• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Chcesz mi powiedzieć, że wlane 9200 do oleju silnikowego zaburza spalanie w komputerze? Jeśli tak to nie odpisuj mi już, bo dalsza dyskusja jest bezcelowa..🙃🙃🙃
 
Ale realnego spalania dystrybutor -> bak nigdy nie sprawdzę, bo nigdy nie będę w stanie na tyłu setkach km zapewnić powtarzalności, wystarczy, że wyskoczy korek, wypadek, większe natężenie ruchu, jakis zawalidroga, którego muszę wyprzedzić i wszystko idzie się *****
 
Ale realnego spalania dystrybutor -> bak nigdy nie sprawdzę, bo nigdy nie będę w stanie na tyłu setkach km zapewnić powtarzalności, wystarczy, że wyskoczy korek, wypadek, większe natężenie ruchu, jakis zawalidroga, którego muszę wyprzedzić i wszystko idzie się *****
Wystarczy 100 km.
 
100km to już kwestia zjechania z tej drogi i wjechania w miasto, więc też kicha. Musiał bym dotankowac od razu po tej trasie.. a najbliższa stacja jest w mieście, więc dupa.
Post automatically merged:

Natomiast jeśli różnica jest w komputerze na litr, to realne spalanie też musi być na + (niekoniecznie litr, ale coś na pewno), nie ma bata.
 
Zależy w jakim aucie ale przeważnie komputer dobrze pokazuje zwłaszcza spalanie z trasy . U mnie pokazał z trasy 5.5 L a przy dystrybutorze 5.65 L ale 8 km następnego dnia jechałem przez miasto na stację. Więc max 0.1 przekłamuje a może i nic. W mieście napewno więcej pewnie koło 0.2-0.3 L ,zresztą @Kaczorek79 też wspominał że w mieście minimalne przekłamanie występuje:)
 
Tą trasę 35km robię notorycznie od paru dobrych lat, jest to stała i jednostajna trasa, nie ma na niej żadnych zmiennych, więc jest ona najbardziej miarodajna.. po kilku tys zmiennych pojawia się za dużo, wystarczy jedno wyprzedzanie, żeby w 3l benzynie zniweczyć cały 'test'
Nieprawda. Im wiekszy kilometraż tym badanie bedzie mniej narazone na pojedyncze zaklamania. To tak samo jak wieksza proba do badania statystycznego. Jesli sadzisz, ze jest inaczej.....to wielu naukowców musialo sie mylic.
 
A Ty rozróżniasz faktyczne spalanie (realne) od szacunkowego? Komputer wylicza średnie spalanie z chwilowego zużycia.
Nie ma czegoś takiego, że komputer szacunkowo wylicza średnie spalanie. Bierze pod uwagę korekty krótkoterminowe z odczytów sondy lambda i dynamicznie przelicza, tak więc w trasie musi pokazać realne spalanie. Minimalne różnice mogą wynikać z całkowitego przełożenia wał korbowy -> opona, ponieważ każdy sterownik osobno zapisuje prędkość pojazdu (ABS, ECU, BCM). W ECU jest zapisane przełożenie główne i obwód homologowanego koła, dlatego bez udziału czujników ABS komputer ECU też będzie wiedział, z jaką prędkością porusza się pojazd. Różnica w zużytym bieżniku, czy zmieniony rozmiar opon na inne homologowane, lub niedopompowana opona może ten wynik minimalnie zaburzyć. W trasie wskazanie komputera pokładowego nie powinno odbiegać od rzeczywistego spalania więcej niż 0,1 na dystansie 100 km. W mieście już jest inaczej, bo po uruchomieniu lambda przez chwilę nie działa i komputer nie uwzględnia korekt paliwowych, tylko liczy ze stałej mapy paliwa dla danej temperatury silnika i obciążenia oraz naturalnie z czasów wtrysku.
 
To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich. Mam pytanie: corolla 2007 r. 137 tys. km, VVT-i, 124 KM. Od kilku lat zalewana AMSOIL SIGNATURE 5W30. Jazda głównie po mieście. Co zastosować AR9100 czy AR9200v2? Z góry dziękuję za odpowiedź
 
Do Amsa SS to ja bym już nic nie dolewał, do każdej wymiany płukanka i starczy aż nadto. Trzymać interwał ,i jeździć. Ewentualnie jak już bardzo chcesz i nie masz na co kasy wydawać to zacznij sobie od AR9100.
 
Jak długo utrzymuje się efekt "WoW" po dodaniu ar9200. Dzisiaj wymieniłem w t5 1.9tdi olej. Zalałem Orlen maxexpert 5w40 + ar9200 (pierwszy raz) i szczerze powiem że to nie jest ten sam samochód. Przede wszystkim silnik jest znacząco cichszy. Czy efekt się utrzyma przez interwał 7k km?
 
Jak ci wtryski nie leją to powinien.
 
Jak długo utrzymuje się efekt "WoW" po dodaniu ar9200. Dzisiaj wymieniłem w t5 1.9tdi olej. Zalałem Orlen maxexpert 5w40 + ar9200 (pierwszy raz) i szczerze powiem że to nie jest ten sam samochód. Przede wszystkim silnik jest znacząco cichszy. Czy efekt się utrzyma przez interwał 7k km?
Ja po wymianie oleju zawsze miałem efekt „wow” i ciszej pracował silnik, czy to z dodatkiem czy bez. Tj magia nowego oleju, ale do czasu. Silnik troche przepracuje olej i później robi się głośniejszy. Identycznie miałem z dodatkami AR jeżdżąc po mieście. Czy to był miks 9100&9200 czy solo, silnik zachowywał się podobnie. Dalej stosuje AR, chyba już z przyzwyczajenia i dla spokoju psychicznego.
 
Najpierw że świeżym olejem w silniku pojechałem go rozgrzać. Wtedy już różnica względu starego oleju była słyszalna. Ale jak dodałem ar9200 to przeskok był o kolejne dwa poziomy.
 
Czy mi się wydaje, czy opis produktu został poszerzony o:
"Wzbogacony o właściwości myjące z pakietem TBN 20+ (longlife)"

Czy wcześniej AR9200v2 nie miał tej właściwości?
W pdf na stronie Archoil też figuruje jako NANO Mo-WS2 ESTER COMPLEX (LONGLIFE).

Nasunęło mi się jeszcze takie pytanie, przy okazji dyskusji o składzie olejów - molibden i jego rodzaje.
Czy wiemy, jakim może sie pochwalić AR9200v2?
 
Już od dłuższego czasu AR9200V2 ma właściwości myjące podobne do AR9100.
 
"Nawet 15x lepsza ochrona od poprzedniej wersji nano WS2". Podobna sentencja już była, ale chyba mnożnik wyższości ochrony nie był na tyle duży... Cena również nieco wzrosła. Chyba faktycznie jakieś zmiany zaszły.
Teraz przy obecnej generacji ma właściwości myjące bardzo zbliżone do AR9100. Kuszące... Chętnie wypróbowanym synergię z ZDDP.
@wlyszkow Jest szansa na uchylenie rąbka tajemnicy ?
 
Back
Top