)...
Czemu o tym piszę??? Bo w porównaniu do generowancyh efektów dźwiękowych sprzed dodania mixu AR9100+nacoC5 jest to wszystko nieco cichsze i cała "linia dźwięku" w pełnym zakresie obrotów zeszła nieco niżej z decybelami. Nie jest to efekt "wow" ale deczko ciszej jest. Włączenie kolejnego miksu AR9100+AR9200v2 nic już w tej konkretnej kwestii nie zmieniło.
No i na koniec - w kontekście średniego spalania - to spadło po tych wszystkich w/w operacjach w tym konkretnym egzemplarzu auta o ok. 6% w dół w stosunku do wcześniejszego chłeptania paliwa mierzonego na przestrzeni ostatniego roku, co opisałem w innym wątku tego forum.
 
Przesadziłem - to oczywiste dla każdego na tym forum :) .
Ale to eksperyment na 5 kkm i to w aucie, które ma już swój wiek (rocznik 1999) i było dość brutalnie traktowane przez poprzednich właścicieli, a ja je doprowadziłem do stanu nówki blachy, podrasowałem zawiechę i sprawy wokółsilnikowe typu dolot-wylot, reszta jest ori i równie wiekowa jak auto, ale w full-sprawności - czyli to wdzięczny obiekt badań i ekperymentów różnorakich dla mnie jest.
I - co ciekawe - ten eksperyment z "nadmiarem" dodatków jest - jak na razie przynajmniej - weryfikowalny pozytywnie😎
 
Nikt...
Słuchajcie słuchajcie miłe dziatki
zamiast na dziwki i alkohol
ta kasa poszła na dodatki
...😇
reszta jest milczeniem☠️
 
Last edited by a moderator:
Wolnoć Tomku w swoim domku.

Jeden może lać naftę , a drugi same dodatki zamiast oleju. Natomiast polecanie tego typu praktyk innym to już jest nie halo.
 
A kto poleca???
Bo ja sobie nie przypominam.
czasami jak ktoś pisze, że ma dylemat AR9100 vs AR9200v2 to piszę, aby zastosował mix obu (jak chce i go stać oczywiście) i po dylemacie... i tyle...
Powyżej to jedynie opisałem pewien cyt. "eksperyment"
Czytamy ze zrozumieniem, proszę.
 
Last edited by a moderator:
Cześć,

FOCUS MK4 2019r. 1.5 ECOBLUE 120km.
Zamówiłem właśnie olej 0w20 Castrola, taki jak podaje producent. Do układu wchodzi niecałe 4 l. oleju.
Zakupiłem również dodatek AR9200v2. Czy to dobry wybór?
Ile wlać tego środka?
 
Cześć Panowie,
Pacjent BMW e61 535d 286km (dpf off) przebieg: 350+tyś.
Będę wymieniał olej oczywiście poprzedzony płukanką, planuje wlać PMO 5w40 Extreme est i myślałem żeby dolać AR9200 V2.
Dobry pomysł?
Pozdrawiam.
 
@Qruczy Do diesla, chyba lepiej było by zacząć od 9100, albo w ogóle zacząć i zostać przy 9100. Lepsze właściwości czyszczące, do tego podnosi TBN, a czy zabezpiecza gorzej? Wątpię, może to moja błędna logika, ale zobacz, że wszystkie miksy to 9100 plus coś tam. Generalnie z tego co udało mi się wywnioskować na podstawie naszego i Niemieckiego oilcluba - gdzie zdecydowana większość stosujących, stosuje 9100 - to 9100 jest bardziej w stronę samochodów cywilnych, 9200 bardziej w stronę tych mocno upalanych, ale może @wlyszkow wyprowadzi na prostą moją logikę.
 
Cześć Panowie,
Pacjent BMW e61 535d 286km (dpf off) przebieg: 350+tyś.
Będę wymieniał olej oczywiście poprzedzony płukanką, planuje wlać PMO 5w40 Extreme est i myślałem żeby dolać AR9200 V2.
Dobry pomysł?
Pozdrawiam.
Będzie OK i zwłaszcza przy tym przebiegu przyda się 9200v2
 
Dzięki za szybką odpowiedź!
Jeszcze tylko jedno, czy puszka 200ml wystarczy? W silnik wchodzi z tego co znalazłem 7.7litra oleju.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top